Association for Medical Education in Europe (AMEE) | |
---|---|
Using design thinking process to create a health promotion project for medical
students ผู้แต่ง : Hattaya Chutiphimon*, Aimorn Jiraphan, Pakawat Wiwattanaworaset, Wichaya Soonsuwon, Khwanwarin Songsong and Jittiwat Sompaen หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Top up Inter-professional Learning After Conventional Lecture Class for Rational Drug
Use Does Not Increase Knowledge but Provides More ผู้แต่ง : Hathairawee Hawharn หน่วยงาน : สถาบัน : Udonthani Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
The expectations for future workplaces of Thai medical students ผู้แต่ง : Wasana Hongkan*, Roungtiva Muenpa and Parinya Chamnan หน่วยงาน : สถาบัน : Chonburi hospital and Collaborative project to increase production of rural doctor ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Teaching Inter-professionalism: an Introductory Session for Clinical Year Students ผู้แต่ง : Raweewan Phromsila* and Sunee Neesanun หน่วยงาน : สถาบัน : Sawanpracharak Hospital ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Survey of online learning materials and applications in undergraduate and
postgraduate medical students ผู้แต่ง : Dangcheewan Tinnangwattana*, Pornsuda Krittigamas and Worachet Teacharak หน่วยงาน : สถาบัน : Nakornping Medical Educational Center ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Sharing Ideas and Collaborating with other professionals in Rational Drug Use: IPL does
better ผู้แต่ง : Sirinut Wongnaat หน่วยงาน : สถาบัน : Udonthani Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Resilience and Mental Health in Medical Students ผู้แต่ง : Poonsri Rangseekajee*, Somchit Rongbudsri, Pongsatorn Paholpak Nawanant Piyavhatkul Papan Vadhanavikkit and Siriwan Piyawattanametha หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen University ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Relationship between Quality of Life and Medical Professionalism in Medical Students ผู้แต่ง : Sila Weeramatpakorn*, Fatneen Chema, Acheekeen Siripitayanon, Benjawan Thayanithikun, Wanwisa Kanjanaporn and Thitirat Pattanatiyanon หน่วยงาน : สถาบัน : Medical education center, Songkhla hospital ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Reflective practice and feedback: medical student perspective in Thailand ผู้แต่ง : PIPAT SOMSAK*, Surachet Cheewachutirungruang and Arucha Treesirichod หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Rater Scoring Variability Assessed By Video-Recorded Long Case Objective Structured
Clinical Examination ผู้แต่ง : Nattapol Sathavarodom*, Worawong Chueansuwan, Bancha Satirapoj, Ouppatham Supasyndh, Amnart Chaiprasert and Pongthorn Narongrauknavin หน่วยงาน : สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Promoting collegiality and engagement in relation to burnout among undergraduate
medical students in Thailand ผู้แต่ง : 1Pongtong Puranitee*, 2Jamiu O. Busari, 2Walther N.K.A. van Mook, 2Sylvia Heeneman and 1Winitra Kaewpila หน่วยงาน : สถาบัน : 1Faculty of medicine Ramathibodi hospital, Mahidol university, 2Department of Educational Development & Research, Faculty of Health, Medicine & Life Sciences (FHML), the Netherlands ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Progression of Self-Directed Learning in Medical Students – a one year follow up data ผู้แต่ง : Yuthana Khongthip หน่วยงาน : สถาบัน : Chonburi Hospital ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Predictive Factors of Achievement in Knowledge-based Examination of Thai Board of
Internal Medicine ผู้แต่ง : Naowanit Nata*, Amnart Chaiprasert, Chantrapa Sriswasdi, Bancha Satirapoj and Ouppatham Supasyndh หน่วยงาน : สถาบัน : Department of Internal Medicine, Phramongkutklao Hospital and College of Medicine ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Pre-clinical Academic Outcomes of Medical Students selected by Multiple Miniinterviews ผู้แต่ง : Anant Khositseth* and Orapan Charooncahy หน่วยงาน : สถาบัน : Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital, Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Perception Towards Different Skills of Good Communication of Clinical-year Medical
Students at Srinakharinwirot University in Comparison to Their Academics ผู้แต่ง : Fahsiri Tavonvunchai*, Tawithep Leowattana, Kanokpun Samalapa, Wipada Laosooksathit and Amarin Narkwichean หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Patient Safety Awareness among Postgraduate Doctors and Nurses in Surgical and Nonsurgical
