Association for Medical Education in Europe (AMEE) | |
---|---|
Writing Patient Admission Note: Medical Students’ Perspectives ผู้แต่ง : Pirunrat Jiarakasuwan, Siriwan Thewthong หน่วยงาน : สถาบัน : Surin Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Work Life Balance of medical students in Vachira Phuket medical education center ผู้แต่ง : Sakanya Koysupsin, and Anuchit Chuvate หน่วยงาน : สถาบัน : Vachira Phuket Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Who should teach rheumatology to medical students, a rheumatologist or an internist? ผู้แต่ง : Patapong Towiwat, Rawisut Deoisares, Nantana Choomchuay, and Supasit Pannarunothai หน่วยงาน : สถาบัน : Naresuan University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
What were necessary supports for new medical teachers in service hospital? Experience in Udonthani medical education center, Thailand. ผู้แต่ง : Sunee Sethasathien หน่วยงาน : สถาบัน : Udonthani Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
What had students really learned in community-based hospital?: a qualitative evaluation of learning program ผู้แต่ง : Jiratha Budkaew หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
We take "Mock OSCE" seriously: Reliability and Quality of Borderline Regression Standard Setting Method ผู้แต่ง : Pimpet Sukumalpaiboon, Thanom Jewsuebpong, and Songwut Prasopsuk หน่วยงาน : สถาบัน : Sawanpracharak Medical Education Center Nakhon Sawan ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Virtual Microscopy Fosters Higher Learning Capability For Medical Students Over Optical Microscopy in a Pathology Laboratory Course ผู้แต่ง : Tanin Titipungul หน่วยงาน : สถาบัน : Maha Sarakham Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Value of Trained SP as an OSCE assessor ผู้แต่ง : Kalyanee Asanasak หน่วยงาน : สถาบัน : Songkhla Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Using the Mobile Group Chat Application, LINE, to Improve Medical Knowledge of Common Ear-Nose-Throat Problems ผู้แต่ง : Intira Anantpinijwatna หน่วยงาน : สถาบัน : Mahasarakham Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Using small group discussion case-based learning in surgical clerkship for fourth year medical students ผู้แต่ง : Vichit Viriyaroj หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Using peer assessment and written feedback to encourage medical students in team-based learning ผู้แต่ง : Pakwimon Subhaluksuksakorn and Ratsadakorn Yimsabai หน่วยงาน : สถาบัน : Suranaree University of Technology ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Using movie to teach medical professionalism in oncology ผู้แต่ง : Pitchayanan Kuwatjanakul หน่วยงาน : สถาบัน : Udonthani Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Trend about being the rural doctor of the fourth generation medical students of Walailak medical school in CPIRD of Thailand ผู้แต่ง : Patrinee Thamsriswadi หน่วยงาน : สถาบัน : Vachira Phuket Hospital Phuket ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Transformative Medical Education in community : Attitude toward research base learning and problem base learning ผู้แต่ง : Soraya J Kaewpitoon, Natthawut Kaewpitoon, Fuangfa Benjaolarn, Niwatchai Namwichaisirikul, Seekheow Churprung and Ryan A Loyd หน่วยงาน : สถาบัน : Suranaree University of Technology ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Trans-professional learning improves understanding and attitude of medical students to other professions ผู้แต่ง : Prapa Ratanachai and Ratchanee Permtaweesub หน่วยงาน : สถาบัน : Hatyai Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Tracking Pediatrician Graduates From Prince of Songkla University: Where Do They Go? ผู้แต่ง : Somchit Jaruratanasirikul หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Too lazy to teach, what are you going to do? ผู้แต่ง : Benjawan Yoosamran and Prapa Ratanachai หน่วยงาน : สถาบัน : Hatyai Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Three-in-one concept: research topic initiation guideline for medical students for community healthcare service improvement ผู้แต่ง : Aphaphan Narenpitak หน่วยงาน : สถาบัน : Udon Thani Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Three Years Experience in Correlated Basic Medical Science and Clinical Science Course ผู้แต่ง : Suda Vannaprasaht, Thongchai Pratipanawatr, Saranchit Srimaungchang, Pungpayom Kaewpila, and Pisaln Mairiang หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Three different learning methods of neonatal chest xray interpretation: A one-year follow up in 6th year medical students at Medical Education Center Chiangrai Prachanukroh hospital ผู้แต่ง : Uhkrit Jirapiti, Jintana Intachumpoo, and Supalert Nedsuwan หน่วยงาน : สถาบัน : Chiangrai Prachanukroh Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
