Association for Medical Education in Europe (AMEE) | |
---|---|
Why fulfilling the mandatory rural services is still interesting for newgeneration medical students?: A qualitative study at Ramathibodi Hospital Medical School, Thailand. ผู้แต่ง : Ornanong Chanajarunwit* , Kanokporn Sukhato , Saipin Hathirat หน่วยงาน : สถาบัน : Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital, Mahidol Univesity ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
What do we need in our future doctors? ผู้แต่ง : Pornpimon Kasemsook* , Natthathee Thanachaiyapan หน่วยงาน : สถาบัน : Hospital Medical Education Center, Phitsanulok ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Using Observational Attendance to Build Students’ Empathy in Pediatric HIV Clinic ผู้แต่ง : ussanee srirompotong* หน่วยงาน : สถาบัน : Department of Pediatric KhonKaen Hospital, Khon Kaen ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Using flipped classroom to make psychiatry class more comprehensible and enjoyable! ผู้แต่ง : Areerat Siripongpan* , Sahattaya Niyamosot , Paninun Srinuchasart หน่วยงาน : สถาบัน : Institute of Medicine, Suranaree University of Technology, Nakhon Ratchasima ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Undergraduate medical students’ perspective toward expected procedural
skills competency of the medical competency assessment criteria: a Delphi
study ผู้แต่ง : Vasin Buapipatvong* , Supitcha Lohwanitchai , Prynn Manuskiatti , Arucha Treesirichod หน่วยงาน : สถาบัน : Faculty of Medicine, Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Undergraduate Medical Curricular in Thailand: The Changing Attitude toExtracurricular Activities ผู้แต่ง : Naruporn Krungkraipetch, Kanyakorn Siraprapapong, Nachanok Sutthiopad, NattapongHongsimakul, Thawanporn Chukiatchaturaporn, Sakarn Charoensakulchai, Anupong Kantiwong หน่วยงาน : สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine, Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
The growing of growth mindset of medical students’ motivation. ผู้แต่ง : Supachai Boonyoung, Piyaporn Sirijanchune, Satit Lukkraisorn, Chulapong Chanta หน่วยงาน : สถาบัน : Chiang-rai Medical Education Centre ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
The effectiveness of Simulation-based Training Using Rubber Eye Model in
Practicing Incision and Curettage for Hordeolum in Medical Students: A
Randomized Controlled Trial ผู้แต่ง : Panrapee Funarunart* , Patcharaporn Chandraparnik , Thitiporn Ratanapojnard , Narumon Keorochana หน่วยงาน : สถาบัน : Department of Ophthalmology, Phramongkutklao Hospital ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
The Development of Incoming Medical Students’ Leadership Skills Through Pre-Medical School Projects: A Case Study ผู้แต่ง : Supicha Hanputpakdikul* , Karnthida Jan-Anurak , Salisa Apiwatgaroon , Punyisa Lekha , Chonmapun Chamachot หน่วยงาน : สถาบัน : Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital, Mahidol University. ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
The challenges of anatomical knowledge retention among clinical-year medical students ผู้แต่ง : Tipsuda Tangsriwong* หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhachinaraj Medical Education Center, Buddhachinaraj Phitsanulok Hospital, Phitsanulok, ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Thai medical students’ awareness of privacy and security policy on patients’ health information ผู้แต่ง : Wachiraporn Arunothong* หน่วยงาน : สถาบัน : Lampang Regional Hospital, Lampang ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Students’ reflection on Longitudinal Integrated Clerkship (LIC): Experience of Yala Hospital and Rural Hospitals Network ผู้แต่ง : Damrong Waealee หน่วยงาน : สถาบัน : Medical education center, Yala Regional Hospital., Yala ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Student’s opinion in using non-cognitive attributes in student selection ผู้แต่ง : Tipaporn Thongmak , Boonyarat Warachit* , Araya Khaimook , Pairoj Boonluksiri , Chutima Jiranakorn , Wasin Kampeera หน่วยงาน : สถาบัน : Hatyai Medical Education Center, Hatyai, Songkhla ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Paediatric procedural skills for final year medical students ผู้แต่ง : Amnuayporn Apiraksakorn* , Kulwipa Tantanatewin หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen Medical Education Centre, Khon kaen ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
