ALL20242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062005200420032002

ค้นพบข้อมูลทั้งหมด 156 รายการ

Association for Medical Education in Europe (AMEE)
Writing Patient Admission Note: Medical Students’ Perspectives

ผู้แต่ง : Pirunrat Jiarakasuwan, Siriwan Thewthong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Surin Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Work Life Balance of medical students in Vachira Phuket medical education center

ผู้แต่ง : Sakanya Koysupsin, and Anuchit Chuvate
หน่วยงาน :
สถาบัน : Vachira Phuket Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Who should teach rheumatology to medical students, a rheumatologist or an internist?

ผู้แต่ง : Patapong Towiwat, Rawisut Deoisares, Nantana Choomchuay, and Supasit Pannarunothai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Naresuan University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
What were necessary supports for new medical teachers in service hospital? Experience in Udonthani medical education center, Thailand.

ผู้แต่ง : Sunee Sethasathien
หน่วยงาน :
สถาบัน : Udonthani Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
What had students really learned in community-based hospital?: a qualitative evaluation of learning program

ผู้แต่ง : Jiratha Budkaew
หน่วยงาน :
สถาบัน : Khon Kaen Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
We take "Mock OSCE" seriously: Reliability and Quality of Borderline Regression Standard Setting Method

ผู้แต่ง : Pimpet Sukumalpaiboon, Thanom Jewsuebpong, and Songwut Prasopsuk
หน่วยงาน :
สถาบัน : Sawanpracharak Medical Education Center Nakhon Sawan
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Virtual Microscopy Fosters Higher Learning Capability For Medical Students Over Optical Microscopy in a Pathology Laboratory Course

ผู้แต่ง : Tanin Titipungul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Maha Sarakham Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Value of Trained SP as an OSCE assessor

ผู้แต่ง : Kalyanee Asanasak
หน่วยงาน :
สถาบัน : Songkhla Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Using the Mobile Group Chat Application, LINE, to Improve Medical Knowledge of Common Ear-Nose-Throat Problems

ผู้แต่ง : Intira Anantpinijwatna
หน่วยงาน :
สถาบัน : Mahasarakham Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Using small group discussion case-based learning in surgical clerkship for fourth year medical students

ผู้แต่ง : Vichit Viriyaroj
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Using peer assessment and written feedback to encourage medical students in team-based learning

ผู้แต่ง : Pakwimon Subhaluksuksakorn and Ratsadakorn Yimsabai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Suranaree University of Technology
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Using movie to teach medical professionalism in oncology

ผู้แต่ง : Pitchayanan Kuwatjanakul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Udonthani Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Trend about being the rural doctor of the fourth generation medical students of Walailak medical school in CPIRD of Thailand

ผู้แต่ง : Patrinee Thamsriswadi
หน่วยงาน :
สถาบัน : Vachira Phuket Hospital Phuket
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Transformative Medical Education in community : Attitude toward research base learning and problem base learning

ผู้แต่ง : Soraya J Kaewpitoon, Natthawut Kaewpitoon, Fuangfa Benjaolarn, Niwatchai Namwichaisirikul, Seekheow Churprung and Ryan A Loyd
หน่วยงาน :
สถาบัน : Suranaree University of Technology
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Trans-professional learning improves understanding and attitude of medical students to other professions

ผู้แต่ง : Prapa Ratanachai and Ratchanee Permtaweesub
หน่วยงาน :
สถาบัน : Hatyai Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Tracking Pediatrician Graduates From Prince of Songkla University: Where Do They Go?

ผู้แต่ง : Somchit Jaruratanasirikul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Too lazy to teach, what are you going to do?

ผู้แต่ง : Benjawan Yoosamran and Prapa Ratanachai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Hatyai Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Three-in-one concept: research topic initiation guideline for medical students for community healthcare service improvement

ผู้แต่ง : Aphaphan Narenpitak
หน่วยงาน :
สถาบัน : Udon Thani Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Three Years Experience in Correlated Basic Medical Science and Clinical Science Course

ผู้แต่ง : Suda Vannaprasaht, Thongchai Pratipanawatr, Saranchit Srimaungchang, Pungpayom Kaewpila, and Pisaln Mairiang
หน่วยงาน :
สถาบัน : Khon Kaen University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Three different learning methods of neonatal chest xray interpretation: A one-year follow up in 6th year medical students at Medical Education Center Chiangrai Prachanukroh hospital

ผู้แต่ง : Uhkrit Jirapiti, Jintana Intachumpoo, and Supalert Nedsuwan
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chiangrai Prachanukroh Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
The transitional outcome of changing from paperbased to electronic-based examination system