The transitional outcome of changing from paperbased to electronic-based examination system ผู้แต่ง : Piyapong Khumrin, Narongsak Tangon, Pratya Srisuwan, Kittikun Sriarunopas, Chinaporn Ratanasaard, and Nuthapong Ukarapol หน่วยงาน : สถาบัน : Chiang Mai University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
The study skills guide for medical students ผู้แต่ง : Pattharawin Pattharanitima and Rungrat Jitvaropas หน่วยงาน : สถาบัน : Thammasat University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
The Study of Cross-cultural Dimension between Thai and Japanese Students in Medical Education ผู้แต่ง : Tassaya Buranupakorn, Krid Thongbunjob and Juntima Euathrongchit หน่วยงาน : สถาบัน : Chiang Mai University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
The role of preclinical GPA in a predictor of clinical GPA and cumulative GPA in medical students ผู้แต่ง : Ajjimavadee Pongdara, Orapan Thipthara, Lunjakon Nillakan and Anyarat Thiptara หน่วยงาน : สถาบัน : Maharaj Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
The rationales medical students used to determine their student-selected components ผู้แต่ง : Teeravut Wiwattarangkul, Parinda Prathyajuta, Parinda Limprasert,Thansapol Jariyasethawong, amd Danai Wangsaturaka หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
The Performance of Rural Doctors Graduating from Lampang Hospital, Thailand ผู้แต่ง : Umaporn Pongpan หน่วยงาน : สถาบัน : Lampang hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
The Perception of Instant Messaging Group Communications in Thai Medical Students ผู้แต่ง : Polathep Vichitkunakorn, and Krishna Suvarnabhumi หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
The perceived needs for improvement in teaching and learning patient safety at Maharaj MEC, Thailand ผู้แต่ง : Naphatsaphon Chumwong, Paphan Musikawat, and Sukit Mahattanan หน่วยงาน : สถาบัน : Nakhon Si Thammarat ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
The PCM-CADET Readiness Project : An integrate approach for the first–year medical cadets of Phramongkutklao College of Medicine ผู้แต่ง : Nawaporn Hirunviwatgul, and Jessada Yingwiwatanapong หน่วยงาน : สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
The effectiveness of lecture before versus lecture during pediatric course on student attitude and performance ผู้แต่ง : Chanakarn Musikavong, and Chatchai Kraysubun หน่วยงาน : สถาบัน : Chao Phaya Abhaibhubejhr Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
The Development of Teaching-Learning Model to Promote Attitude toward Exercise for Health Promotion of Medical Students ผู้แต่ง : Chirawan Chootip, and Phuangpetch Siriloetthananon หน่วยงาน : สถาบัน : Songkhla Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
The Augmented Reality:The New Tool to Enhance The Capability of Understanding Otolaryngologic Lesions. ผู้แต่ง : Watanaporn Vorasilapa หน่วยงาน : สถาบัน : Chonburi Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Testing Procedural Skills and Communication Skill after Graduation by OSCE ผู้แต่ง : Varavudh Sumawong, Boonyarat Warachit, Suwat Lertsukprasert, Achara Nitiapinyasakul, and Rajin Arora หน่วยงาน : สถาบัน : Ministry of Public Health, Collaborative Project to Increase Rural Doctors, Nonthaburi ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Teaching emergency medicine with workshops improved medical student satisfaction in emergency medicine education ผู้แต่ง : Pungkava Sricharoen, Chaiyaporn Yuksen, Yuwares Sittichanbuncha, Kittisak Sawanyawisuth and Phatthranit Phattharapornjaroen หน่วยงาน : สถาบัน : Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Study outcome of the Joint Medical Programme B.MedSci. students in the UK before and after modification of year one preparatory course in Thailand ผู้แต่ง : Watchareewan Thongsaard, Ramida Watanapokasin, AmarinNarkwichean, Chote Weerawong, and Panwara Paritakul หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Study of how long doctors graduating from Ratchaburi Hospital Medical Education Center worked in their homeland province ผู้แต่ง : Somchai Chokepattanapong หน่วยงาน : สถาบัน : Ratchaburi Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Students Select Own Cases for Presentation in Approach to Plain-Film Radiology Class ผู้แต่ง : Puripakorn Pakdiratna, and Bussaba Pakdirat หน่วยงาน : สถาบัน : Ratchaburi Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Student-led curriculum evaluation: hitting the nail on the head ผู้แต่ง : Yongchai Bunpeetikul, Parinda Prathyajuta, Teeravut Wiwattarangkul, Parinda Limprasert, Kantadon Prateepswangwong, and Danai Wangsaturaka หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Student Self-assessment in a PBL Subject, Faculty of Medicine Vajira Hospital ผู้แต่ง : Ittisak Subrungruang หน่วยงาน : สถาบัน : Vajira Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Sex inequality in OSCE and MCQ scores in medical students rotating in the surgery clerkship ผู้แต่ง : Samanchit Samakprakhon หน่วยงาน : สถาบัน : Ubon Ratchathani ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Setting student-based passing scores for MCQ ผู้แต่ง : Unyamanee Silpprasith หน่วยงาน : สถาบัน : MEC Songkhla hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Select your seat, Increase your grade: Does seating preference affect learning achievement? ผู้แต่ง : Pairoj Boonluksiri หน่วยงาน : สถาบัน : Hatyai Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Satisfactions of changing from traditional to flipped classroom ผู้แต่ง : Srila Samphao, Gloyjai Khumkong, Piyaporn Kongnuan, and Jittima Intarapan หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Satisfaction of the 4th-year medical students on 5-day bedside teaching system at Obstetrics and Gynecology Department ผู้แต่ง : Sunaree Pitchaiprasert, and Piyarat Udomwan หน่วยงาน : สถาบัน : Surin Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Role model of mentor interns for CPIRD medicalstudents in Vachira Phuket medical education center ผู้แต่ง : Kesinee Kingkaew, Bunpreedee Petcharat and Sureeporn Tingsabhat หน่วยงาน : สถาบัน : Vachira Phuket Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Retention of Cardiopulmonary resuscitation knowledge by interns ผู้แต่ง : Benjamas Duangkamnoi, and Kanittha Nakkarin หน่วยงาน : สถาบัน : Maha-sarakham Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Reflection of self-recorded logbooks on surgical skills in clinical-year medical students ผู้แต่ง : Chomphunut Supavita, Srila Samphao, Gloyjai Khumkong, Piyaporn Kongnuan and Jittima Intarapan หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Reflection in community fieldwork ผู้แต่ง : Suttipat Wongvitvichot, Nongnuch Polruamngern, Chavanant Sumanasrethakul, Pattana Tanyakittikul หน่วยงาน : สถาบัน : Navamindradhiraj University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Referral of patients for Nuclear Medicine Services by Medical Interns in Surin hospital ผู้แต่ง : Krisana Roysri หน่วยงาน : สถาบัน : Surin Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Qualified doctors through implementing national license examination: experiences from China and Thailand ผู้แต่ง : Boonmee Sathapatayavonges, Jia He, Wanicha Chuenkongkaew, Pisake Lumbiganon and Viroj Tangcharoensathien หน่วยงาน : สถาบัน : Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Psychological status in first year medical student, Suranaree University of Technology ผู้แต่ง : Issariya Pongchanvit, Thapakorn Saengam, Sirorot Songyen, Porntip Nimkhuntod, Pattama Thongdee and Pattra Wattanapan หน่วยงาน : สถาบัน : Suranaree University of Technology ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Providing video demonstration of neonatal resuscitation to improve clinical skills and selfconfidence among sixth-year medical students ผู้แต่ง : Noppawan Pongsopa หน่วยงาน : สถาบัน : Suratthani central hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Proper Breaking Bad News Practice for Medical Students; A Qualitative Research ผู้แต่ง : Wallapa Bunpromma, and Jiratha Budkaew หน่วยงาน : สถาบัน : Khonkaen Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Problem- based Learning or Team- based Learning, What should the students choose? ผู้แต่ง : Wichan Kittiprapan, Kosa Sudhorm, and Sireeluck Klanarong หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhachinaraj Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Preclinical medical students' motivation in learning ผู้แต่ง : Kulsiri Tiansri, Pattama Tongdee, Pornthip Nimkhuntod, Natthaphon Annanon, Ratsadakorn Yimsabai and Autchara Ngamnoun หน่วยงาน : สถาบัน : SuranareeUniversity of Technology ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Preclinical Medical Students as a transformer: Student and Health care provider ผู้แต่ง : Peem Sarasombath, Natpapat Tangpraphachaikul, and Volaluck Supajatura หน่วยงาน : สถาบัน : Chiang Mai University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Pre-clinical Medical Students’ Attitudes toward Research ผู้แต่ง : Kanthika Wasinpongwanich, Bura Sindhupakorn, Suwittaya Thienpratharn, Karakakad Ratanakeereepun, and Ratsadakorn Yimsabai หน่วยงาน : สถาบัน : Suranaree University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Pre- and post-attitude and change towards elderly care of second-year medical students after activity participation at a retirement facility ผู้แต่ง : Fuangfa Benjaoran, Soraya Kaewpitoon, Seekaow Churproong and Ratsadakorn Yimsabai หน่วยงาน : สถาบัน : Suranaree University of Technology ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Practicing Observation Skill for Medical Students ผู้แต่ง : Yaowalak Khomnuan, and Harutaya Kasyanan หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhachinaraj Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Postgraduate learning in orthopedic consultation system via social app ผู้แต่ง : Nattakul Yamprasert หน่วยงาน : สถาบัน : Maharat Nakhon Ratchasima Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Performance