ALL2023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062005200420032002

ค้นพบข้อมูลทั้งหมด 171 รายการ

Association for Medical Education in Europe (AMEE)
Will scenario simulation by anesthesia residents improve knowledge retention in simulation-based Anesthetists Non-Technical Skill?

ผู้แต่ง : Maliwan Oofuvong*, Ngamjit Pattaravit, Orarat Kanjanawanichkul, Sirikarn Siripruekpong, Kanjana Nuanjun and Boonthida Suwannarat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Why did medical students choose Family Medicine elective?

ผู้แต่ง : Siriluk Pongchitsiri
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buddhasothorn Hospital Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
What soft science activities do medical students prefer to reduce stress?

ผู้แต่ง : Pornsuda Krittigamas*, Ladawan Hanphairot, Chidchanok Ruengorn and Worachet Teacharak
หน่วยงาน :
สถาบัน : Nakornping Medical Education Center, Nakprnping Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
What Medical Students Learned about Professionalism in a Hidden Curriculum: Medical Teacher and Resident Perspectives

ผู้แต่ง : Saranya Prathaithep
หน่วยงาน :
สถาบัน : Sunpasitthiprasong Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
What is the effective mental support system for medical students in Thammasat University?

ผู้แต่ง : Phiangbunpa Natithamkul*, Thanapat Siangchin, Papitchaya Pethprapatsorn, Thanapat Tinnapan, Thipmani Chartsoot and Peerapon Lerkitkul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center Suratthani Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
What do medical students learn from Pediatrics family home visit? Mixed method

ผู้แต่ง : Nawarat Aroonyadech
หน่วยงาน :
สถาบัน : Sunprasitthiprasong Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Visiting rural hospital as an inspiration tool during selection for rural doctors

ผู้แต่ง : Araya Khaimook
หน่วยงาน :
สถาบัน : Hatyai Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Vaginal Delivery Manikin Test Effect National License Score in Undergraduate Medical Learning

ผู้แต่ง : Phornsawan Wasinghon* and Auttaya Ratanakaew
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buddhachinnaraj Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Using smartphones during inpatient visits, is it unprofessional? The patients’ and their relatives perceptions

ผู้แต่ง : Chirabat Techato* and Kalyanee Asanasak
หน่วยงาน :
สถาบัน : MEC Songkhla Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Using game based learning as a formative assessment tool in microbiology class

ผู้แต่ง : Anirut Limtrakul*, Benjamas Wongsatayanon, Chantana Mekseepralard, Wanna Pumeechockchai, Kruawan Chotelersak and Srisombat Puttikamonkul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Using a High Fidelity Simulator to improve diagnosis and management of spontaneous tension pneumothorax by 6th-year medical students of a University-Affiliated Medical School, Thailand

ผู้แต่ง : Woraphot Lueangchiranothai* and Ravin Sony
หน่วยงาน :
สถาบัน : Lampang Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Understanding Continuum of Care for Stroke Patients: Teaching Medical Students using Intermediate Care Model

ผู้แต่ง : Taweesak Sutpasanon*, Apijaree Choosakde, Boonta Vititsiri, Nongnuch Junsri, Tassanee Tabthimthai and Patcharin Intamad
หน่วยงาน :
สถาบัน : Sawanpracharak Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Transition from Paper-Based to Electronic Portfolio Using On-Hand Social Medias for Undergrads: Generation Gap Perspective

ผู้แต่ง : Chalinee Monsereenusorn*, Piya Rujkijyanont, Chanchai Traivaree and Sangkae Chamnanvanakij
หน่วยงาน :
สถาบัน : Phramongkutklao Hospital and College of Medicine
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
TOSCE in Obstetric Emergency: Good for improved IPE

ผู้แต่ง : Prakarn Ongartboon
หน่วยงาน :
สถาบัน : Phrae Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
The willingness to perform bystander cardiopulmonary resuscitation in out-of-hospital cardiac arrest victims of Thai clinical-year medical students

ผู้แต่ง : Wachiraporn Phooripoom* and Pakarat Sangkla
หน่วยงาน :
สถาบัน : Surin Medical Education Center, Suranaree University of Technology
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
The teaching skills that enhance a happy-classroom from students’ perspective versus reality

ผู้แต่ง : Direk Ekbawornwong*, Arunee Tipwong and Thanita Somton
หน่วยงาน :
สถาบัน : Suratthani Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
The study of agreement between emergency physician staff and paramedic students to evaluate simulation training

ผู้แต่ง : Chaiyaporn Yuksen*, Sorawich watcharakitpaisan and Nicha Cha-aim
หน่วยงาน :
สถาบัน : Ramathibodi Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
The role of clinical pharmacist in assistant teaching of local anesthetic agents topic in medical students

ผู้แต่ง : Isariya Piromrat*, Patcharee Yimrattanabowon, Wenika Pangvong and Kittayaporn Chirat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buriram Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
The Political Stress of Postgraduate Medical Students