ผู้แต่ง : Piyapong Khumrin, Narongsak Tangon, Pratya Srisuwan, Kittikun Sriarunopas, Chinaporn Ratanasaard, and Nuthapong Ukarapol
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chiang Mai University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
The study skills guide for medical students

ผู้แต่ง : Pattharawin Pattharanitima and Rungrat Jitvaropas
หน่วยงาน :
สถาบัน : Thammasat University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
The Study of Cross-cultural Dimension between Thai and Japanese Students in Medical Education

ผู้แต่ง : Tassaya Buranupakorn, Krid Thongbunjob and Juntima Euathrongchit
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chiang Mai University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
The role of preclinical GPA in a predictor of clinical GPA and cumulative GPA in medical students

ผู้แต่ง : Ajjimavadee Pongdara, Orapan Thipthara, Lunjakon Nillakan and Anyarat Thiptara
หน่วยงาน :
สถาบัน : Maharaj Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
The rationales medical students used to determine their student-selected components

ผู้แต่ง : Teeravut Wiwattarangkul, Parinda Prathyajuta, Parinda Limprasert,Thansapol Jariyasethawong, amd Danai Wangsaturaka
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
The Performance of Rural Doctors Graduating from Lampang Hospital, Thailand

ผู้แต่ง : Umaporn Pongpan
หน่วยงาน :
สถาบัน : Lampang hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
The Perception of Instant Messaging Group Communications in Thai Medical Students

ผู้แต่ง : Polathep Vichitkunakorn, and Krishna Suvarnabhumi
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
The perceived needs for improvement in teaching and learning patient safety at Maharaj MEC, Thailand

ผู้แต่ง : Naphatsaphon Chumwong, Paphan Musikawat, and Sukit Mahattanan
หน่วยงาน :
สถาบัน : Nakhon Si Thammarat
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
The PCM-CADET Readiness Project : An integrate approach for the first–year medical cadets of Phramongkutklao College of Medicine

ผู้แต่ง : Nawaporn Hirunviwatgul, and Jessada Yingwiwatanapong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
The effectiveness of lecture before versus lecture during pediatric course on student attitude and performance

ผู้แต่ง : Chanakarn Musikavong, and Chatchai Kraysubun
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chao Phaya Abhaibhubejhr Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
The Development of Teaching-Learning Model to Promote Attitude toward Exercise for Health Promotion of Medical Students

ผู้แต่ง : Chirawan Chootip, and Phuangpetch Siriloetthananon
หน่วยงาน :
สถาบัน : Songkhla Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
The Augmented Reality:The New Tool to Enhance The Capability of Understanding Otolaryngologic Lesions.

ผู้แต่ง : Watanaporn Vorasilapa
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chonburi Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Testing Procedural Skills and Communication Skill after Graduation by OSCE

ผู้แต่ง : Varavudh Sumawong, Boonyarat Warachit, Suwat Lertsukprasert, Achara Nitiapinyasakul, and Rajin Arora
หน่วยงาน :
สถาบัน : Ministry of Public Health, Collaborative Project to Increase Rural Doctors, Nonthaburi
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Teaching emergency medicine with workshops improved medical student satisfaction in emergency medicine education

ผู้แต่ง : Pungkava Sricharoen, Chaiyaporn Yuksen, Yuwares Sittichanbuncha, Kittisak Sawanyawisuth and Phatthranit Phattharapornjaroen
หน่วยงาน :
สถาบัน : Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Study outcome of the Joint Medical Programme B.MedSci. students in the UK before and after modification of year one preparatory course in Thailand

ผู้แต่ง : Watchareewan Thongsaard, Ramida Watanapokasin, AmarinNarkwichean, Chote Weerawong, and Panwara Paritakul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Study of how long doctors graduating from Ratchaburi Hospital Medical Education Center worked in their homeland province

ผู้แต่ง : Somchai Chokepattanapong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Ratchaburi Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Students Select Own Cases for Presentation in Approach to Plain-Film Radiology Class

ผู้แต่ง : Puripakorn Pakdiratna, and Bussaba Pakdirat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Ratchaburi Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Student-led curriculum evaluation: hitting the nail on the head

ผู้แต่ง : Yongchai Bunpeetikul, Parinda Prathyajuta, Teeravut Wiwattarangkul, Parinda Limprasert, Kantadon Prateepswangwong, and Danai Wangsaturaka
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Student Self-assessment in a PBL Subject, Faculty of Medicine Vajira Hospital

ผู้แต่ง : Ittisak Subrungruang
หน่วยงาน :
สถาบัน : Vajira Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Sex inequality in OSCE and MCQ scores in medical students rotating in the surgery clerkship

ผู้แต่ง : Samanchit Samakprakhon
หน่วยงาน :
สถาบัน : Ubon Ratchathani
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Setting student-based passing scores for MCQ

ผู้แต่ง : Unyamanee Silpprasith
หน่วยงาน :
สถาบัน : MEC Songkhla hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Select your seat, Increase your grade: Does seating preference affect learning achievement?