of using Pediatric Emergency Drug Card in ED ผู้แต่ง : Chaiyaporn Yuksen หน่วยงาน : สถาบัน : Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Perceptions of newly-graduated general practitioners towards the appropriateness of time provided for medical subjects during years 4-6 compared with their use in real practice after graduation ผู้แต่ง : Win Techakehakij หน่วยงาน : สถาบัน : Suratthani Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Peer review to improve the quality of MCQ examinations ผู้แต่ง : Konggrapun Srisuwan, Patsri Srisuwan, Chuleeporn Bourloung Srisuwan, Adisorn Lumpaopong, and Apichai Leelasiri หน่วยงาน : สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Pediatric discharge summary medical record: How to improve skill in final year medical students ผู้แต่ง : Wasana Hongkan หน่วยงาน : สถาบัน : Chonburi Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Patient safety in lumbar puncture with the 5th year medical student in the new medical school ผู้แต่ง : Wongsakorn Charoenpol หน่วยงาน : สถาบัน : Vachira Phuket Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Patient Safety Education for Medical Students: Participatory and Project-based Learning ผู้แต่ง : Trakarn Sae-Lim, and Kanokwan Sriraksa หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Outcome comparison of 3rd year medical students between lecture based and active learning at Faculty of Medicine Vajira Hospital, Navamindradhiraj University, Thailand ผู้แต่ง : Prirayapak Sakoonwatanyoo, Manutham Manavathongchai, Ittisuk Subrungruang, and Sirichan Chunhakan หน่วยงาน : สถาบัน : Vajira Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
OSCE with demonstrated constructive feedback as the effective teaching method for blood smear interpretation skill ผู้แต่ง : Adisak Tantiworawit, Boonsom Chaimongkol, Lalita Norasetthada Ekarat Rattarittamrong, and Nuthapong Ukarapol หน่วยงาน : สถาบัน : Chiang Mai University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Obstetrics & Gynecologic teaching method: Experienced staff's opinion ผู้แต่ง : Pornnapa Suriyachai, Benjawan Songsrisakul, Kwanhatai Kammhuang หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center Phayao hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Narrative and Refection, to Develop Professionalism in Medical Students ผู้แต่ง : Pornpit Treebupachatsakul, Suwannarat Singhabura-Udom, and Sireeluck Klanarong หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhachinaraj Phitsanulok Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Mobile social network for post-graduated doctor consultation system in community oriented medical education based center ผู้แต่ง : Pachin Thanomsingh, Urawit Piyapromdee, and Sorarat Lermanuworat หน่วยงาน : สถาบัน : Maharat Nakhon Ratchasima Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Mobile chat application: A new way of student support ผู้แต่ง : Metha Songthamwat, and Srisuda Songthamwat หน่วยงาน : สถาบัน : Udonthani Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Medical students’ reflection on the effect of learning methods and cognitive achievement in congenital heart disease ผู้แต่ง : Sorawit Pongpittayut, and Yaowalak Jariyapongpaiboon หน่วยงาน : สถาบัน : Chiangrai Prachanukroh Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Medical Students’ Attitudes toward Team-Based Learning in Radiology. ผู้แต่ง : Chalakot Dejarkom, and Kosa Sudhorm หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhachinaraj Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Medical student reflection on palliative home care experience ผู้แต่ง : Krishna Suvarnabhumi and Tasanee Khunthong หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Mannequin-based Simulation versus Mobile Content for Improving the Confidence of Preclinical Medical Students performing Leopold's Maneuvers ผู้แต่ง : Pattama Tongdee, Porntip Nimkuntod, Pattra Wattanapan, Soraya Kaewpitoon, Kulsiri Tiansri and Sutthinee Srisawat หน่วยงาน : สถาบัน : Suranaree University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Maharat Nakhon Ratchasima Hospital, School of Medicine, Rehabilitation, Nakhon Ratchasima, Thailand ผู้แต่ง : Boonyarat Warachit, Araya Khaimook, Prapa Ratanachai, and Lucksamee Haura หน่วยงาน : สถาบัน : Hatyai Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Logbook as a Formative Assessment Tool in Driving Medical Students Prepare to Compete in National License Examination ผู้แต่ง : Sarawut Suksuphew, Autchara Ngamnoun, Chalinee Minkuntod, and Vanich Vanapruks หน่วยงาน : สถาบัน : Suranaree University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Little Doctor Club and the training process to become a "doctor of value" ผู้แต่ง : Prattana Saengow, Kuliga Srisawat, Wichuda Jiraporncharoen, and Juntima Euathrongchit หน่วยงาน : สถาบัน : Chiang Mai University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Level of