ALL20242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062005200420032002

ค้นพบข้อมูลทั้งหมด 51 รายการ

Association for Medical Education in Europe (AMEE)
Using design thinking process to create a health promotion project for medical students

ผู้แต่ง : Hattaya Chutiphimon*, Aimorn Jiraphan, Pakawat Wiwattanaworaset, Wichaya Soonsuwon, Khwanwarin Songsong and Jittiwat Sompaen
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Top up Inter-professional Learning After Conventional Lecture Class for Rational Drug Use Does Not Increase Knowledge but Provides More

ผู้แต่ง : Hathairawee Hawharn
หน่วยงาน :
สถาบัน : Udonthani Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
The expectations for future workplaces of Thai medical students

ผู้แต่ง : Wasana Hongkan*, Roungtiva Muenpa and Parinya Chamnan
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chonburi hospital and Collaborative project to increase production of rural doctor
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Teaching Inter-professionalism: an Introductory Session for Clinical Year Students

ผู้แต่ง : Raweewan Phromsila* and Sunee Neesanun
หน่วยงาน :
สถาบัน : Sawanpracharak Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Survey of online learning materials and applications in undergraduate and postgraduate medical students

ผู้แต่ง : Dangcheewan Tinnangwattana*, Pornsuda Krittigamas and Worachet Teacharak
หน่วยงาน :
สถาบัน : Nakornping Medical Educational Center
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Sharing Ideas and Collaborating with other professionals in Rational Drug Use: IPL does better

ผู้แต่ง : Sirinut Wongnaat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Udonthani Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Resilience and Mental Health in Medical Students

ผู้แต่ง : Poonsri Rangseekajee*, Somchit Rongbudsri, Pongsatorn Paholpak Nawanant Piyavhatkul Papan Vadhanavikkit and Siriwan Piyawattanametha
หน่วยงาน :
สถาบัน : Khon Kaen University
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Relationship between Quality of Life and Medical Professionalism in Medical Students

ผู้แต่ง : Sila Weeramatpakorn*, Fatneen Chema, Acheekeen Siripitayanon, Benjawan Thayanithikun, Wanwisa Kanjanaporn and Thitirat Pattanatiyanon
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical education center, Songkhla hospital
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Reflective practice and feedback: medical student perspective in Thailand

ผู้แต่ง : PIPAT SOMSAK*, Surachet Cheewachutirungruang and Arucha Treesirichod
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Rater Scoring Variability Assessed By Video-Recorded Long Case Objective Structured Clinical Examination

ผู้แต่ง : Nattapol Sathavarodom*, Worawong Chueansuwan, Bancha Satirapoj, Ouppatham Supasyndh, Amnart Chaiprasert and Pongthorn Narongrauknavin
หน่วยงาน :
สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Promoting collegiality and engagement in relation to burnout among undergraduate medical students in Thailand

ผู้แต่ง : 1Pongtong Puranitee*, 2Jamiu O. Busari, 2Walther N.K.A. van Mook, 2Sylvia Heeneman and 1Winitra Kaewpila
หน่วยงาน :
สถาบัน : 1Faculty of medicine Ramathibodi hospital, Mahidol university, 2Department of Educational Development & Research, Faculty of Health, Medicine & Life Sciences (FHML), the Netherlands
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Progression of Self-Directed Learning in Medical Students – a one year follow up data

ผู้แต่ง : Yuthana Khongthip
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chonburi Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Predictive Factors of Achievement in Knowledge-based Examination of Thai Board of Internal Medicine

ผู้แต่ง : Naowanit Nata*, Amnart Chaiprasert, Chantrapa Sriswasdi, Bancha Satirapoj and Ouppatham Supasyndh
หน่วยงาน :
สถาบัน : Department of Internal Medicine, Phramongkutklao Hospital and College of Medicine
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Pre-clinical Academic Outcomes of Medical Students selected by Multiple Miniinterviews

ผู้แต่ง : Anant Khositseth* and Orapan Charooncahy
หน่วยงาน :
สถาบัน : Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital, Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Perception Towards Different Skills of Good Communication of Clinical-year Medical Students at Srinakharinwirot University in Comparison to Their Academics

ผู้แต่ง : Fahsiri Tavonvunchai*, Tawithep Leowattana, Kanokpun Samalapa, Wipada Laosooksathit and Amarin Narkwichean
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Patient Safety Awareness among Postgraduate Doctors and Nurses in Surgical and Nonsurgical Specialties

ผู้แต่ง : Kawin Lerdprapapong*, Jiratchaya Samutsakorn and Panit Takkinsatian
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Patient Safety Awareness among Fourth Year and Sixth Year Medical Students