Specialties ผู้แต่ง : Kawin Lerdprapapong*, Jiratchaya Samutsakorn and Panit Takkinsatian หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Patient Safety Awareness among Fourth Year and Sixth Year Medical Students ผู้แต่ง : Jiratchaya Samutsakorn*, Kawin Lerdprapapong and Panit Takkinsatian หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Next Level of Tracheostomy Lecture by Video Learning ผู้แต่ง : Risa Okonogi หน่วยงาน : สถาบัน : Chiangrai Prachanukroh Hospital ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Medical Students’ Weaknesses in Suturing and Knotting Skills : 3-Year Evaluation ผู้แต่ง : Titima Nasomtrug หน่วยงาน : สถาบัน : Udon Thani Hospital ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Medical students’ perception and dealing with Patient dissatisfaction ผู้แต่ง : Atikom Jaikla*, Chonakarn Niyomthong and Pakarat Sangkla หน่วยงาน : สถาบัน : Surin Medical Education Center, Suranaree University of Technology ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Medical students Personality type in the CPIRD project with the Myers- Briggs Type
Indicator (MBTI) tool ผู้แต่ง : Kannika Tasasungkhin*, Pimpet Sukumalpaiboon and Darika Thanbuasawan หน่วยงาน : สถาบัน : Sawanpracharak Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Medical Massive Open Online Course (MOOC) for Abdominal Ultrasound Education - A
novel paradigm for continuous professional development in Thailand- A multicenter
cross-sectional study ผู้แต่ง : 1Siwat Bhumiwat*, 1Surachate Siripongsakun, 2Atiwong Suchato, 2Supatcha Hamrattanathorn, 3Panwara Paritakul and 4Amarin Narkwichean หน่วยงาน : สถาบัน : 1Sonographer School, Faculty of Health Science and Technology, Chulabhorn Royal Academy, 2Faculty of engineering, Chulalongkorn University, 3Department of obstetrics and gynecology, Praram IX hospital, 4Faculty of Medicine, Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Measuring Confidence of Knowledge in Clinical Year Medical Students with Confidencebased
Formative Assessment ผู้แต่ง : Santi Silairatana*and Nadwipa Yuangtrakul หน่วยงาน : สถาบัน : Vajira Hospital ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Masterclass: Let’s Begin at the End: Outcome-based Curriculum
Development ผู้แต่ง : 1Amnuayporn Apiraksakorn* and 2Stella Howden หน่วยงาน : สถาบัน : 1Khon Kaen Medical Education Centre, 2Centre for Medical Education, School of Medicine, University of Dundee, UK ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
How to maintain long-term ability of procedural skills ผู้แต่ง : Inchaya Sansak หน่วยงาน : สถาบัน : Udonthani Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Feasible arthroscopic simulator for orthopedic residency training ผู้แต่ง : Ratthapoom Watcharopas*, Chalermchai Limitlaohaphan, Chusak Kijkunasathian, Nadhaporn Saengpetch, Paphon Sa-ngasoongsong and Chaiyanun Vijittrakarnrung หน่วยงาน : สถาบัน : Ramathibodi Hospital ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Familiarize and Enhancement Ultrasound Skill for Medical Student: Early Preclinical
Exposure and Workshop ผู้แต่ง : Athip Sangrungruang* and Sirote Srimahadthai หน่วยงาน : สถาบัน : Ratchaburi medical education center ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Examining Medical Data Misuse: Attitude of Physicians vs. Medical Students through a
Deterrence Lens ผู้แต่ง : Wachiraporn Arunothong หน่วยงาน : สถาบัน : Lampang Regional Hospital ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Evidence-based medicine: A survey of practices among clinical year medical students of
Suranaree University of Technology, Thailand ผู้แต่ง : Parichad Saewong*, Pakwimon Subhaluksuksakorn and Kanala Chanvirat หน่วยงาน : สถาบัน : Institute of Medicine, Suranaree University of Technology ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Establish the formative longcase examination: combined standardize patients and MEQ
examination to improve the clinical reasoning among medical students ผู้แต่ง : Vitchayaporn Emarach Saengow หน่วยงาน : สถาบัน : Maharat Nakhon Ratchasima ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Enhancing Student Cost-conscious Attitude and Perception in medical Education: Can
you ESCAPE? ผู้แต่ง : Panomkorn Lhakum*, Silp Satjawattanavimol, Nuttinee Inworn, Arunrat Auttara-atthakorn and Chulaphong Chant-ta หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center, Chiangrai Prachanukroh Hospital ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Enhancing Empathy: Medical Students’ perspectives ผู้แต่ง : Pathitta Chirathawornkhun*, Yanin Tangjareonpaisan, Kridhitach Ngarmukos, Priyanit Jindapadungrat, Krittanont Wattanavaekin and Amarin Narkwichean หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Engaging community in medical school admission: a novel approach to enhance
diversity, equity and inclusion ผู้แต่ง : 1Kanyanatt Kanokwiroon*, 2Piyawit Negkaphat, 1Supaporn Dissaneevate, 1Waraporn Niyomdecha, 1Ausadaporn Klaewthanong and 1Kanyika Chamniprasas หน่วยงาน : สถาบัน : 1Prince of Songkla University, 2Huayyod Hospital ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Effect of Case-based and Experiential Learning Module on Empathy in the First-year