confidence in the 12 roles of the medical teacher. A descriptive study at Faculty of Medicine, Srinakarinwirot University, Thailand ผู้แต่ง : Panwara Paritakul, Monton Wongwandee and Reg Dennick หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakarinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Learning through logbook writing in Clinical Immersion Subject of second year medical students of Prince of Songkla University, Thailand ผู้แต่ง : Korpchoot Tayakkanonta, Suwanapha Thaweesin หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Learning by teaching in gynecology: The best way of student learning ผู้แต่ง : Srisuda Songthamwat, Metha Songthamwat and Thaniya Manosamrit หน่วยงาน : สถาบัน : Udonthani Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Knowledge, skills, and attitudes towards patient safety in medical students in Thailand ผู้แต่ง : Saranya Prathaithep หน่วยงาน : สถาบัน : Ubon Ratchathani ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Integration of Narrow Band Imaging gastroscopy and histology to teach human gastric pathology in patients with Helicobacter pylori associated gastritis for third year medical students ผู้แต่ง : Taweesak Tongtawee, Pakwimon Subhaluksuksakorn, Likit Matrakool, and Sukij Panpimanmard หน่วยงาน : สถาบัน : Suranaree University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Improving Knowledge of Pediatric Nephrology in the 6th year medical students by using Team-Based Learning ผู้แต่ง : Noosara Klumsombut หน่วยงาน : สถาบัน : Ratchaburi Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Improving autonomic balance in medical students ผู้แต่ง : Jessada Chungpaibulpatana, Tappana Sumpatanarax, and Maytinee Konkaew หน่วยงาน : สถาบัน : Vachira Phuket Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Improvement of teaching and learning principles for ENT ผู้แต่ง : Kittaya Lertnakorn หน่วยงาน : สถาบัน : Maharat Nakornsrithammarat ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
How to invent artificial abscess model for OSCE in 6th year medical students ผู้แต่ง : Chaita Sujinpram, Nathathai Kanoknark, and Pakarat Sangkla หน่วยงาน : สถาบัน : Surin Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
How can journal club enhance evidence-based clinical skill? ผู้แต่ง : Sarinya Thangsittichok หน่วยงาน : สถาบัน : Phichit Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Home visit experience: A Medical school curriculum ผู้แต่ง : Sangsulee Thamakaison, Kanokpon Sukhto, Dumrongrat Lertrattanon and Thunyarat Anothaisintawee หน่วยงาน : สถาบัน : Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Home Room: a tool to identify medical students' difficulties ผู้แต่ง : Dumrongrat Lertrattananon, Panitee Poonpetcharat and Sangsulee Thamakaison หน่วยงาน : สถาบัน : Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Health promotion education and practice program for medical students: Medical students should be healthy ผู้แต่ง : Sakulrat Srirojana หน่วยงาน : สถาบัน : Kalasin Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Health Preventive Curriculum Influences Self- Awareness and Knowledge of Internal Medicine Residents on His/Her Self-Health Prevention of Diseases and Health Promotion ผู้แต่ง : Chaiwat Washirasaksiri, Weerachai Srivanichakorn, Pornpoj Pramyothin, Sirisawat Wanthong, and Pochamana Phisalprapa หน่วยงาน : สถาบัน : Siriraj Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Group LINE chat application facilitated in surgical spot diagnosis skills for medical students ผู้แต่ง : Pannawat Patthamawongjariya, and Umaporn Nandatheero หน่วยงาน : สถาบัน : Surin Medication Education Center ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Geriatric knowledge among clinical medical students of Srinagarind Medical school, Khon Kaen University, Thailand ผู้แต่ง : Teerawatchara Rerksoontree, Chanisa Thanomsub, Luxzup Wattanasukchai, Panita Limpawattana, Piyathida Kuhirunyaratn, and Sauwanan Bumrerraj หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
General Practitioners or Medical Specialists: Characteristics, Trends and Determining Factors among Undergraduate Medical Students in Northern Thailand ผู้แต่ง : Worawut Choeyprasert หน่วยงาน : สถาบัน : Chiang Mai University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Flipped Learning Simulation Practice in ACLS and ATLS, a Life Saving Procedure ผู้แต่ง : Sorutjanee Kanjanaprapas, Nichapa Tanakullert, Pornpishcha Youngvanisha, Boonyarat Warachit and Varavudh Sumawoung หน่วยงาน : สถาบัน : Hayai Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Factors that affect decision making in the field of residency training ผู้แต่ง : Wallee Satayasai หน่วยงาน : สถาบัน : Thammasat University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Factors Influencing Continuing Education of Medical Graduates ผู้แต่ง : Sakchai Vongkittirux หน่วยงาน : สถาบัน : Thammasat University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Factors