ผู้แต่ง : Pattana Poopattanakul*, Wannida Jitkaroon and Worasit Charoensin
หน่วยงาน :
สถาบัน : Somdejphrajaotaksin Maharaj Hospital Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
The medical student’s attitude toward the pioneer curriculum on palliative care

ผู้แต่ง : Weerajit Thipprasert*, Sucheera Amornmahaphun and Narongchai Sangsa
หน่วยงาน :
สถาบัน : Roiet Hospital Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
The Learning Reflection of Medical Students on the Sky Doctor Class

ผู้แต่ง : Kanjanee Wachirarangsiman* and Sivanath Peeracheir
หน่วยงาน :
สถาบัน : Somdejphrajaotaksin Maharaj Hospital Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
The Influence of “Wanna Be a Doctor Camp” on Thai High School Students’ Decision to Study Medicine

ผู้แต่ง : Anawin Anomasiri*, Komson Wannasai, Kriengkrai Srithanaviboonchai, Manussabhorn Phatsara and Volaluck Supajatura
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chiang Mai University
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
The Iceberg Model of Blood and Body Fluid Exposure Reporting Among the Medical Students

ผู้แต่ง : Pornpimon Kasemsook* and Orawan Chaiyamahapruk
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buddhachinaraj Hospital Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
The Focused Cardiac Ultrasound skill of newly-graduated doctors: which acoustic window has the highest yield?

ผู้แต่ง : 1Praew Kotruchin*, 2Panupong Damgengkajornwong and 1Kamonwan Ianghong
หน่วยงาน :
สถาบัน : 1Khon Kaen University, 2Police General Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
The factors related to the burnout of the medical staff in tertiary care medical center

ผู้แต่ง : Siriwut Kittiphothinant* and Sujaree Sungngoen
หน่วยงาน :
สถาบัน : Vachira Phuket Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
The Efficiency of BMB gamification for the 2nd Year Medical students of Phramongkutklao College of Medicine (PCM)

ผู้แต่ง : Montalee Theeraapisakkun*, Thanakrit Vichasilp, Prakarn Rudeekulthamrong, Nattaprapa Suriyamontol, Unchalee Visawapoka and Alisa Sanamontre
หน่วยงาน :
สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
The efficacy of teaching methods for direct ophthalmoscopy comparing between videobased and traditional lecture-based learning in 4th year medical students: A prospective randomized controlled study

ผู้แต่ง : Nathaya Panyowatkul*, Thanin Lokeskrawee and Kittiya Sinthana
หน่วยงาน :
สถาบัน : Lampang Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
The comparison of mechanical ventilation learning outcomes between bedside interactive learning and conventional lecture learning in fifth year medical students, Phrae medical education center

ผู้แต่ง : Parichat Niyomthong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Phrae Medical Education Center, Naresuan University
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
The acceptability of peer assessment of group work participation among medical students

ผู้แต่ง : Apisit Rungruengsirichok*, Thodsawit Tiyarattanachai and Danai Wangsaturaka
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Thai students’ decision to study in Doctor of Medicine Program in China

ผู้แต่ง : Woralak Bunpramuk* and Worasit Charoensin
หน่วยงาน :
สถาบัน : Somdejphrajaotaksin Maharaj Hospital Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Team-based learning in Inter-Professional Education (IPE) for Patient Safety Course

ผู้แต่ง : Thitima Suntharasaj*, Chitkasaem Suwanrath, Pratyanan Thiangchanya, Nattasiri Thanawuth, Boonyarat Warachit and Arnuparp Lekhakula
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Teaching Critical Thinking with Osler Techniques

ผู้แต่ง : Pongsakorn Srichan*, Chawalit Chayangsu and Praphan Yodnopaklow
หน่วยงาน :
สถาบัน : Surin Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Teacher is a Key Success Factor for Pre-Medical Learning in Newly Established Medical School, Princess of Naradhiwas University

ผู้แต่ง : Aornrutai Promsong*, Taksin Ukkahad, Yaowalark Sukthana, Wutthipong Suwannit and Chumpol Piamsomboon
หน่วยงาน :
สถาบัน : Princess of Naradhiwas University
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Task-based assignment in community curriculum as a educational tool for achieving real life professional doctor

ผู้แต่ง : Narut Wongsakorn* and Chaowaphon Ittiphanitphong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Sawanpracharak Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Study guide : A friendly tool to get familiar with Pediatric Oncology

ผู้แต่ง : Pitchayanan Kuwatjanakul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Udonthani Medical School
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Students’ self-reflection on their real experiences during early exposure to conducting clinical research in their first-year clinical clerkship

ผู้แต่ง : Wachiraporn Arunothong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Lampang Regional Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Students’ rural background and training in well-equipped rural teaching hospitals enhance intention to return to work in rural hometown

ผู้แต่ง : Wasana Hongkan*, Roungtiva Muenpa and Parinya Chamnan
หน่วยงาน :
สถาบัน : Collaborative Project to Increase Production of Rural Doctors
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Students’ Learning Outcomes of Patient-Centered Home Care facilitated by Village Health Volunteer as Educator

ผู้แต่ง : Chanat Kanchit*, Sudarat Wijitsetthakul, Sirote Srimahadthai and Anon Sathapornsathid
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center, Ratchaburi Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Students’ evaluation on Traditional Medicine course in 4th year medical students: Qualitative study

ผู้แต่ง : Watcharin Ratanakasetsin
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center Chiangrai Prachanukroh Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Student reflections on inter-professional education: what students have learned?

