| ลำดับ | Association for Medical Education in Europe (AMEE) |
|---|---|
| 1 | Why fulfilling the mandatory rural services is still interesting for newgeneration medical students?: A qualitative study at Ramathibodi Hospital Medical School, Thailand. ผู้แต่ง : Ornanong Chanajarunwit, Kanokporn Sukhato, Saipin Hathirat หน่วยงาน : Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital สถาบัน : Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 2 | What do we need in our future doctors? ผู้แต่ง : Pornpimon Kasemsook, Natthathee Thanachaiyapan หน่วยงาน : Medical Education Center สถาบัน : Phitsanulok Hospital ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 3 | Using Observational Attendance to Build Students’ Empathy in Pediatric HIV Clinic ผู้แต่ง : ussanee srirompotong หน่วยงาน : Department of Pediatric สถาบัน : KhonKaen Hospital ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 4 | Using flipped classroom to make psychiatry class more comprehensible and enjoyable! ผู้แต่ง : Areerat Siripongpan* , Sahattaya Niyamosot , Paninun Srinuchasart หน่วยงาน : สถาบัน : Institute of Medicine, Suranaree University of Technology, Nakhon Ratchasima ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 5 | Undergraduate medical students’ perspective toward expected proceduralskills competency of the medical competency assessment criteria: a Delphistudy ผู้แต่ง : Vasin Buapipatvong, Supitcha Lohwanitchai, Prynn Manuskiatti, Arucha Treesirichod หน่วยงาน : Faculty of Medicine สถาบัน : Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 6 | Undergraduate Medical Curricular in Thailand: The Changing Attitude toExtracurricular Activities ผู้แต่ง : Naruporn Krungkraipetch, Kanyakorn Siraprapapong, Nachanok Sutthiopad, NattapongHongsimakul, Thawanporn Chukiatchaturaporn, Sakarn Charoensakulchai, Anupong Kantiwong หน่วยงาน : - สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 7 | The growing of growth mindset of medical students’ motivation. ผู้แต่ง : Supachai Boonyoung, Piyaporn Sirijanchune, Satit Lukkraisorn, Chulapong Chanta หน่วยงาน : Medical Education Center สถาบัน : Chiangrai ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 8 | The effectiveness of Simulation-based Training Using Rubber Eye Model inPracticing Incision and Curettage for Hordeolum in Medical Students: ARandomized Controlled Trial ผู้แต่ง : Panrapee Funarunart, Patcharaporn Chandraparnik, Thitiporn Ratanapojnard, NarumonKeorochana หน่วยงาน : สถาบัน : Phramongkutklao Hospital ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 9 | The Development of Incoming Medical Students’ Leadership Skills Through Pre-Medical School Projects: A Case Study ผู้แต่ง : Supicha Hanputpakdikul, Karnthida Jan-Anurak, Salisa Apiwatgaroon, Punyisa Lekha, ChonmapunChamachot หน่วยงาน : Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital สถาบัน : Mahidol University. ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 10 | The challenges of anatomical knowledge retention among clinical-year medical students ผู้แต่ง : Tipsuda Tangsriwong หน่วยงาน : Medical Education Center สถาบัน : Buddhachinaraj Phitsanulok Hospital ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 11 | Thai medical students’ awareness of privacy and security policy on patients’ health information ผู้แต่ง : Wachiraporn Arunothong* หน่วยงาน : Medical Education Center สถาบัน : ampang Regional Hospital ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 12 | Students’ reflection on Longitudinal Integrated Clerkship (LIC): Experience of Yala Hospital and Rural Hospitals Network ผู้แต่ง : Damrong Waealee หน่วยงาน : Medical Education Center สถาบัน : Yala Hospital ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 13 | Student’s opinion in using non-cognitive attributes in student selection ผู้แต่ง : Tipaporn Thongmak, Boonyarat Warachit, Araya Khaimook, Pairoj Boonluksiri, ChutimaJiranakorn, Wasin Kampeera หน่วยงาน : Medical Education Center สถาบัน : Hatyai Hospital ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 14 | Paediatric procedural skills for final year medical students ผู้แต่ง : Amnuayporn Apiraksakorn, Kulwipa Tantanatewin หน่วยงาน : Medical Education Center สถาบัน : Khon Kaen Hospital ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 15 | NOVITIATE: A new tool for helping medical students develop history-taking skills ผู้แต่ง : Praelada Wongsirimeteekul, Rapeepat Srichan, Tanapat Kahabodeekanokkul, Puwapong Nimkingratana หน่วยงาน : Faculty of Medicine Siriraj Hospital สถาบัน : Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 16 | Mistreatment Report, Consequences and Related Factors Among ThaiMedical Students in the Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital, MahidolUniversity ผู้แต่ง : Waravudh Naothavorn, Pongtong Puranitee, Winitra Kaewpila, Sutida Sumrithe หน่วยงาน : Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital สถาบัน : Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 17 | Mistreatment in medical students: prevalence and coping strategies ผู้แต่ง : Prynn Manuskiatti, Vasin Buapipatvong, Supitcha Lohwanitchai, Deeprom Sirikate, AruchaTreesirichod หน่วยงาน : Faculty of Medicine สถาบัน : Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 18 | Mind Map: A Technique for Colorful Expression of Medical Student’sAcademic Knowledge? ผู้แต่ง : Vich Thampanya, Kannikar Saisawat, Patchara Ruengwongroj, Thanida Vitayavisavasakul, Dumkerng Raiwa หน่วยงาน : Medical Education Center สถาบัน : Chiangrai Prachanukorn Hospital ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 19 | Medical Drama for Interprofessional Education: Teaching Learners How to'Think,' 'Feel' and 'Reflect' ผู้แต่ง : Khuansiri Narajeenron, Tanyaluk O. Bunlikitkul, Poonsub Areekit, Pataraporn Kheawwan, Pholaphat Charles Inboriboon, Satid Thammasitboon หน่วยงาน : Faculty of Medicine สถาบัน : Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 20 | Is bedside teaching assessment correlated with the academic performance ofmedical students? ผู้แต่ง : Pradthana Ounchanum, Piti Phloenchaiwanit, Patchara Ruengwongroj หน่วยงาน : Medical Education Center สถาบัน : Chiangrai Prachanukroh Hospital ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 21 | Introduction to OKRs for managing student organization effectively ผู้แต่ง : Peerasit Sitthirat, Phanuwich Kaewkamjonchai หน่วยงาน : Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital สถาบัน : Mahidol Univesity ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 22 | Introduction of the game-based learning activity in radiology education: How about clinical students’ perspectives? ผู้แต่ง : Chalakot Dejarkom, Kosa Sudhorm, Thipsumon Tangsiwong หน่วยงาน : Medical Education Center สถาบัน : Buddhachinaraj Phitsanulok Hospital ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 23 | Intern physician’s perspectives toward medical school’s preparation of undergraduate students for general practices in public health system during internship ผู้แต่ง : Sakarn Charoensakulchai, Anupong Kantiwong หน่วยงาน : - สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 24 | Impact of COVID-19 on Medical Education: When Medical Students Are Hacked With a Bad Virus. ผู้แต่ง : Panomkorn Lhakum หน่วยงาน : Medical Education Center สถาบัน : Chiangrai Prachanukroh Hospital ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 25 | Happinometer for motivation and well-being, optimism affect happiness in medical students ผู้แต่ง : Natnicha Pongbangli, Piyaporn Sirijanchune, Sasivimon Jai-aue หน่วยงาน : Medical Education Center สถาบัน : Chiangrai Prachanukroh Hospital ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 26 | Flipped Classroom and Simulation Based Learning in Tactical Combat CasualtyCare for Armed Forces Health Care Students ผู้แต่ง : Phutsapong Srisawat, Kanlaya Jongcherdchootrakul, Theerawut Swangvaree, Nat Krairojananan หน่วยงาน : - สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 27 | Factors increasing pre-clinical medical students’ engagement to synchronous online learning in Thailand ผู้แต่ง : Nartthawat Rangsiprakarn, Chatsiri Kulramart, Surapong Lertthammakiat, Pongtong Puranitee หน่วยงาน : Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital สถาบัน : Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 28 | Exploring Mistreatment in Medical School: How mistreated students feel, the consequences, and the solution ผู้แต่ง : Innara Srisatidnaraku, Peerasit Sitthirat, Phanuwich Kaewkamjonchai, Pawit Kanchanatawan หน่วยงาน : Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital สถาบัน : Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 29 | Exploring Internal and External Contributors to Mental Health among ThaiPhysicians in Clinical Teaching Contexts ผู้แต่ง : Arunee Tipwong, Nathan Hall, Linda Snell, Parinya Chamnan, Jason Harley หน่วยงาน : Medical Education Center สถาบัน : Suratthani Hospital ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 30 | Evaluation of Self-Reported Confidence and Competence Among Final-YearMedical Students for Prescribing Antiplatelets and Fibrinolytic Agents inPatient with ST-segment Elevation Myocardial Infarction: mixed methods ผู้แต่ง : Teeranan Angkananard, Panida Issarasenarak, Pawita Teerawattananon, Maneekarn Kosulawath, Varunrut Samrejphol, Kamolnetr Okanurak หน่วยงาน : สถาบัน : Faculty of Medicine, HRH princess Maha Chakri Sirindhorn Medical Center ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 31 | Enhancing dental students’ understanding of antibiotic use by small group discussion with integrating serious/dramatic case studies into case-based learning ผู้แต่ง : Paninun Srinuchasart, Areerat Siripongpan, Sahattaya Niyamosot หน่วยงาน : สถาบัน : Institute of Medicine, Suranaree University of Technology, Nakhon Ratchasima ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 32 | Electrocardiogram (ECG) diagnostic dilemma among postgraduate physicians;do confidence and opportunistic learning determine proficiency? ผู้แต่ง : Parita Bunditboondee, Watthana Wongtheptian, Nonlawan Chueamuangphan หน่วยงาน : Medical Education Center สถาบัน : Chiangrai Prachanukroh Hospital ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 33 | Development and evaluation of the CO-PILOT X-ray program in COVID-19situation. ผู้แต่ง : Jira Sroysuwan, Suparat Kanjanavanit, Pornsuda Krittigamas, Worachet Teacharak, PhongpatSattayopas หน่วยงาน : Medical Education Eenter สถาบัน : Nakornping Hospital ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 34 | Developing face-to-face interviews and informed consent process skills to enhance research competency for medical students using simulation-based education ผู้แต่ง : Boonsub Sakboonyarat, Wanwipha Malaithong, Mathirut Mungthin, Ram Rangsin หน่วยงาน : - สถาบัน : Pharmongkutklao College of Medicine ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 35 | Defining The Future of Medical School: Process of Vision and StrategiesEstablishment from Multi-stakeholders’ Perspectives ผู้แต่ง : Peerasit Sitthirat, Setthanan Jarukasemkit, Phanuwich Kaewkamjonchai หน่วยงาน : Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital สถาบัน : Mahidol Univesity ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 36 | Deal with Bullying: How to Make a Better Choice? ผู้แต่ง : Phornpatchara Siriintraton, Apsornsri Thanapaisan, Vich Thampanya, Kannikar Saisawat หน่วยงาน : Medical Education Center สถาบัน : Chiangrai Prachanukroh Hospital ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 37 | COVID-19 pandemic and clinical year medical teaching in Kalasin hospital:thestudents’ concerns for online teaching program. ผู้แต่ง : Chayanis Trakulthong, Tanya Apichatvullop, Chula Kooanatkul, Siwaboon Chaisongkram หน่วยงาน : Medical Education Center สถาบัน : Kalasin Hospital ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 38 | Confidence