Contributing to Medical Students’ Attitude of being “Good Doctors” ผู้แต่ง : Saraporn Matayart, Siriluk Pongchitsiri, and Somchai Hanchaipiboonkul หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhasothorn Medical Education ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Factors Affecting Decision to Specialize in Ophthalmology of Graduated Medical Students at Thammasat University ผู้แต่ง : Kittichai Akrapipatkul หน่วยงาน : สถาบัน : Thammasat University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Enhancing quality of Comprehensive Examination step 1 ผู้แต่ง : Chitkasaem Suwanrath, Chulalak Rueangnarong, Somchai Suntornlohanakul, Koramas Sanguansai and Chitdkhwan Kaewjungwad หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Electives for undergraduate medical education: a medical student’s perspective ผู้แต่ง : Arucha Treesirichod,Nakorn Nayok, and Nantana Choomchuay หน่วยงาน : สถาบัน : Srinkharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Effects of squeezing ball to the short-term order memory ผู้แต่ง : Pacharaporn Burapakul หน่วยงาน : สถาบัน : Suranaree University of Technology ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Effects of Buddhism mindfulness on stress among first-year internal medicine residents ผู้แต่ง : Nitipatana Chierakul หน่วยงาน : สถาบัน : Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Effectiveness of Modified Legitimate Peripheral Participation (LPP) for Postgraduate Training in Chronic Kidney Disease (CKD) Management ผู้แต่ง : Saraporn Matayart, Siriluk Pongchitsiri, Nuttha Leowchavalit, and Somchai Hanchaipiboonkul หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhasothorn Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Effectiveness of a new medical education center to increase production of rural doctors for sustainable health service in the three south border provinces of Thailand ผู้แต่ง : Duangrutai Jitprawat หน่วยงาน : สถาบัน : Yala Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Effect of rearranging basic science for medicine I topic sequence on learning development: the Joint Medical Programme students ผู้แต่ง : Ramida Watanapokasin, Watchareewan ,Amarin Narkwichean, and Chote Weerawong หน่วยงาน : สถาบัน : Srnakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
ECME: The in-house training course in Medical Education ผู้แต่ง : Kanokwan Sriruksa, Rajin Arora, Araya Khaimook, and Achara Nitiapinyasakul หน่วยงาน : สถาบัน : Khonkaen Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Doctor’s attire: different expectations between nonhealth professionals and clinical students ผู้แต่ง : Supphanat Anuwattrakul, Patinya Maneesow,Jirapuck Warinpramote, Teeravut Wiwattarangkul, and Danai Wangsaturaka หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Do medical students enrolled through different recruitment schemes perform similarly? ผู้แต่ง : Nawarat Aroonyadech, and Sumonmaln Klamcheun หน่วยงาน : สถาบัน : Sanpasitprasong Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Do It Yourself (DIY): a mixed model for flipped (large) class in limited resources ผู้แต่ง : Pairaya Rujirojindakul หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Discordance between methods of decision in pass examination of objective structured clinical examination (OSCE) in fifth-year medical student in obstetrics and gynecology ผู้แต่ง : Nungrutai Saeaib, Chitkasaem Suwanrath, Sirirat Thamrongwat, Saovakon Boonkumnerd, Kritima Jantanawan and Thada Kumkong หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Dialogues with Prisoners as Transformative Learning Experiences in Teaching Humanities for Undergraduate Medical Students ผู้แต่ง : Suthee Rattanamongkolgul, Sirinun Nilwarangkoon, Nantana Chumchuay, Kusuma Susiriwattananon, Supalak Khemthong, and Supansa Tajai หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Development of Teaching Evaluation by Electronic Form ผู้แต่ง : Nualpis Intaratep หน่วยงาน : สถาบัน : Maharat Nakhon Ratchasima Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Creativity of Medical students for Emergency Room of Lampang Hospital ผู้แต่ง : Skol Hedegaard หน่วยงาน : สถาบัน : Lampang Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Correlations between the first year examination marks and entrance scores in students from both Thai and International schools in the Joint Medical Programme (SWU-UoN) ผู้แต่ง : Watchareewan Thongsaard, Amarin Narkwichean, Ramida Watanapokasin, Thassanawut Dhearapanya, Panwara Paritakul, and Manaphol Kulpraneet หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Correlation between subjective evaluation during clerkship and GPAX in final year medical students ผู้แต่ง : Chira Trairongchitmoh หน่วยงาน : สถาบัน : Sanpasitthiprasong Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Correlation between subjective evaluation during clerkship and GPAX in final year medical students