ผู้แต่ง : Chitkasaem Suwanrath*, Thitima Suntharasaj, Pratyanan Thiangchanya and Nattasiri Thanawuth
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Student Personality Types and Learning Outcome of Medical Students in Udonthani Medical School

ผู้แต่ง : Inchaya Sansak* and Pitchayanan Kuwatjanakul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Udonthani Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Stress, anxiety, and depression among third year medical students at Chulalongkorn University

ผู้แต่ง : Nichaphat Bovornsethanant* , Siwat Techavoranant and Sittisak Honsawek
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Stress and Depression as a medical Intern, Police General Hospital

ผู้แต่ง : Savanya Nganvivattavorn*, Nattapong Khulasittijinda and Krekkamon Yamprayune
หน่วยงาน :
สถาบัน : Police General Hospital and Vachira Phuket Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Strengthening mindfulness to enhance learning outcomes by taking a brief meditation prior to a class: a research in fifth-year medical students

ผู้แต่ง : 1Naphatsaphon Chumwong*, 1Kanchomkhwan Kankorakoch, 1Nathamata RUANGON, 1Piya Mongkolwongrojn and 2Nitikorn Poriswanich
หน่วยงาน :
สถาบัน : 1Maharaj Medical Education Centre (MMEC), Maharaj Nakhon Si Thammarat Hospital, 2Forensic medicine department, Siriraj Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Spreading Happiness for Medical Students with TV Game Shows Teaching Style: Facilitating Learning-by-Learner

ผู้แต่ง : Sahattaya Niyamosot* and Kitirat Rattanathawornkiti
หน่วยงาน :
สถาบัน : Suranaree University of Technology
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Special supplementary courses (Soft sciences) experience for reducing stress in medical students. Time for renovation

ผู้แต่ง : Vich Thampanya* and Chulaphong Chanta
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center Chiangrai Prachanukroh Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Social Media Addiction in Medical Students at Khonkaen University

ผู้แต่ง : Intira Anantpinijwatna*, Bunyanut Phanurak, Boonyaporn Hengwichai, Kotchakorn Chomchoei and Chayanit Poonsawaspong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Mahasarakham Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Social accountability of medical students at Vachira Phuket Medical Center after participation in social activities

ผู้แต่ง : Pornpirun Leeyangyuen*, Akkawan Tanthien, Pimchanok Taweesuwan, Porntip Leeyangyuen, Alisa Limpakanont and Supachai Saingtong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Vachira Phuket Medical Education Center, Walailak University
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Sky Doctor Project for Medical Students with Role-Play Learning Management

ผู้แต่ง : Sivanath Peeracheir* and Kanjanee Wachirarangsiman
หน่วยงาน :
สถาบัน : Somdejphrajaotaksin Maharaj Hospital Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Simulation-based learning to improve skills and confidence in Pediatric Advanced Life Support (PALS) of final year medical students

ผู้แต่ง : Pisprapa Noiming
หน่วยงาน :
สถาบัน : Si Sa Ket, Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Simulation as a tool for promoting Interprofessional Education (IPE)

ผู้แต่ง : 1Paphan Musikawat*, 2Nisakorn Jantawee, 1Pongthorn Jantataeme, 1Panchanok Kaewkul, 2Yupin Muentip and 2Chutima Rukbanglaem
หน่วยงาน :
สถาบัน : 1Maharaj Medical Education Centre, 2Nakhon Si Thammarat, Boromrajonani College of Nursing (BCN)
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Self-esteem is Associated with Happiness but not Academic Performance in Thai Medical Students

ผู้แต่ง : Phakdee Kaewpangchan*, Worachet Teacharak and Pornsuda Krittigamas
หน่วยงาน :
สถาบัน : Nakornping Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Self-directed Learning Readiness Scale in 4th - 6th Year Medical Student at Chonburi Hospital - a Community Hospital

ผู้แต่ง : Yuthana Khongthip
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chonburi Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Rural community site visit: the essential step of student selection for rural medical program

ผู้แต่ง : Supat Hasuwannakit
หน่วยงาน :
สถาบัน : Hatyai Medical Education Center, Ministry of Public Health
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Resiliency of First Year Clinical Rotations in Thai Medical Students Managed With Burnout

ผู้แต่ง : Piyaporn Sirijanchune* and Panomkorn Lhakum
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center Chiangrai Prachanukroh Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Research of medical students of Sunpasit Hospital Ubonratchathani, Thailand: A 5-year audit

ผู้แต่ง : Prapaporn Suwaratchai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Sunpasitthiprasong Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Repeated examination and retention of plastic surgical skills in medical students after one-day session skills training