NOVITIATE: A new tool for helping medical students develop history-taking skills ผู้แต่ง : Praelada Wongsirimeteekul , Rapeepat Srichan* , Tanapat Kahabodeekanokkul , Puwapong Nimkingratana หน่วยงาน : สถาบัน : Siriraj Hospital, Faculty of Medicine, Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Mistreatment Report, Consequences and Related Factors Among Thai
Medical Students in the Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital, Mahidol
University ผู้แต่ง : Waravudh Naothavorn* , Pongtong Puranitee , Winitra Kaewpila , Sutida Sumrithe หน่วยงาน : สถาบัน : Chakri Naruebodindra Medical Institute, Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital, Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Mistreatment in medical students: prevalence and coping strategies ผู้แต่ง : Prynn Manuskiatti, Vasin Buapipatvong, Supitcha Lohwanitchai, Deeprom Sirikate, AruchaTreesirichod หน่วยงาน : สถาบัน : Faculty of Medicine, Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Mind Map: A Technique for Colorful Expression of Medical Student’s
Academic Knowledge? ผู้แต่ง : Vich Thampanya* , Kannikar Saisawat , Patchara Ruengwongroj , Thanida Vitayavisavasakul , Dumkerng Raiwa หน่วยงาน : สถาบัน : MECCR,Chiang Rai ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Medical Drama for Interprofessional Education: Teaching Learners How to
'Think,' 'Feel' and 'Reflect' ผู้แต่ง : Khuansiri Narajeenron* , Tanyaluk O. Bunlikitkul, Poonsub Areekit, Pataraporn Kheawwan,Pholaphat Charles Inboriboon, Satid Thammasitboon หน่วยงาน : สถาบัน : Department of Emergency Medicine, Faculty of Medicine, Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Is bedside teaching assessment correlated with the academic performance of
medical students? ผู้แต่ง : Pradthana Ounchanum* , Piti Phloenchaiwanit , Patchara Ruengwongroj หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center, Chiangrai Prachanukroh hospital ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Introduction to OKRs for managing student organization effectively ผู้แต่ง : Peerasit Sitthirat, Phanuwich Kaewkamjonchai หน่วยงาน : สถาบัน : Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital, Mahidol Univesity ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Introduction of the game-based learning activity in radiology education: How about clinical students’ perspectives? ผู้แต่ง : Chalakot Dejarkom* , Kosa Sudhorm , Thipsumon Tangsiwong หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhachinaraj Medical Education Center, Phitsanulok ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Intern physician’s perspectives toward medical school’s preparation of undergraduate students for general practices in public health system during internship ผู้แต่ง : Sakarn Charoensakulchai* , Anupong Kantiwong หน่วยงาน : สถาบัน : Department of Parasitology, Phramongkutklao College of Medicine ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Impact of COVID-19 on Medical Education: When Medical Students Are Hacked With a Bad Virus. ผู้แต่ง : Panomkorn Lhakum* หน่วยงาน : สถาบัน : Internal Medicine Department, Medical Education Center, Chiangrai Prachanukroh Hospital ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Happinometer for motivation and well-being, optimism affect happiness in medical students ผู้แต่ง : Natnicha Pongbangli* , Piyaporn Sirijanchune , Sasivimon Jai-aue หน่วยงาน : สถาบัน : Chiang-rai Medical Education Centre, Chiang-rai prachanukroh hospital, Chiang-rai ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Flipped Classroom and Simulation Based Learning in Tactical Combat Casualty