ผู้แต่ง : Chira Trairongchitmoh, and Parinya Chamnan หน่วยงาน : สถาบัน : Sanpasitthiprasong Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Correlation between mock comprehensive examination scores and comprehensive examination scores in Phramongkutklao College of Medicine ผู้แต่ง : Patsri Srisuwan, Konggrapun Srisuwan, Chuleeporn Bourloung, Adisorn Lumpaopong, and Apichai Leelasiri หน่วยงาน : สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Conducting medical ethics lessons using medical student diaries ผู้แต่ง : Chaowaphon Ittiphanitphong, and Pimpet Sukumalpaiboon หน่วยงาน : สถาบัน : Sawanpracharak Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Comparison of the effectiveness of video-clip plus role play versus video-clip alone for the teaching of movement disorder: A Randomized Control Trial ผู้แต่ง : Makorn Limudomporn, and Chatchai Kraysubun หน่วยงาน : สถาบัน : Chao phaya abhaibhubejhr Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Comparison of Self Assessment in Medical Students between Teaching Methods ผู้แต่ง : Suchat Tantiniramai หน่วยงาน : สถาบัน : Prapokklao Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Comparison between audience response systems and coloured voting cards: medical student perspective ผู้แต่ง : Danai Wangsaturaka, Natsuda Aumpan, Kanokkarn Chupisanyarote,Parima Singhagowinta, and Sira Vachatimanont หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Comparative study between self-assessment of sixthyear medical students towards Modified Essay Question (MEQ) and their actual scores ผู้แต่ง : Kanyarat Katanyoo, Yupaporn Amornchaicharensook and Chiroj Soorapanth หน่วยงาน : สถาบัน : Navamindradhiraj University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Comparative quality of life study of 1st vs 3rd year medical students in the Faculty of Medicine,Thammasat University ผู้แต่ง : Nuchanart Suealek, and Paskorn Sritipsukho หน่วยงาน : สถาบัน : Thammasat University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Community psychology as “Door to community” can help medical students in Inter-professional skill: A qualitative research ผู้แต่ง : Maytinee Konkaew หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center, Psychiatry, Phuket ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Climate Learning of Medical Students in Project toIncrease Production of Rural Doctors ผู้แต่ง : Porntip Nimkuntod, Pattama Tongdee, Soraya Kaewpitoon, Naporn Ueng-Arporn, Natthaphon Annanon, Karakad Ratanakeereepun หน่วยงาน : สถาบัน : Suranaree University of Technology ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Chemical risk assessment of the farmers using applied occupational medicine tool by medical students ผู้แต่ง : Napak Duangjumphol หน่วยงาน : สถาบัน : Nakhon Ratchasima Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Changing behavior of antibiotic prescribing for URTIs: Effectiveness of team-based learning approach in Internship ผู้แต่ง : Kanokrot Kovjiriyapan หน่วยงาน : สถาบัน : Phayao Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Change of medical student moral level after 1 year of clinical learning with patients. ผู้แต่ง : Vanichaya Wanchaitanawong, Nunthana Siripipatanamongkol, and Rawiwan Hansudewechakul หน่วยงาน : สถาบัน : Chiangrai Prachanukroh Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Challenging creative thinking in medical students can create more surgical innovations ผู้แต่ง : Smith Soimadee หน่วยงาน : สถาบัน : Vachira Phuket Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Causes of class cancellation in a department of surgery ผู้แต่ง : Sithtichok Laohawilai หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Care Map: Effective Educational Tools for Medical Students and Internal Medicine Residents Improving Patient Care Quality ผู้แต่ง : Weerachai Srivanichakorn, Chaiwat Washirasaksiri, Thanet Chaisathaphol, Charoen Chouriyagune, Denla Pandejpong, Pochamana Phisalprapa หน่วยงาน : สถาบัน : Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Can punctuality of medical students predict summative examination success? ผู้แต่ง : Pongthorn Narongroeknawin, Sirirat Saran, Chantrapa Srisawad, Apichai Leelasiri , Apussanee Boonyavarakul, and Sumapa Chaiamnuay หน่วยงาน : สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Attitudes of medical students toward patientcentered care: A cross sectional study in Prince of Songkla University, Thailand ผู้แต่ง : Thanitha Sirirak, Tarntip Sangsuwan, Wadee Amruklert, Krishna Suvarnbhumi, Thadakorn Tantisarasart หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Attitudes and satisfaction of medical students of the Faculty of Medicine, Vajira Hospital, Navamindradhiraj University, towards community service ผู้แต่ง : Anongnard Kasorn and Waranya Imprasittichai หน่วยงาน : สถาบัน : Navamindradhiraj University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Attitude of medical