ผู้แต่ง : Nadda Kaewkumsan
หน่วยงาน :
สถาบัน : Uttaradit Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Recharge activities preventing burnout in medical teachers

ผู้แต่ง : Prawit Wannaro* and Pairoj Boonluksiri
หน่วยงาน :
สถาบัน : Hatyai Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Problem-Based Learning in Pelvic mass Scenario

ผู้แต่ง : Ladaporn Wongkunha
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buddhachinnaraj Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Pooled Patients' Clinical Data as a Transformative Agent

ผู้แต่ง : Thammasorn Jeeraaumponwat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center, Khon Kaen Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Physician-Pharmacist Cooperation Workshop for Reducing Medication Errors

ผู้แต่ง : Sunee Chayangsu*, Chawalit Chayangsu, Natenapa Triniti and Pakarat Sangkla
หน่วยงาน :
สถาบัน : Surin Medical Education Center, Suranaree University of Technology
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Patient Inputs Beneficial in Evaluating a Resident’s Communication Skill During the Residency Training

ผู้แต่ง : Jiratha Budkaew
หน่วยงาน :
สถาบัน : Khon Kaen Medical Education Center, Khon Kaen Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Outcomes of the short session structured Chest X-ray evaluation training for 4th-year medical students, Suratthani Medical Education Center, Thailand

ผู้แต่ง : Thotsaporn Morasert*, Arunee Tipwong and Direk Ekbawornwong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Suratthani Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Optimizing the potential of social media in undergraduate curriculum: student perspective in Thailand

ผู้แต่ง : Phunlerd Piyaraj* and Kawin Wongthamarin
หน่วยงาน :
สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Opinions of Community Hospital Directors in the Northern Thailand (2nd Regional Health) toward the Medical Curriculum, Faculty of Medicine, Naresuan University

ผู้แต่ง : Pantitra Singkheaw*, Sirikasem Sirilak, Krit Pongpirul, Supawadee Makanut, Inthiporn Kositanurit and Yuthapong Buddharaksa
หน่วยงาน :
สถาบัน : Naresuan University
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
OB-GYN-4 model: an intra-curricular activity contributes to 7 essential life skills development

ผู้แต่ง : Pornnapa Suriyachai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center, Phayao Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
New module on teaching “Septic Shock” for medical students

ผู้แต่ง : Chutima Cheranakhorn* , Komsai Suwanno and Lucksamee Haura
หน่วยงาน :
สถาบัน : Hatyai Medical Education Centre
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Music therapy may not help Thai medical students to reduce their stress before the formative-OSCE test

ผู้แต่ง : Wannaphorn Rotchanapanya* and Vich Thampanya
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center Chiangrai Prachanukroh Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Multiple Mini-Interviews in Medical Student Selection

ผู้แต่ง : Anant Khositseth*, Somnuek Sungkanuparph, Pongsak Khowsathit and Orapan Charoonchay
หน่วยงาน :
สถาบัน : Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital, Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Multimedia-Assisted Learning in Orthopaedic Clinical Skills

ผู้แต่ง : Jirachat Sakuljiumjai
หน่วยงาน :
สถาบัน : University of Phayao
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
MuayThai boxing fights reduce stress and improve exercise attitudes in medical students

ผู้แต่ง : Narin Chindavech*, Detdanai Wannapong, Rungnapa Pengprakhon, Yada Siriphannon, Surasak Aumkaew and Thanatpong Thienwuttiwong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buriram Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Modified Multiple Mini Interview for Suranaree University of Technology Talented Scholar Selection

ผู้แต่ง : Piya-on Numpaisal*, Nantana Sirisup and Jennene Greenhill
หน่วยงาน :
สถาบัน : Suranaree Univeristy of Technology
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Mock national licensing examination can help identify clinical competencies needed to be improved in medical students trained domestically and overseas

ผู้แต่ง : Sudathip Nimkingratana*, Hataitip Tangngam, Worachet Teacharak and Pornsuda Krittigamas
หน่วยงาน :
สถาบัน : Nakornping Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Mentoring program in a resource-limited setting: what do students want?

ผู้แต่ง : Suchadavee Wongchaipawatt* and Piti Phloenchaiwanit
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center Chiangrai Prachanukroh Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Medical Students’ Motivation and Its Associated Factors

ผู้แต่ง : 1Kannika Tasasungkhin*, 2Tinakon Wongpakaran, 3Wanida Lowphrukmanee, 4Darika Thanbuasawan and 1Kanoklak Sirirungwatthanakul
หน่วยงาน :
สถาบัน : 1Medical Education center at Sawanpracharuk Hospital, Nakhonsawan, 2Department of Psychiatry, Chiang Mai University, 3Department of Anaesthesia, 4Sawanpracharuk, Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Medical Students’ Life Cycle: stresses and motivations