ผู้แต่ง : Jiratchaya Samutsakorn*, Kawin Lerdprapapong and Panit Takkinsatian
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Next Level of Tracheostomy Lecture by Video Learning

ผู้แต่ง : Risa Okonogi
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chiangrai Prachanukroh Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Medical Students’ Weaknesses in Suturing and Knotting Skills : 3-Year Evaluation

ผู้แต่ง : Titima Nasomtrug
หน่วยงาน :
สถาบัน : Udon Thani Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Medical students’ perception and dealing with Patient dissatisfaction

ผู้แต่ง : Atikom Jaikla*, Chonakarn Niyomthong and Pakarat Sangkla
หน่วยงาน :
สถาบัน : Surin Medical Education Center, Suranaree University of Technology
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Medical students Personality type in the CPIRD project with the Myers- Briggs Type Indicator (MBTI) tool

ผู้แต่ง : Kannika Tasasungkhin*, Pimpet Sukumalpaiboon and Darika Thanbuasawan
หน่วยงาน :
สถาบัน : Sawanpracharak Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Medical Massive Open Online Course (MOOC) for Abdominal Ultrasound Education - A novel paradigm for continuous professional development in Thailand- A multicenter cross-sectional study

ผู้แต่ง : 1Siwat Bhumiwat*, 1Surachate Siripongsakun, 2Atiwong Suchato, 2Supatcha Hamrattanathorn, 3Panwara Paritakul and 4Amarin Narkwichean
หน่วยงาน :
สถาบัน : 1Sonographer School, Faculty of Health Science and Technology, Chulabhorn Royal Academy, 2Faculty of engineering, Chulalongkorn University, 3Department of obstetrics and gynecology, Praram IX hospital, 4Faculty of Medicine, Srinakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Measuring Confidence of Knowledge in Clinical Year Medical Students with Confidencebased Formative Assessment

ผู้แต่ง : Santi Silairatana*and Nadwipa Yuangtrakul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Vajira Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Masterclass: Let’s Begin at the End: Outcome-based Curriculum Development

ผู้แต่ง : 1Amnuayporn Apiraksakorn* and 2Stella Howden
หน่วยงาน :
สถาบัน : 1Khon Kaen Medical Education Centre, 2Centre for Medical Education, School of Medicine, University of Dundee, UK
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
How to maintain long-term ability of procedural skills

ผู้แต่ง : Inchaya Sansak
หน่วยงาน :
สถาบัน : Udonthani Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Feasible arthroscopic simulator for orthopedic residency training

ผู้แต่ง : Ratthapoom Watcharopas*, Chalermchai Limitlaohaphan, Chusak Kijkunasathian, Nadhaporn Saengpetch, Paphon Sa-ngasoongsong and Chaiyanun Vijittrakarnrung
หน่วยงาน :
สถาบัน : Ramathibodi Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Familiarize and Enhancement Ultrasound Skill for Medical Student: Early Preclinical Exposure and Workshop

ผู้แต่ง : Athip Sangrungruang* and Sirote Srimahadthai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Ratchaburi medical education center
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Examining Medical Data Misuse: Attitude of Physicians vs. Medical Students through a Deterrence Lens

ผู้แต่ง : Wachiraporn Arunothong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Lampang Regional Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Evidence-based medicine: A survey of practices among clinical year medical students of Suranaree University of Technology, Thailand

ผู้แต่ง : Parichad Saewong*, Pakwimon Subhaluksuksakorn and Kanala Chanvirat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Institute of Medicine, Suranaree University of Technology
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Establish the formative longcase examination: combined standardize patients and MEQ examination to improve the clinical reasoning among medical students

ผู้แต่ง : Vitchayaporn Emarach Saengow
หน่วยงาน :
สถาบัน : Maharat Nakhon Ratchasima
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Enhancing Student Cost-conscious Attitude and Perception in medical Education: Can you ESCAPE?

ผู้แต่ง : Panomkorn Lhakum*, Silp Satjawattanavimol, Nuttinee Inworn, Arunrat Auttara-atthakorn and Chulaphong Chant-ta
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center, Chiangrai Prachanukroh Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Enhancing Empathy: Medical Students’ perspectives

ผู้แต่ง : Pathitta Chirathawornkhun*, Yanin Tangjareonpaisan, Kridhitach Ngarmukos, Priyanit Jindapadungrat, Krittanont Wattanavaekin and Amarin Narkwichean
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Engaging community in medical school admission: a novel approach to enhance diversity, equity and inclusion