ผู้แต่ง : Pairoj Boonluksiri
หน่วยงาน :
สถาบัน : Hatyai Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Satisfactions of changing from traditional to flipped classroom

ผู้แต่ง : Srila Samphao, Gloyjai Khumkong, Piyaporn Kongnuan, and Jittima Intarapan
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Satisfaction of the 4th-year medical students on 5-day bedside teaching system at Obstetrics and Gynecology Department

ผู้แต่ง : Sunaree Pitchaiprasert, and Piyarat Udomwan
หน่วยงาน :
สถาบัน : Surin Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Role model of mentor interns for CPIRD medicalstudents in Vachira Phuket medical education center

ผู้แต่ง : Kesinee Kingkaew, Bunpreedee Petcharat and Sureeporn Tingsabhat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Vachira Phuket Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Retention of Cardiopulmonary resuscitation knowledge by interns

ผู้แต่ง : Benjamas Duangkamnoi, and Kanittha Nakkarin
หน่วยงาน :
สถาบัน : Maha-sarakham Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Reflection of self-recorded logbooks on surgical skills in clinical-year medical students

ผู้แต่ง : Chomphunut Supavita, Srila Samphao, Gloyjai Khumkong, Piyaporn Kongnuan and Jittima Intarapan
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Reflection in community fieldwork

ผู้แต่ง : Suttipat Wongvitvichot, Nongnuch Polruamngern, Chavanant Sumanasrethakul, Pattana Tanyakittikul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Navamindradhiraj University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Referral of patients for Nuclear Medicine Services by Medical Interns in Surin hospital

ผู้แต่ง : Krisana Roysri
หน่วยงาน :
สถาบัน : Surin Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Qualified doctors through implementing national license examination: experiences from China and Thailand

ผู้แต่ง : Boonmee Sathapatayavonges, Jia He, Wanicha Chuenkongkaew, Pisake Lumbiganon and Viroj Tangcharoensathien
หน่วยงาน :
สถาบัน : Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Psychological status in first year medical student, Suranaree University of Technology

ผู้แต่ง : Issariya Pongchanvit, Thapakorn Saengam, Sirorot Songyen, Porntip Nimkhuntod, Pattama Thongdee and Pattra Wattanapan
หน่วยงาน :
สถาบัน : Suranaree University of Technology
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Providing video demonstration of neonatal resuscitation to improve clinical skills and selfconfidence among sixth-year medical students

ผู้แต่ง : Noppawan Pongsopa
หน่วยงาน :
สถาบัน : Suratthani central hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Proper Breaking Bad News Practice for Medical Students; A Qualitative Research

ผู้แต่ง : Wallapa Bunpromma, and Jiratha Budkaew
หน่วยงาน :
สถาบัน : Khonkaen Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Problem- based Learning or Team- based Learning, What should the students choose?

ผู้แต่ง : Wichan Kittiprapan, Kosa Sudhorm, and Sireeluck Klanarong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buddhachinaraj Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Preclinical medical students' motivation in learning

ผู้แต่ง : Kulsiri Tiansri, Pattama Tongdee, Pornthip Nimkhuntod, Natthaphon Annanon, Ratsadakorn Yimsabai and Autchara Ngamnoun
หน่วยงาน :
สถาบัน : SuranareeUniversity of Technology
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Preclinical Medical Students as a transformer: Student and Health care provider

ผู้แต่ง : Peem Sarasombath, Natpapat Tangpraphachaikul, and Volaluck Supajatura
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chiang Mai University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Pre-clinical Medical Students’ Attitudes toward Research

ผู้แต่ง : Kanthika Wasinpongwanich, Bura Sindhupakorn, Suwittaya Thienpratharn, Karakakad Ratanakeereepun, and Ratsadakorn Yimsabai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Suranaree University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Pre- and post-attitude and change towards elderly care of second-year medical students after activity participation at a retirement facility

ผู้แต่ง : Fuangfa Benjaoran, Soraya Kaewpitoon, Seekaow Churproong and Ratsadakorn Yimsabai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Suranaree University of Technology
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Practicing Observation Skill for Medical Students

ผู้แต่ง : Yaowalak Khomnuan, and Harutaya Kasyanan
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buddhachinaraj Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Postgraduate learning in orthopedic consultation system via social app