ผู้แต่ง : 1Winitra Kaewpila* and 2Karen Könings
หน่วยงาน :
สถาบัน : 1Mahidol University, 2Faculty of Health, Medicine and Life Sciences, Maastricht University, Netherlands
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Medical Law Teaching in Thai Medical Schools

ผู้แต่ง : 1Smith Kerdsin*, 2Piti Phloenchaiwanit, 3Chamaiporn Matthawarat and 1Worasit Charoensin
หน่วยงาน :
สถาบัน : 1Somdejphrajaotaksin Maharaj Hospital Medical Education Center, 2Chiangrai Prachanukroh Hospital, 3Phadungpanya School Tak,
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Make a quiz, gain knowledge

ผู้แต่ง : Watcharaphol Poonual*, Thidarat Pankaew and Waraporn Solosprom
หน่วยงาน :
สถาบัน : Uttaradit Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Level of Confidence in Non-technical skills of Clinical Year Medical Students and the Contributory Parts of the Medical Curriculum

ผู้แต่ง : Popthum Lawtongkum*, Orasa Sukmark, Wipada Laosooksathit and Amarin Narkwichean
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Learning Outside the Classroom: The Effects of Life Experience Reinforcement Camp on Medical Student Technical and Nontechnical Skill

ผู้แต่ง : Pimpet Sukumalpaiboon*, Taweesak Sutpasanon, Porames Khunrong, Kamolsin Teeyapun, Nongnuch Junsri and Tassanee Tabthimthai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Sawanpracharak Medical Educaton Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Learning outcome in Radiology after integrated TBL and interactive lectures for fourth year medical students

ผู้แต่ง : Siriporn Jeamwongsa
หน่วยงาน :
สถาบัน : Ratchaburi Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Learning obstacles in handling Psychiatric patients

ผู้แต่ง : Chonakarn Niyomthong*, Pakarat Sangkla and Mantapond Ittarat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Surin Medical Education Center, Suranaree University of Technology
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Learning FAST skill for small group using OSCE checklists

ผู้แต่ง : Smith Soimadee
หน่วยงาน :
สถาบัน : VachiraPhuket Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Learning by Doing in Cataract Lesson - The CBME study

ผู้แต่ง : Anant Bhornmata
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chumphon Khet Udomsakdi Hospital, Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
International clinical exchange programs for medical students: perspectives and influencing factors

ผู้แต่ง : Thanaphon Harnpoonvittaya* and Arucha Treesirichod
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Integration of Professionalism, Health Economics and Evidence-Based Medicine: a New Learning Method in Radiology

ผู้แต่ง : Chalakot Dejarkom*, Kosa Sudhorm and Pornpimon Kasemsook
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buddhachinaraj Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Integrating health economics teaching in Family Medicine: a case study from Thailand

ผู้แต่ง : Win Techakehakij
หน่วยงาน :
สถาบัน : Lampang Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Integrated Interprofessional Collaborative Healthcare to Postgraduate Learning: Experience from Medical Intensive Care Setting

ผู้แต่ง : Pornanan Domthong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Khon Kaen Hospital, Khon Kaen
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Integrated family-centeredness questions into acute inpatient care report writing during pediatric rotation: Can this enhance holistic mind in medical students?

ผู้แต่ง : Noppawan Pongsopa*, Arunee Tipwong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Suratthani Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Influences on medical students’ empathy in Walailak University

ผู้แต่ง : Patthira Sangthong*, Krittin Manokarn and Withita Jangiam
หน่วยงาน :
สถาบัน : Vachira Phuket Hospital Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Influence of Role Models on First-Year Medical Students’ Perceptions of Professionalism

ผู้แต่ง : Jariya Jiranukool*, Peem Eiamprapai and Sujittra Somsanguan
หน่วยงาน :
สถาบัน : Mahasarakham University
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Influence of Artificial Intelligence on Medical Postgraduates: A Multi-center Survey Study

ผู้แต่ง : 1Patranit Nuntasilapachai*, 1Pimpnipa Chaimongkonrojna, 2Nutnicha Pattanadee, 2Kullawan Chaichareonpong and 3Jathurong Kittrakulrat
หน่วยงาน :
สถาบัน : 1Chulalongkorn University, 2King Prajadhipok Memorial Hospital, Chanthaburi, 3Khlung Hospital, Chanthaburi
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
In Situ Simulation Training as a Tool for Interprofessional Education in Pediatric Emergency

ผู้แต่ง : Wanna Ardonk*, Thumnop Tunnitisupawong, Nipaporn Hanpitakpong and Kusuma Syananondh
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buddhachinaraj Medical Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Improving Teaching and Learning with Student Participation Scheme at the Maharaj Hospital Medical Education Center, Nakhon Si Thammarat, Thailand

ผู้แต่ง : Patcharaporn Khajornwattanakul* and Ananya Chutimarat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Maharaj Nakhon Si Thammarat Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Improvement of Self-confidence of Medical Students after online Procedural Video Demonstration (SimME5)