students toward one-week studying in Forensic Medicine ผู้แต่ง : Boonsak Hanterdsith หน่วยงาน : สถาบัน : Maharat Nakhon Ratchasima Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Attitude of last year medical students towards working in rural area: A study from five countries in Asia ผู้แต่ง : Wanicha Chuenkongkaew, Pisake Lumbiganon, Himanchu Negandhi, and Kawkab Mahmud หน่วยงาน : สถาบัน : Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Assessment of Student Skills in Practicing Ambulatory Medicine using Simulated Patients with the problem of Cough & Dyspnea ผู้แต่ง : Chakarin Wattanamongkol หน่วยงาน : สถาบัน : Prapokklao Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Assessment of long case examination of the final-year medical students by patients’ parents compared with medical teachers in pediatric rotation ผู้แต่ง : Hunsa Chairasamee, Nopporn Apiwattanakul, Pariyasuda Hetrakul, Sasivimol Ratansiri, Rapeepun Pranvihok and Samart Pakasama หน่วยงาน : สถาบัน : Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Assessment of flipped classroom on learning outcome of Thai medical students ผู้แต่ง : Prapai Dejkhamron, Sopha Punyacharoen, and Nuthapong Ukarapol หน่วยงาน : สถาบัน : Chiang Mai University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Assessment of educational environment of surgical theater at Songklanakarind hospital in medical students' perception ผู้แต่ง : Thitiworn Choosong, Variya Chatdang, Wanachaporn Benjakul, Soraya Suntronsawat, Pongphon Chuchuen, and Wattakorn Laohapiboonrattana หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
AOTrauma STaRT: Orthopaedic Trauma Online Learning in Khon Kaen Hospital, Thailand ผู้แต่ง : Wanjak Pongsamakthai หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
An innovation of a large group teaching for medical microbiology, “Microbiology Fantasia” ผู้แต่ง : Popchai Ngamskulrungroj, Iyarit Thaipisuttikul and Pattarachai Kiratisin หน่วยงาน : สถาบัน : Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Adjusting in and out patient learning sequence of pediatric rotation for medical students ผู้แต่ง : Samart Pakakasama, Hunsa Chairasamee, Rungthip Boonsri, and Rapeepun Pranvihok หน่วยงาน : สถาบัน : Ramathibodi Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Active Performance in Pre-clinical Year Improves Learning Achievement ผู้แต่ง : Chote Werawong, and Alfredo Villarroel หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
Ability of Self-Adjustment in Medical Students in Clinical Year ผู้แต่ง : Jeerawat Kaewwinud, Pinyok Srisansanee, and Pakarat Sangkla หน่วยงาน : สถาบัน : Surin Clinical Education Medical Center ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
A survey of medical students’ bonding to institution at Saraburi Medical Education Centre ผู้แต่ง : Panida Mukdeeprom and Wanpen Buathong หน่วยงาน : สถาบัน : Saraburi Medical EducationCentre ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
A Survey of Cardiopulmonary Resuscitation Training for Undergraduate Medical Students in Thai Medical Schools ผู้แต่ง : Chatchai Prechawai, Ngamjit Pattaravit, Orarat Kanchanawanitkul, Wirat Wasinwong, Sirikarn Siripruekpong and Sasikaan Nimmaanrat หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
A study of research program for Thai general surgical residency training ผู้แต่ง : Prakitpunthu Tomtitchong, Boonying Siribumrungwong, Panuwat Lertsittichai and Somkiat Wattanasirichaikul หน่วยงาน : สถาบัน : Thammasat University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
A pilot study of attitude, and self-use of Thai herbal medicine among medical students ผู้แต่ง : Chatchai Kraysubun หน่วยงาน : สถาบัน : Chao phaya abhaibhubejhr Hospital ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
A one year follow-up study on the effects of Simple Happiness class in medical students ผู้แต่ง : Rungrat Jitvaropas, Pattharawin Pattharanitima, and Winitra Nuallaong หน่วยงาน : สถาบัน : Thammasat University ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
A comparison of satisfaction towards team-based learning and problem-based learning approaches among third-year medical students at Suranaree University of Technology ผู้แต่ง : Dalad Phromphan,Taweesak Tongtawee ,Soraya Kaewpitoon, Sanong Suksaweang, Naporn Uengarporn and Likit Matrakool หน่วยงาน : สถาบัน : Nakhon Ratchasima ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
A comparison of learning outcome and student engagement in web-based learning and traditional lecture. ผู้แต่ง : Piyarat Rojsanga หน่วยงาน : สถาบัน : Udonthani Medical Educational Center ปีที่นำเสนอ : 2015 | |
“Book smart does not equal street smart”: assessment of “does” in anesthesiology residency program ผู้แต่ง : Panthila Rujirojindakul, Edward McNeil, Chatchai Prechawai, and Tippawan Jantapan หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2015 |
2022 © Faculty of Medicine, Prince of Songkla University.