ผู้แต่ง : Nattakul Yamprasert
หน่วยงาน :
สถาบัน : Maharat Nakhon Ratchasima Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Performance of using Pediatric Emergency Drug Card in ED

ผู้แต่ง : Chaiyaporn Yuksen
หน่วยงาน :
สถาบัน : Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Perceptions of newly-graduated general practitioners towards the appropriateness of time provided for medical subjects during years 4-6 compared with their use in real practice after graduation

ผู้แต่ง : Win Techakehakij
หน่วยงาน :
สถาบัน : Suratthani Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Peer review to improve the quality of MCQ examinations

ผู้แต่ง : Konggrapun Srisuwan, Patsri Srisuwan, Chuleeporn Bourloung Srisuwan, Adisorn Lumpaopong, and Apichai Leelasiri
หน่วยงาน :
สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Pediatric discharge summary medical record: How to improve skill in final year medical students

ผู้แต่ง : Wasana Hongkan
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chonburi Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Patient safety in lumbar puncture with the 5th year medical student in the new medical school

ผู้แต่ง : Wongsakorn Charoenpol
หน่วยงาน :
สถาบัน : Vachira Phuket Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Patient Safety Education for Medical Students: Participatory and Project-based Learning

ผู้แต่ง : Trakarn Sae-Lim, and Kanokwan Sriraksa
หน่วยงาน :
สถาบัน : Khon Kaen Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Outcome comparison of 3rd year medical students between lecture based and active learning at Faculty of Medicine Vajira Hospital, Navamindradhiraj University, Thailand

ผู้แต่ง : Prirayapak Sakoonwatanyoo, Manutham Manavathongchai, Ittisuk Subrungruang, and Sirichan Chunhakan
หน่วยงาน :
สถาบัน : Vajira Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
OSCE with demonstrated constructive feedback as the effective teaching method for blood smear interpretation skill

ผู้แต่ง : Adisak Tantiworawit, Boonsom Chaimongkol, Lalita Norasetthada Ekarat Rattarittamrong, and Nuthapong Ukarapol
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chiang Mai University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Obstetrics & Gynecologic teaching method: Experienced staff's opinion

ผู้แต่ง : Pornnapa Suriyachai, Benjawan Songsrisakul, Kwanhatai Kammhuang
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center Phayao hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Narrative and Refection, to Develop Professionalism in Medical Students

ผู้แต่ง : Pornpit Treebupachatsakul, Suwannarat Singhabura-Udom, and Sireeluck Klanarong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buddhachinaraj Phitsanulok Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Mobile social network for post-graduated doctor consultation system in community oriented medical education based center

ผู้แต่ง : Pachin Thanomsingh, Urawit Piyapromdee, and Sorarat Lermanuworat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Maharat Nakhon Ratchasima Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Mobile chat application: A new way of student support

ผู้แต่ง : Metha Songthamwat, and Srisuda Songthamwat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Udonthani Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Medical students’ reflection on the effect of learning methods and cognitive achievement in congenital heart disease

ผู้แต่ง : Sorawit Pongpittayut, and Yaowalak Jariyapongpaiboon
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chiangrai Prachanukroh Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Medical Students’ Attitudes toward Team-Based Learning in Radiology.

ผู้แต่ง : Chalakot Dejarkom, and Kosa Sudhorm
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buddhachinaraj Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Medical student reflection on palliative home care experience

ผู้แต่ง : Krishna Suvarnabhumi and Tasanee Khunthong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Mannequin-based Simulation versus Mobile Content for Improving the Confidence of Preclinical Medical Students performing Leopold's Maneuvers

ผู้แต่ง : Pattama Tongdee, Porntip Nimkuntod, Pattra Wattanapan, Soraya Kaewpitoon, Kulsiri Tiansri and Sutthinee Srisawat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Suranaree University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Maharat Nakhon Ratchasima Hospital, School of Medicine, Rehabilitation, Nakhon Ratchasima, Thailand

ผู้แต่ง : Boonyarat Warachit, Araya Khaimook, Prapa Ratanachai, and Lucksamee Haura
หน่วยงาน :
สถาบัน : Hatyai Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Logbook as a Formative Assessment Tool in Driving Medical Students Prepare to Compete in National License Examination

ผู้แต่ง : Sarawut Suksuphew, Autchara Ngamnoun, Chalinee Minkuntod, and Vanich Vanapruks
หน่วยงาน :
สถาบัน : Suranaree University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Little Doctor Club and the training process to become a "doctor of value"

ผู้แต่ง : Prattana Saengow, Kuliga Srisawat, Wichuda Jiraporncharoen, and Juntima Euathrongchit
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chiang Mai University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Level of confidence in the 12 roles of the medical teacher. A descriptive study at Faculty of Medicine, Srinakarinwirot University, Thailand