Medical Students ผู้แต่ง : Natthachai Ramphoei*, Narak Chadbunchachai, Sirinapa Aphisitphinyo, Surapol Virasiri, Patharee Paholpak and Kusalaporn Chaiudomsom หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen University ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Early clinical exposure curriculum effect on preclinical medical student’s empathy ผู้แต่ง : Taksin Ukkahad*, Nutnicha Kwansay and Aornrutai Promsong หน่วยงาน : สถาบัน : Princess of Naradhiwas University ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
E-learning, the double-edged sword ผู้แต่ง : Atiwit Sinyoo*, Sekh Thanprasertsuk, Sithiporn Agthong and Saknan Bongsebandhuphubhakdi หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Determining the Level of Confidence in Communication Skills of Thai Medical Students
and Academics: An Insight for Future Improvements in Communication Skills Teaching ผู้แต่ง : Tawithep Leowattana*, Kanokpun Samalapa, Fahsiri Tavonvunchai, Amarin Narkwichean and Wipada Laosooksathit หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Dealing with failing? How can the medical student overcome the hard time? ผู้แต่ง : Kanoklak Sirirungwatthanakul*, Pimpet Sukumalpaiboon and Darika Thanbuasawan หน่วยงาน : สถาบัน : Sawanpracharak Hospital ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Could students retain their knowledge of dystocia topic up to 12th month through only
one class of POL plus CBL teaching method? ผู้แต่ง : Benjamaporn Puangpaka หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center Lampang Hospital ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Competence and Confidence on Electrocardiogram (ECG) Interpretation among
Postgraduate Physicians ผู้แต่ง : Parita Bunditboondee*, Watthana Wongtheptien, Chulapong Chanta and Nonlawan Chueamuangphan หน่วยงาน : สถาบัน : Chiangrai Prachanukroh Hospital ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Comparison of team-based learning versus case-based learning in Pediatrics: Motivation
and satisfaction of medical students ผู้แต่ง : Usanarat Anurathapan*, Hansa Chairassamee, Rungtip Boonsri, Kanchana Tangnararatchakit and Samart Pakakasama หน่วยงาน : สถาบัน : Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital, Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Characteristics of Good Clinical Teachers in Thai Residents’ Perception: A Qualitative
Study ผู้แต่ง : Raiwada Sanguantrakul*, Pongtong Puranitee and Samart Pakakasama หน่วยงาน : สถาบัน : Ramathibodi Hospital, Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Bridging the ‘Know-Do Gap’ in Transitioning to Clinical Practice : A Qualitative Study of
Medical Students’ Perspectives ผู้แต่ง : Supaporn Dissaneevate*, Sukanya Srisawat, Chitkhwan Kaewjungwad, Busayamas Suttisang and Koramas Sanguansai หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Bohm dialogue : a room for sharing and growing ผู้แต่ง : Piti Phloenchaiwanit หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center, Chiangrai Prachanukroh Hospital ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Attitudes toward early clinical exposure in preclinical year medical students ผู้แต่ง : Warittha Taratikundej*, Panalee Kittisopaporn, Deeprom Sirikate, Somboon Chansakulporn, Vichit Viriyaroj and Arucha Treesirichod หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
An admission process using portfolio review and MMIs for selecting students to enter a
medical research programme ผู้แต่ง : Nawamin Pinpathomrat*, Kanyika Chamniprasas, Waraporn Niyomdecha, Kanyanatt Kanokwiroon, Supaporn Dissaneevate and Paramee Thongsuksai หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
Adaptation in clinical clerkship of medical students and factors relating to clinical
performance ผู้แต่ง : Jiradh Amnuayphan* and Arucha Treesirichod หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
A report of Massive Open Online Courses for continuing professional development in
Thailand ผู้แต่ง : Pasurachate Samorn หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
21th century skills, medical education in 2020 and voluntary community
Services among medical cadets, phramongkutklao college of medicine ผู้แต่ง : Theethach Eamchotchawalit* and Phunlerd Piyaraj หน่วยงาน : สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
144 Community-based health promotion projects by medical students; A 6-year
experience ผู้แต่ง : Phanuwich Kaewkamjornchai หน่วยงาน : สถาบัน : Ramathibodi Hospital ปีที่นำเสนอ : 2020 | |
“Community retention rate and motivation in New Tract Doctor, Naresuan
University,Thailand” ผู้แต่ง : Parichat Niyomthong หน่วยงาน : สถาบัน : Phrae Medical Education Center,Naresuan University ปีที่นำเสนอ : 2020 |
2022 © Faculty of Medicine, Prince of Songkla University.