of medical students performing female sterilization by tubal ligation and accuracy of their practices ผู้แต่ง : Navakorn Ingkapairoj หน่วยงาน : Medical Education Center สถาบัน : Buriram Hospital ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 39 | Concordance rates of fetal biometric parameters measurement in prediction of birth weight between 4th year medical student and Obstetrics-Gynecologystaff ผู้แต่ง : Sujinun Nunthapiwat, Anchalee Chainual, Pornsuda Krittigamas, Dangcheewan Tinnangwattana หน่วยงาน : Medical Education Center สถาบัน : Nakornping Chiang Mai Hospital ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 40 | Comparison of Onsite and Online Students’ Learning Outcome for the Joint Medical Programme students ผู้แต่ง : Ramida Watanapokasin, Amarin Narkwichean, Putthipong Intaraglud หน่วยงาน : Faculty pf Medicine สถาบัน : Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 41 | Community-based course enhances habits of systems thinker in pre-clinicalyear medical students. ผู้แต่ง : Krittin Venunan, Phanuwich Kaewkamjonchai หน่วยงาน : Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital สถาบัน : Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 42 | Case-based learning combination with web-based simulator and itsapplication in training undergraduate for caring patients in stroke unit:Buriram hospital, Thailand. ผู้แต่ง : Suporn travanichakul หน่วยงาน : Medical Education Center สถาบัน : Buriram Hospital ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 43 | Barriers of Medical and Dental Admission Involving Biomedical AdmissionsTest (Bmat) In Thailand ผู้แต่ง : Sunita Susamakulwong, Sira Pornsiriprasert, Pitchayapa Vichitvigrom, Panattaporn Tangguay หน่วยงาน : Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital สถาบัน : Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 44 | Assigned or Chosen? : Mentoring in Medical School ผู้แต่ง : Pornsuda Krittigamas, Winita Wajatieng, Patthamalak Phuagphong, Worachet Teacharak หน่วยงาน : Nakornping Medical Education Center สถาบัน : Chiangmai Hospital ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 45 | Anterior Nasal Packing: The Number of Times that Medical Students Should Practice to Achieve Optimal Competency ผู้แต่ง : Sorracha Sophanate หน่วยงาน : Medical Education Center สถาบัน : Ratchaburi Hospital ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 46 | An evaluation of six aspects of well-being in medical students from a middleincome country: A preliminary study ผู้แต่ง : Karen M Tam, Tantawan Awirujworakul หน่วยงาน : Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital สถาบัน : Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 47 | An effective online training program for prenatal diagnosis of placentaaccreta spectrum (PAS) disorder for obstetrics-gynecology and radiologyresidents during the COVID pandemic. ผู้แต่ง : Savitree Pranpanus, Pattharapa Watcharasin, Ruedeekorn Suwannanon, Songyos Rajaborirug หน่วยงาน : Faculty of Medicine สถาบัน : Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 48 | Against the bureaucracy barrier: An attempt to reform the way medicalstudent organization work ผู้แต่ง : Sarute Chawvavanich, Kiratikon Chalermkiartsakul, Manisara Jirapornsuwan, Phanuwich Kaewkamjonchai หน่วยงาน : Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital สถาบัน : Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 49 | Admission of Medical Student in Phramongkutklao College of Medicine ผู้แต่ง : Phunphen Napradit หน่วยงาน : - สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine ปีที่นำเสนอ : 2022 |
| 50 | Achievement in small group online discussion with facilitator in pre-clinical student during COVID-19 pandemics at SWU, Thailand. ผู้แต่ง : Art Adam, Amporn Jariyapongsakul, Piyanuj Pattamastan หน่วยงาน : Faculty of Medicine สถาบัน : Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2022 |
2022 © Faculty of Medicine, Prince of Songkla University.