ผู้แต่ง : Panwara Paritakul, Monton Wongwandee and Reg Dennick
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakarinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Learning through logbook writing in Clinical Immersion Subject of second year medical students of Prince of Songkla University, Thailand

ผู้แต่ง : Korpchoot Tayakkanonta, Suwanapha Thaweesin
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Learning by teaching in gynecology: The best way of student learning

ผู้แต่ง : Srisuda Songthamwat, Metha Songthamwat and Thaniya Manosamrit
หน่วยงาน :
สถาบัน : Udonthani Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Knowledge, skills, and attitudes towards patient safety in medical students in Thailand

ผู้แต่ง : Saranya Prathaithep
หน่วยงาน :
สถาบัน : Ubon Ratchathani
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Integration of Narrow Band Imaging gastroscopy and histology to teach human gastric pathology in patients with Helicobacter pylori associated gastritis for third year medical students

ผู้แต่ง : Taweesak Tongtawee, Pakwimon Subhaluksuksakorn, Likit Matrakool, and Sukij Panpimanmard
หน่วยงาน :
สถาบัน : Suranaree University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Improving Knowledge of Pediatric Nephrology in the 6th year medical students by using Team-Based Learning

ผู้แต่ง : Noosara Klumsombut
หน่วยงาน :
สถาบัน : Ratchaburi Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Improving autonomic balance in medical students

ผู้แต่ง : Jessada Chungpaibulpatana, Tappana Sumpatanarax, and Maytinee Konkaew
หน่วยงาน :
สถาบัน : Vachira Phuket Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Improvement of teaching and learning principles for ENT

ผู้แต่ง : Kittaya Lertnakorn
หน่วยงาน :
สถาบัน : Maharat Nakornsrithammarat
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
How to invent artificial abscess model for OSCE in 6th year medical students

ผู้แต่ง : Chaita Sujinpram, Nathathai Kanoknark, and Pakarat Sangkla
หน่วยงาน :
สถาบัน : Surin Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
How can journal club enhance evidence-based clinical skill?

ผู้แต่ง : Sarinya Thangsittichok
หน่วยงาน :
สถาบัน : Phichit Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Home visit experience: A Medical school curriculum

ผู้แต่ง : Sangsulee Thamakaison, Kanokpon Sukhto, Dumrongrat Lertrattanon and Thunyarat Anothaisintawee
หน่วยงาน :
สถาบัน : Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Home Room: a tool to identify medical students' difficulties

ผู้แต่ง : Dumrongrat Lertrattananon, Panitee Poonpetcharat and Sangsulee Thamakaison
หน่วยงาน :
สถาบัน : Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Health promotion education and practice program for medical students: Medical students should be healthy

ผู้แต่ง : Sakulrat Srirojana
หน่วยงาน :
สถาบัน : Kalasin Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Health Preventive Curriculum Influences Self- Awareness and Knowledge of Internal Medicine Residents on His/Her Self-Health Prevention of Diseases and Health Promotion

ผู้แต่ง : Chaiwat Washirasaksiri, Weerachai Srivanichakorn, Pornpoj Pramyothin, Sirisawat Wanthong, and Pochamana Phisalprapa
หน่วยงาน :
สถาบัน : Siriraj Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Group LINE chat application facilitated in surgical spot diagnosis skills for medical students

ผู้แต่ง : Pannawat Patthamawongjariya, and Umaporn Nandatheero
หน่วยงาน :
สถาบัน : Surin Medication Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Geriatric knowledge among clinical medical students of Srinagarind Medical school, Khon Kaen University, Thailand

ผู้แต่ง : Teerawatchara Rerksoontree, Chanisa Thanomsub, Luxzup Wattanasukchai, Panita Limpawattana, Piyathida Kuhirunyaratn, and Sauwanan Bumrerraj
หน่วยงาน :
สถาบัน : Khon Kaen University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
General Practitioners or Medical Specialists: Characteristics, Trends and Determining Factors among Undergraduate Medical Students in Northern Thailand

ผู้แต่ง : Worawut Choeyprasert
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chiang Mai University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Flipped Learning Simulation Practice in ACLS and ATLS, a Life Saving Procedure

ผู้แต่ง : Sorutjanee Kanjanaprapas, Nichapa Tanakullert, Pornpishcha Youngvanisha, Boonyarat Warachit and Varavudh Sumawoung
หน่วยงาน :
สถาบัน : Hayai Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Factors that affect decision making in the field of residency training