ผู้แต่ง : 1Rossukon Khotcharrat*, 2Napat Rattanawongsa, 3Thitirat Pattanathaiyanon, 4Sutthini Tirat, 5Thanachai Panaput and 6Withita Jangiam
หน่วยงาน :
สถาบัน : 1Naresuan University, 2Maharaj Nakhonratchasima Hospital, 3Songkhla Hospital, 4College of Medicine and Public Health Ubonratchathani University, 5Khon Kaen Hospital, 6Vachira Phuket Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Implementation of Onsite-multisource Feedback of Medical Graduates in the Community Hospitals

ผู้แต่ง : Amnuayporn Apiraksakorn
หน่วยงาน :
สถาบัน : Khon Kaen Medical Education Centre
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Illuminating the impact of a seven-day challenge drawing the celiac trunk on medical students’ anatomical knowledge retention skills

ผู้แต่ง : Piyachat Chansela*, Manop Chaimati and Malee Chanpoo
หน่วยงาน :
สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
How to increase proper and suitable competency in medical practice

ผู้แต่ง : 1Boonyarat Warachit* and 2Varavudh Sumawong
หน่วยงาน :
สถาบัน : 1Ministry of Public Health, 2Faculty of Medicine
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
How to improve medical students’ interest in rural area: Lessons from TAK

ผู้แต่ง : Chaiyakit Udnan*, Worasit Charoensin and Manoch Ouwuttipong, Somdejphrajaotaksin
หน่วยงาน :
สถาบัน : Maharaj Hospital, Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
How to gain Radiology Knowledge? Comparison between the group lecture and integration learning of 4th year medical students in Lampang Hospital MEC

ผู้แต่ง : Sarawadee Chatchavan* and Jaruporn Ruanrung
หน่วยงาน :
สถาบัน : Lampang Hospital Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
How the implementation of team-based learning into introductory session regarding transition into Clinical year influences medical students’ confidence in adapting to Clinical Year

ผู้แต่ง : Sunee Neesanun* and Thanita Uyathanarat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Sawanpracharak Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
How Thai Medical Students spent their time

ผู้แต่ง : Suparat Kanjanavanit*, Nantawan Su-Angka, Koonkaow Roekworachai, Pornsuda Krittigamas and Worachet Taecharak
หน่วยงาน :
สถาบัน : Nakornping Hospital Medical Center,
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
How smartphone overuse is affecting our clinical year medical students

ผู้แต่ง : Napattamon Manorat* and Chanthit Phunlap
หน่วยงาน :
สถาบัน : Roi-Et Hospital Medical Centre
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
How can photography reflect student self-awareness?

ผู้แต่ง : Marisa Jitnupong Bunphan* and Thanita Somton
หน่วยงาน :
สถาบัน : Suratthani Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
House System Inspired by Hogwarts House from the “Harry Potter” Movie

ผู้แต่ง : Hataitip Tangngam*, Worachet Teacharak and Pornsuda Krittigamas
หน่วยงาน :
สถาบัน : Nakornping Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Fostering residency research skills through a multi-mentoring system

ผู้แต่ง : Jirawat Moolasart*, and Parinya Chamnan, Piyawadee Wuttikonsammakit, Saranya Prathaithep and Orathai Srisawang
หน่วยงาน :
สถาบัน : Sanpasitthiprasong Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Flipped classroom versus traditional lecture to achieve and improve knowledge retention in generation Y medical students

ผู้แต่ง : Maleechat Sripipattanakul* and Thumwadee Tangsiriwatthana
หน่วยงาน :
สถาบัน : Khon Kaen Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Factors related to drop out rate of clinical medical students in a CPIRD, Collaborative Project to Increase Production of Rural Doctors, Suratthani Hospital, Rural Medical School

ผู้แต่ง : 1Kiattisak Wongvorachart*, 2Juntima Euathrongchit and 1Termsak Napattalung
หน่วยงาน :
สถาบัน : 1Suratthani Hospital, 2Chiangmai Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Factors influencing Resilience Growth in Preclinical and Clinical Medical Students

ผู้แต่ง : Krittanont Wattanavaekin*, Tanyamon Poomontienchai, Bhumin Chotiwatanadilok, Yanin Tangjaroenpaisan, Amarin Narkwichean and Chaiyapruk Kusumaphanyo
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Factors facilitating the success of fourth-year medical students conducting clinical research according to a new curriculum: Lessons learned

ผู้แต่ง : Roungtiva Muenpa*, Win Techakehakij and Ravin Sony
หน่วยงาน :
สถาบัน : Lampang Medical Center, Lampang Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Factors associated with Life Long Learning in Graduates

ผู้แต่ง : Koonlawadee Netsakkasem*, Satabongkot Tangtong, Monchai Siribungrongwong and Srikalya Wuttinanchai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Phichit Education Medical Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Factors affecting medical students burnout and motivation in the new mentoring program

ผู้แต่ง : Thunyaporn Pruangmethangkul*, Winitra Kaewpila and Pongtong Puranitee
หน่วยงาน :
สถาบัน : Mahidol University (Ramathibodi Hospital)
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Factors affecting Medical Student Engagement in Institute of Medicine