Care for Armed Forces Health Care Students ผู้แต่ง : Phutsapong Srisawat* , Kanlaya Jongcherdchootrakul* , Theerawut Swangvaree , Nat Krairojananan หน่วยงาน : สถาบัน : Department of Military and Community Medicine, Phramongkutklao College of Medicine ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Factors increasing pre-clinical medical students’ engagement to synchronous online learning in Thailand ผู้แต่ง : Nartthawat Rangsiprakarn* , Chatsiri Kulramart* , Surapong Lertthammakiat , Pongtong Puranitee หน่วยงาน : สถาบัน : Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital, Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Exploring Mistreatment in Medical School: How mistreated students feel, the consequences, and the solution ผู้แต่ง : Innara Srisatidnarakul* , Peerasit Sitthirat , Phanuwich Kaewkamjonchai , Pawit Kanchanatawan หน่วยงาน : สถาบัน : Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital, Mahidol University, Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Exploring Internal and External Contributors to Mental Health among Thai
Physicians in Clinical Teaching Contexts ผู้แต่ง : Arunee Tipwong* Nathan Hall , Linda Snell, Parinya Chamnan , Jason Harley หน่วยงาน : สถาบัน : Suratthani Medical Education Center, Suratthani ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Evaluation of Self-Reported Confidence and Competence Among Final-Year
Medical Students for Prescribing Antiplatelets and Fibrinolytic Agents in
Patient with ST-segment Elevation Myocardial Infarction: mixed methods ผู้แต่ง : Teeranan Angkananard* , Panida Issarasenarak , Pawita Teerawattananon* , Maneekarn Kosulawath ,Varunrut Samrejphol , Kamolnetr Okanurak หน่วยงาน : สถาบัน : Faculty of Medicine, HRH princess Maha Chakri Sirindhorn Medical Center ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Enhancing dental students’ understanding of antibiotic use by small group discussion with integrating serious/dramatic case studies into case-based learning ผู้แต่ง : Paninun Srinuchasart* , Areerat Siripongpan , Sahattaya Niyamosot หน่วยงาน : สถาบัน : Institute of Medicine, Suranaree University of Technology, Nakhon Ratchasima ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Electrocardiogram (ECG) diagnostic dilemma among postgraduate physicians;
do confidence and opportunistic learning determine proficiency? ผู้แต่ง : Parita Bunditboondee* , Watthana Wongtheptian , Nonlawan Chueamuangphan หน่วยงาน : สถาบัน : Chiangrai Prachanukroh hospital, Chiangrai ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Development and evaluation of the CO-PILOT X-ray program in COVID-19
situation. ผู้แต่ง : Jira Sroysuwan* , Suparat Kanjanavanit* , Pornsuda Krittigamas , Worachet Teacharak , Phongpat Sattayopas หน่วยงาน : สถาบัน : Nakornping Medical education center, Chiang Mai ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Developing face-to-face interviews and informed consent process skills to enhance research competency for medical students using simulation-based education ผู้แต่ง : Boonsub Sakboonyarat , Wanwipha Malaithong*, Mathirut Mungthin , Ram Rangsin หน่วยงาน : สถาบัน : Pharmongkutklao College of Medicine, Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Defining The Future of Medical School: Process of Vision and Strategies
Establishment from Multi-stakeholders’ Perspectives ผู้แต่ง : Peerasit Sitthirat* , Setthanan Jarukasemkit , Phanuwich Kaewkamjonchai หน่วยงาน : สถาบัน : Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital, Mahidol Univesity ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Deal with Bullying: How to Make a Better Choice? ผู้แต่ง : Phornpatchara Siriintraton* , Apsornsri Thanapaisan , Dr.Vich Thampanya , Kannikar Saisawat หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center, Chiangrai Prachanukroh hospital ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
COVID-19 pandemic and clinical year medical teaching in Kalasin hospital:the