ผู้แต่ง : Wallee Satayasai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Thammasat University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Factors Influencing Continuing Education of Medical Graduates

ผู้แต่ง : Sakchai Vongkittirux
หน่วยงาน :
สถาบัน : Thammasat University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Factors Contributing to Medical Students’ Attitude of being “Good Doctors”

ผู้แต่ง : Saraporn Matayart, Siriluk Pongchitsiri, and Somchai Hanchaipiboonkul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buddhasothorn Medical Education
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Factors Affecting Decision to Specialize in Ophthalmology of Graduated Medical Students at Thammasat University

ผู้แต่ง : Kittichai Akrapipatkul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Thammasat University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Enhancing quality of Comprehensive Examination step 1

ผู้แต่ง : Chitkasaem Suwanrath, Chulalak Rueangnarong, Somchai Suntornlohanakul, Koramas Sanguansai and Chitdkhwan Kaewjungwad
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Electives for undergraduate medical education: a medical student’s perspective

ผู้แต่ง : Arucha Treesirichod,Nakorn Nayok, and Nantana Choomchuay
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinkharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Effects of squeezing ball to the short-term order memory

ผู้แต่ง : Pacharaporn Burapakul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Suranaree University of Technology
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Effects of Buddhism mindfulness on stress among first-year internal medicine residents

ผู้แต่ง : Nitipatana Chierakul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Effectiveness of Modified Legitimate Peripheral Participation (LPP) for Postgraduate Training in Chronic Kidney Disease (CKD) Management

ผู้แต่ง : Saraporn Matayart, Siriluk Pongchitsiri, Nuttha Leowchavalit, and Somchai Hanchaipiboonkul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buddhasothorn Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Effectiveness of a new medical education center to increase production of rural doctors for sustainable health service in the three south border provinces of Thailand

ผู้แต่ง : Duangrutai Jitprawat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Yala Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Effect of rearranging basic science for medicine I topic sequence on learning development: the Joint Medical Programme students

ผู้แต่ง : Ramida Watanapokasin, Watchareewan ,Amarin Narkwichean, and Chote Weerawong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srnakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
ECME: The in-house training course in Medical Education

ผู้แต่ง : Kanokwan Sriruksa, Rajin Arora, Araya Khaimook, and Achara Nitiapinyasakul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Khonkaen Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Doctor’s attire: different expectations between nonhealth professionals and clinical students

ผู้แต่ง : Supphanat Anuwattrakul, Patinya Maneesow,Jirapuck Warinpramote, Teeravut Wiwattarangkul, and Danai Wangsaturaka
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Do medical students enrolled through different recruitment schemes perform similarly?

ผู้แต่ง : Nawarat Aroonyadech, and Sumonmaln Klamcheun
หน่วยงาน :
สถาบัน : Sanpasitprasong Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Do It Yourself (DIY): a mixed model for flipped (large) class in limited resources

ผู้แต่ง : Pairaya Rujirojindakul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Discordance between methods of decision in pass examination of objective structured clinical examination (OSCE) in fifth-year medical student in obstetrics and gynecology

ผู้แต่ง : Nungrutai Saeaib, Chitkasaem Suwanrath, Sirirat Thamrongwat, Saovakon Boonkumnerd, Kritima Jantanawan and Thada Kumkong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Dialogues with Prisoners as Transformative Learning Experiences in Teaching Humanities for Undergraduate Medical Students

ผู้แต่ง : Suthee Rattanamongkolgul, Sirinun Nilwarangkoon, Nantana Chumchuay, Kusuma Susiriwattananon, Supalak Khemthong, and Supansa Tajai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Development of Teaching Evaluation by Electronic Form

ผู้แต่ง : Nualpis Intaratep
หน่วยงาน :
สถาบัน : Maharat Nakhon Ratchasima Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Creativity of Medical students for Emergency Room of Lampang Hospital

ผู้แต่ง : Skol Hedegaard
หน่วยงาน :
สถาบัน : Lampang Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Correlations between the first year examination marks and entrance scores in students from both Thai and International schools in the Joint Medical Programme (SWU-UoN)

ผู้แต่ง : Watchareewan Thongsaard, Amarin Narkwichean, Ramida Watanapokasin, Thassanawut Dhearapanya, Panwara Paritakul, and Manaphol Kulpraneet
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Correlation between subjective evaluation during clerkship and GPAX in final year medical students

ผู้แต่ง : Chira Trairongchitmoh
หน่วยงาน :
สถาบัน : Sanpasitthiprasong Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Correlation between subjective evaluation during clerkship and GPAX in final year medical students