ผู้แต่ง : Areerat Siripongpan* and Theeranit Namkunee
หน่วยงาน :
สถาบัน : Suranaree University of Technology
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Factors affecting fifth year medical students’ selection of elective subject in medical school

ผู้แต่ง : Chonthicha Chawachart*, Anon Panyoyai and Kanokrot Kovjiriyapan
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center Phayao Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Factor affecting CPIRD and ODOD medical students’ efficiency in passing the national license examination

ผู้แต่ง : Piyabut Taotip*, Tawatchai Amornmoragot and Sucheera Amornmahaphun
หน่วยงาน :
สถาบัน : Roi Et Hospital Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Evaluation of Team-Based Learning in Respiratory System II Course in Two Academic Years

ผู้แต่ง : Napat Chatteeraphat*, Ornjira Trithiphen and Danai Wangsaturaka
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Evaluation of bedside teaching programme in surgical clerkship

ผู้แต่ง : Samanchit Samakprakhon
หน่วยงาน :
สถาบัน : Sunpasitthiprasong Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Entrustable procedural skill teaching to improve patient safety

ผู้แต่ง : Adisak Tantiworawit*, Parichat Salee, Atikun Limsukon, Pattraporn Tajarernmuang, Nuntana Kasitanon and Chalerm Liwsrisakun
หน่วยงาน :
สถาบัน : ChiangMai University
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Enneagram for medical students to nourish empathy

ผู้แต่ง : Harutaya Kasyanan* and Sukanya Rakkhajeekul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buddhachinaraj Hospital Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Enhancing student learning by Simulation

ผู้แต่ง : Ngamjit Pattaravit*, Orarat Karnjanawanichkul, Maliwan Oofuvong, Pannawit Benjhawaleemas and Boonthida Suwannarat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Enhanced health awareness for non-medical students through digital learning at Prince of Songkla University

ผู้แต่ง : Kanyanatt Kanokwiroon*, Kanyika Chamniprasas, Nongluk Rukleng, Kamonwan Songkroh, Sophin Kaewsalubsri and Srirat Fungtosatum
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Empathy Assessment in Thai Medical Students: The Acceptability of Thai Translation of Jefferson Scale of Physician Empathy-Student Version

ผู้แต่ง : Bhumin Chotiwatanadilok*, Krittanont Wattanavaekin, Tanyamon Poomontienchai, Wasin Boonnitchasin, Chaiyapruk Kusumaphanyo and Amarin Narkwichean
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Effects of integrations of stroke patients, family and multidisciplinary team’s perspectives compared with traditional-style lecture on student learning outcomes in stroke rehabilitation course

ผู้แต่ง : Anon Sathapornsathid* and Sudarat Wijitsetthakul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center Ratchaburi Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Effects of breakfast consumption on the learning ability in medical students

ผู้แต่ง : Natnicha Pongbangli*, Piyaporn Sirijanchune and Sasivimon Jai-Aue
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center Chiangrai Prachanukroh Hospital, Chiangrai
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Effect of Using Counseling Checklist in Colonoscopy Counseling Course for Colorectal Cancer Screening Patients in Fourth Year Medical Students, Vachira Phuket Hospital

ผู้แต่ง : Nutchaya Sukon*, Kawintharath Harirugsakul and Bundit Wannasuphapol
หน่วยงาน :
สถาบัน : Vachira Phuket Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
E-learning attitudes and perspectives of medical students at Chulalongkorn University

ผู้แต่ง : Chatuthanai Savigamin*, Nattapat Anuduang, Natcha Anantakool and Sittisak Honsawek
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Does the surgeon’s assistant role affect medical students’ confidence levels in surgical airway management?

ผู้แต่ง : Sorracha Sophanate
หน่วยงาน :
สถาบัน : Ratchaburi Medical Education Center, Ratchaburi Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Does simulated video creation get more memory retention for medical students?

ผู้แต่ง : Watchara Rattanachaisit* and Vich Thampanya
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Educational Center Chiangrai Prachanukroh Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Do the medical skill and performance outcomes of medical students differ by type of training?

ผู้แต่ง : Anchalee Buangoen
หน่วยงาน :
สถาบัน : Songkhla hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Diary for improvement of time management skill in medical student

ผู้แต่ง : Kitiya Vutibenjarasamee*, Maleechat Sripipattanakul and Thumwadee Tungsiriwattana
หน่วยงาน :
สถาบัน : Obstetrics and Gynecology Department Khon Kaen Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Determining Factors Influencing Empathy in Preclinical and Clinical Year Medical Students

ผู้แต่ง : Tanyamon Poomontienchai*, Bhumin Chotiwatanadilok, Krittanont Wattanavaekin, Yanin Tangjaroenpaisan, Amarin Narkwichean and Chaiyapruk Kusumaphanyo
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Desirable characteristics of medical doctors from the perspectives of medical students and academic staff in rural generalist medical training program