ผู้แต่ง : 1Kanyanatt Kanokwiroon*, 2Piyawit Negkaphat, 1Supaporn Dissaneevate, 1Waraporn Niyomdecha, 1Ausadaporn Klaewthanong and 1Kanyika Chamniprasas
หน่วยงาน :
สถาบัน : 1Prince of Songkla University, 2Huayyod Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Effect of Case-based and Experiential Learning Module on Empathy in the First-year Medical Students

ผู้แต่ง : Natthachai Ramphoei*, Narak Chadbunchachai, Sirinapa Aphisitphinyo, Surapol Virasiri, Patharee Paholpak and Kusalaporn Chaiudomsom
หน่วยงาน :
สถาบัน : Khon Kaen University
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Early clinical exposure curriculum effect on preclinical medical student’s empathy

ผู้แต่ง : Taksin Ukkahad*, Nutnicha Kwansay and Aornrutai Promsong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Princess of Naradhiwas University
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
E-learning, the double-edged sword

ผู้แต่ง : Atiwit Sinyoo*, Sekh Thanprasertsuk, Sithiporn Agthong and Saknan Bongsebandhuphubhakdi
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Determining the Level of Confidence in Communication Skills of Thai Medical Students and Academics: An Insight for Future Improvements in Communication Skills Teaching

ผู้แต่ง : Tawithep Leowattana*, Kanokpun Samalapa, Fahsiri Tavonvunchai, Amarin Narkwichean and Wipada Laosooksathit
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Dealing with failing? How can the medical student overcome the hard time?

ผู้แต่ง : Kanoklak Sirirungwatthanakul*, Pimpet Sukumalpaiboon and Darika Thanbuasawan
หน่วยงาน :
สถาบัน : Sawanpracharak Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Could students retain their knowledge of dystocia topic up to 12th month through only one class of POL plus CBL teaching method?

ผู้แต่ง : Benjamaporn Puangpaka
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center Lampang Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Competence and Confidence on Electrocardiogram (ECG) Interpretation among Postgraduate Physicians

ผู้แต่ง : Parita Bunditboondee*, Watthana Wongtheptien, Chulapong Chanta and Nonlawan Chueamuangphan
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chiangrai Prachanukroh Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Comparison of team-based learning versus case-based learning in Pediatrics: Motivation and satisfaction of medical students

ผู้แต่ง : Usanarat Anurathapan*, Hansa Chairassamee, Rungtip Boonsri, Kanchana Tangnararatchakit and Samart Pakakasama
หน่วยงาน :
สถาบัน : Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital, Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Characteristics of Good Clinical Teachers in Thai Residents’ Perception: A Qualitative Study

ผู้แต่ง : Raiwada Sanguantrakul*, Pongtong Puranitee and Samart Pakakasama
หน่วยงาน :
สถาบัน : Ramathibodi Hospital, Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Bridging the ‘Know-Do Gap’ in Transitioning to Clinical Practice : A Qualitative Study of Medical Students’ Perspectives

ผู้แต่ง : Supaporn Dissaneevate*, Sukanya Srisawat, Chitkhwan Kaewjungwad, Busayamas Suttisang and Koramas Sanguansai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Bohm dialogue : a room for sharing and growing

ผู้แต่ง : Piti Phloenchaiwanit
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center, Chiangrai Prachanukroh Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Attitudes toward early clinical exposure in preclinical year medical students

ผู้แต่ง : Warittha Taratikundej*, Panalee Kittisopaporn, Deeprom Sirikate, Somboon Chansakulporn, Vichit Viriyaroj and Arucha Treesirichod
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
An admission process using portfolio review and MMIs for selecting students to enter a medical research programme

ผู้แต่ง : Nawamin Pinpathomrat*, Kanyika Chamniprasas, Waraporn Niyomdecha, Kanyanatt Kanokwiroon, Supaporn Dissaneevate and Paramee Thongsuksai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
Adaptation in clinical clerkship of medical students and factors relating to clinical performance

ผู้แต่ง : Jiradh Amnuayphan* and Arucha Treesirichod
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
A report of Massive Open Online Courses for continuing professional development in Thailand

ผู้แต่ง : Pasurachate Samorn
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
21th century skills, medical education in 2020 and voluntary community Services among medical cadets, phramongkutklao college of medicine

ผู้แต่ง : Theethach Eamchotchawalit* and Phunlerd Piyaraj
หน่วยงาน :
สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
144 Community-based health promotion projects by medical students; A 6-year experience

ผู้แต่ง : Phanuwich Kaewkamjornchai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Ramathibodi Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020
“Community retention rate and motivation in New Tract Doctor, Naresuan University,Thailand”

ผู้แต่ง : Parichat Niyomthong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Phrae Medical Education Center,Naresuan University
ปีที่นำเสนอ : 2020
2020

2022 © Faculty of Medicine, Prince of Songkla University.