ผู้แต่ง : Chira Trairongchitmoh, and Parinya Chamnan
หน่วยงาน :
สถาบัน : Sanpasitthiprasong Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Correlation between mock comprehensive examination scores and comprehensive examination scores in Phramongkutklao College of Medicine

ผู้แต่ง : Patsri Srisuwan, Konggrapun Srisuwan, Chuleeporn Bourloung, Adisorn Lumpaopong, and Apichai Leelasiri
หน่วยงาน :
สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Conducting medical ethics lessons using medical student diaries

ผู้แต่ง : Chaowaphon Ittiphanitphong, and Pimpet Sukumalpaiboon
หน่วยงาน :
สถาบัน : Sawanpracharak Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Comparison of the effectiveness of video-clip plus role play versus video-clip alone for the teaching of movement disorder: A Randomized Control Trial

ผู้แต่ง : Makorn Limudomporn, and Chatchai Kraysubun
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chao phaya abhaibhubejhr Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Comparison of Self Assessment in Medical Students between Teaching Methods

ผู้แต่ง : Suchat Tantiniramai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prapokklao Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Comparison between audience response systems and coloured voting cards: medical student perspective

ผู้แต่ง : Danai Wangsaturaka, Natsuda Aumpan, Kanokkarn Chupisanyarote,Parima Singhagowinta, and Sira Vachatimanont
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Comparative study between self-assessment of sixthyear medical students towards Modified Essay Question (MEQ) and their actual scores

ผู้แต่ง : Kanyarat Katanyoo, Yupaporn Amornchaicharensook and Chiroj Soorapanth
หน่วยงาน :
สถาบัน : Navamindradhiraj University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Comparative quality of life study of 1st vs 3rd year medical students in the Faculty of Medicine,Thammasat University

ผู้แต่ง : Nuchanart Suealek, and Paskorn Sritipsukho
หน่วยงาน :
สถาบัน : Thammasat University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Community psychology as “Door to community” can help medical students in Inter-professional skill: A qualitative research

ผู้แต่ง : Maytinee Konkaew
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center, Psychiatry, Phuket
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Climate Learning of Medical Students in Project toIncrease Production of Rural Doctors

ผู้แต่ง : Porntip Nimkuntod, Pattama Tongdee, Soraya Kaewpitoon, Naporn Ueng-Arporn, Natthaphon Annanon, Karakad Ratanakeereepun
หน่วยงาน :
สถาบัน : Suranaree University of Technology
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Chemical risk assessment of the farmers using applied occupational medicine tool by medical students

ผู้แต่ง : Napak Duangjumphol
หน่วยงาน :
สถาบัน : Nakhon Ratchasima Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Changing behavior of antibiotic prescribing for URTIs: Effectiveness of team-based learning approach in Internship

ผู้แต่ง : Kanokrot Kovjiriyapan
หน่วยงาน :
สถาบัน : Phayao Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Change of medical student moral level after 1 year of clinical learning with patients.

ผู้แต่ง : Vanichaya Wanchaitanawong, Nunthana Siripipatanamongkol, and Rawiwan Hansudewechakul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chiangrai Prachanukroh Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Challenging creative thinking in medical students can create more surgical innovations

ผู้แต่ง : Smith Soimadee
หน่วยงาน :
สถาบัน : Vachira Phuket Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Causes of class cancellation in a department of surgery

ผู้แต่ง : Sithtichok Laohawilai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Khon Kaen Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Care Map: Effective Educational Tools for Medical Students and Internal Medicine Residents Improving Patient Care Quality

ผู้แต่ง : Weerachai Srivanichakorn, Chaiwat Washirasaksiri, Thanet Chaisathaphol, Charoen Chouriyagune, Denla Pandejpong, Pochamana Phisalprapa
หน่วยงาน :
สถาบัน : Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Can punctuality of medical students predict summative examination success?

ผู้แต่ง : Pongthorn Narongroeknawin, Sirirat Saran, Chantrapa Srisawad, Apichai Leelasiri , Apussanee Boonyavarakul, and Sumapa Chaiamnuay
หน่วยงาน :
สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Attitudes of medical students toward patientcentered care: A cross sectional study in Prince of Songkla University, Thailand

ผู้แต่ง : Thanitha Sirirak, Tarntip Sangsuwan, Wadee Amruklert, Krishna Suvarnbhumi, Thadakorn Tantisarasart
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Attitudes and satisfaction of medical students of the Faculty of Medicine, Vajira Hospital, Navamindradhiraj University, towards community service

ผู้แต่ง : Anongnard Kasorn and Waranya Imprasittichai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Navamindradhiraj University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Attitude of medical students toward one-week studying in Forensic Medicine