students’ concerns for online teaching program. ผู้แต่ง : Chayanis Trakulthong* , Tanya Apichatvullop , Chula Kooanatkul , Siwaboon Chaisongkram หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center, Kalasin Hospital, Kalasin ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Confidence of medical students performing female sterilization by tubal ligation and accuracy of their practices ผู้แต่ง : Navakorn Ingkapairoj หน่วยงาน : สถาบัน : Division of Medicine, Buriram hospital, Buriram ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Concordance rates of fetal biometric parameters measurement in prediction of birth weight between 4th year medical student and Obstetrics-Gynecology
staff ผู้แต่ง : Sujinun Nunthapiwat , Anchalee Chainual* , Pornsuda Krittigamas , Dangcheewan Tinnangwattana หน่วยงาน : สถาบัน : Nakornping Medical education center, Chiang Mai ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Comparison of Onsite and Online Students’ Learning Outcome for the Joint Medical Programme students ผู้แต่ง : Ramida Watanapokasin* , Amarin Narkwichean , Putthipong Intaraglud หน่วยงาน : สถาบัน : Faculty pf Medicine, Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Community-based course enhances habits of systems thinker in pre-clinical
year medical students. ผู้แต่ง : Krittin Venunan* , Phanuwich Kaewkamjonchai หน่วยงาน : สถาบัน : Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital, Mahidol University. ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Case-based learning combination with web-based simulator and its
application in training undergraduate for caring patients in stroke unit:
Buriram hospital, Thailand. ผู้แต่ง : suporn travanichakul* หน่วยงาน : สถาบัน : Buriram hospital, Buriram ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Barriers of Medical and Dental Admission Involving Biomedical Admissions
Test (Bmat) In Thailand ผู้แต่ง : Sunita Susamakulwong* , Sira Pornsiriprasert* , Pitchayapa Vichitvigrom* , Panattaporn Tangguay* หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Student, Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital, Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Assigned or Chosen? : Mentoring in Medical School ผู้แต่ง : Pornsuda Krittigamas , Winita Wajatieng* , Patthamalak Phuagphong , Worachet Teacharak หน่วยงาน : สถาบัน : Nakornping Medical Education Center, ChiangMai ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Anterior Nasal Packing: The Number of Times that Medical Students Should Practice to Achieve Optimal Competency ผู้แต่ง : SORRACHA SOPHANATE* หน่วยงาน : สถาบัน : Ratchaburi medical education center, Ratchaburi ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
An evaluation of six aspects of well-being in medical students from a middleincome country: A preliminary study ผู้แต่ง : Karen M Tam* , Tantawan Awirujworakul หน่วยงาน : สถาบัน : Ramathibodi Hospital, Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
An effective online training program for prenatal diagnosis of placentaaccreta spectrum (PAS) disorder for obstetrics-gynecology and radiologyresidents during the COVID pandemic. ผู้แต่ง : Savitree Pranpanus, Pattharapa Watcharasin, Ruedeekorn Suwannanon, Songyos Rajaborirug หน่วยงาน : สถาบัน : Faculty of Medicine, Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Against the bureaucracy barrier: An attempt to reform the way medical
student organization work ผู้แต่ง : Sarute Chawvavanich* , Kiratikon Chalermkiartsakul , Manisara Jirapornsuwan , Phanuwich Kaewkamjonchai หน่วยงาน : สถาบัน : Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital, Mahidol University, Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Admission of Medical Student in Phramongkutklao College of Medicine ผู้แต่ง : Phunphen Napradit หน่วยงาน : สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine ปีที่นำเสนอ : 2022 | |
Achievement in small group online discussion with facilitator in pre-clinical student during COVID-19 pandemics at SWU, Thailand. ผู้แต่ง : Art Adam, Amporn Jariyapongsakul, Piyanuj Pattamastan หน่วยงาน : สถาบัน : Faculty of Medicine, Srinakharinwirot University, Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2022 |
2022 © Faculty of Medicine, Prince of Songkla University.