ผู้แต่ง : Boonsak Hanterdsith
หน่วยงาน :
สถาบัน : Maharat Nakhon Ratchasima Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Attitude of last year medical students towards working in rural area: A study from five countries in Asia

ผู้แต่ง : Wanicha Chuenkongkaew, Pisake Lumbiganon, Himanchu Negandhi, and Kawkab Mahmud
หน่วยงาน :
สถาบัน : Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Assessment of Student Skills in Practicing Ambulatory Medicine using Simulated Patients with the problem of Cough & Dyspnea

ผู้แต่ง : Chakarin Wattanamongkol
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prapokklao Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Assessment of long case examination of the final-year medical students by patients’ parents compared with medical teachers in pediatric rotation

ผู้แต่ง : Hunsa Chairasamee, Nopporn Apiwattanakul, Pariyasuda Hetrakul, Sasivimol Ratansiri, Rapeepun Pranvihok and Samart Pakasama
หน่วยงาน :
สถาบัน : Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Assessment of flipped classroom on learning outcome of Thai medical students

ผู้แต่ง : Prapai Dejkhamron, Sopha Punyacharoen, and Nuthapong Ukarapol
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chiang Mai University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Assessment of educational environment of surgical theater at Songklanakarind hospital in medical students' perception

ผู้แต่ง : Thitiworn Choosong, Variya Chatdang, Wanachaporn Benjakul, Soraya Suntronsawat, Pongphon Chuchuen, and Wattakorn Laohapiboonrattana
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
AOTrauma STaRT: Orthopaedic Trauma Online Learning in Khon Kaen Hospital, Thailand

ผู้แต่ง : Wanjak Pongsamakthai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Khon Kaen Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
An innovation of a large group teaching for medical microbiology, “Microbiology Fantasia”

ผู้แต่ง : Popchai Ngamskulrungroj, Iyarit Thaipisuttikul and Pattarachai Kiratisin
หน่วยงาน :
สถาบัน : Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Adjusting in and out patient learning sequence of pediatric rotation for medical students

ผู้แต่ง : Samart Pakakasama, Hunsa Chairasamee, Rungthip Boonsri, and Rapeepun Pranvihok
หน่วยงาน :
สถาบัน : Ramathibodi Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Active Performance in Pre-clinical Year Improves Learning Achievement

ผู้แต่ง : Chote Werawong, and Alfredo Villarroel
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
Ability of Self-Adjustment in Medical Students in Clinical Year

ผู้แต่ง : Jeerawat Kaewwinud, Pinyok Srisansanee, and Pakarat Sangkla
หน่วยงาน :
สถาบัน : Surin Clinical Education Medical Center
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
A survey of medical students’ bonding to institution at Saraburi Medical Education Centre

ผู้แต่ง : Panida Mukdeeprom and Wanpen Buathong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Saraburi Medical EducationCentre
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
A Survey of Cardiopulmonary Resuscitation Training for Undergraduate Medical Students in Thai Medical Schools

ผู้แต่ง : Chatchai Prechawai, Ngamjit Pattaravit, Orarat Kanchanawanitkul, Wirat Wasinwong, Sirikarn Siripruekpong and Sasikaan Nimmaanrat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
A study of research program for Thai general surgical residency training

ผู้แต่ง : Prakitpunthu Tomtitchong, Boonying Siribumrungwong, Panuwat Lertsittichai and Somkiat Wattanasirichaikul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Thammasat University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
A pilot study of attitude, and self-use of Thai herbal medicine among medical students

ผู้แต่ง : Chatchai Kraysubun
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chao phaya abhaibhubejhr Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
A one year follow-up study on the effects of Simple Happiness class in medical students

ผู้แต่ง : Rungrat Jitvaropas, Pattharawin Pattharanitima, and Winitra Nuallaong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Thammasat University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
A comparison of satisfaction towards team-based learning and problem-based learning approaches among third-year medical students at Suranaree University of Technology

ผู้แต่ง : Dalad Phromphan,Taweesak Tongtawee ,Soraya Kaewpitoon, Sanong Suksaweang, Naporn Uengarporn and Likit Matrakool
หน่วยงาน :
สถาบัน : Nakhon Ratchasima
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
A comparison of learning outcome and student engagement in web-based learning and traditional lecture.

ผู้แต่ง : Piyarat Rojsanga
หน่วยงาน :
สถาบัน : Udonthani Medical Educational Center
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015
“Book smart does not equal street smart”: assessment of “does” in anesthesiology residency program

ผู้แต่ง : Panthila Rujirojindakul, Edward McNeil, Chatchai Prechawai, and Tippawan Jantapan
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2015
2015

2022 © Faculty of Medicine, Prince of Songkla University.