ผู้แต่ง : Krongkaew Thongruangsooksai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Trang Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Cyberbullying among medical students: A study of medical students' experiences about this phenomenon

ผู้แต่ง : Tipsuda Tangsriwong* and Thipsumon Tangsiwong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buddhachinaraj Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Correlation in the student-generated asking question and Level of Bloom’s Taxonomy in the medical students

ผู้แต่ง : Narongwit Nakwan
หน่วยงาน :
สถาบัน : Hatyai Medical Education Center, Songkhla
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Competency assessment of postgraduate year 1: a preliminary report for implementing national-level graduate competency assessment

ผู้แต่ง : Kanokwan Sriruksa
หน่วยงาน :
สถาบัน : Khon Kaen Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Comparison of the reliability of three methods used for peer assessment

ผู้แต่ง : Pongpol Jameekornkul*, Thanin Rianpairoj and Danai Wangsaturaka
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Comparison of desired mentor characteristics in regular and strengthening tract medical students

ผู้แต่ง : Nonglak Butdee* and Nalinrat Chaikitthai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Phichit Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Comparison between medical students' and medical postgraduates' perspectives on Artificial Intelligence (AI) in medical fields: a multi-center survey study

ผู้แต่ง : 1Pimpnipa Chaimongkonrojna*, 1Patranit Nuntasilapachai, 1Nutnicha Pattanadee, 2Kullawan Chaichareonpong and 3Jathurong Kittrakulrat
หน่วยงาน :
สถาบัน : 1Chulalongkorn University, 2King Prajadhipok Memorial Hospital, Chanthaburi, 3Khlung hospital, Chanthaburi
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Comparative Study of Learning Outcomes Between in-Class Didactic and Self-Directed Learning in Sixth Year Medical Students During Pediatric Rotation at Phramongkutklao Hospital and College of Medicine

ผู้แต่ง : Chanchai Traivaree*, Chalinee Monsereenusorn and Piya Rujkijyanont
หน่วยงาน :
สถาบัน : Phramongkutklao Hospital and College of Medicine
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Community Research of Undergraduate Medical Students: Sharing Experiences from Mae Fah Luang University (MFU), Chiangrai Province, Thailand

ผู้แต่ง : 1Chitrlada Utaipiboon*, 1Paween Tangchitpisut, 1Arnon Jumlongkul, 1Patcharin Pingmuangkaew, 1Waraporn Eoaskoon and 2Chaiyos Kunanusont
หน่วยงาน :
สถาบัน : 1School of Medicine, Mae Fah Luang University, 2Bangkok Dusit Medical Service
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Community Emergency Medicine (CEM): Multiprofessional education to encourage learning experience, four years of implementation

ผู้แต่ง : Sirote Srimahadthai*, Anon Sathapornsathid and Athip Sangrungruang
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center, Ratchaburi Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Community based medical camp as one of the best methodologies of community based educational learning to approach patient as educator

ผู้แต่ง : 1Tuangprot Porapaktham* and 2Chaowaphon Ittiphanitphong
หน่วยงาน :
สถาบัน : 1Sawanpracharuk Medical Educational Center, 2Sawanpracharuk Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Communication in Emergency Department: How red is red?

ผู้แต่ง : Krittaya Kanjanarut
หน่วยงาน :
สถาบัน : Udonthani Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Combination of Game-based learning and Team-based learning for Improving Medical Knowledge and Self-Confidence in Patient Management

ผู้แต่ง : Noosara Klumsombut
หน่วยงาน :
สถาบัน : Ratchaburi Hospital Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Class attendance in the disruptive era: what undergraduate medical students and teachers think

ผู้แต่ง : 1Vorapol Jaroonvanichkul* and 2Stella Howden
หน่วยงาน :
สถาบัน : 1Chulalongkorn University, 2The Centre for Medical Education, University of Dundee, UK
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Chunk training versus holistic training for trauma boot camps

ผู้แต่ง : Osaree Akaraborworn* and Burapat Sangthong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prince of Songkla university
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Characteristic of medical students mentoring in Walailak University, Thailand

ผู้แต่ง : Waritsara Leepaopan*, Patpawi Ngamsing and Withita Jangiam
หน่วยงาน :
สถาบัน : Vachira Phuket Hospital Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Can the Standardized-Patient Substitute the Faculty-Physician in OSCE

ผู้แต่ง : Panomkorn Lhakum* and Piyaporn Sirijanchune
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center Chiangrai Prachanukroh Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Breaking Bad News: Assessing Medical Student Skills

ผู้แต่ง : Pirunrat Jiaraksuwan* and Pinyok Srisansanee
หน่วยงาน :
สถาบัน : Surin Hospital Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Benefits of Homestay in Community Engaged Medical Education for Undergraduate Medical Students in Thailand

ผู้แต่ง : Ananya Chutimarat* and Sompong Karuna
หน่วยงาน :
สถาบัน : MNST Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Attitudes and awareness of healthcare professionalism in social media

ผู้แต่ง : Surasak Aumkaew*, Narin Chindavech, Rungnapa Pengprakhon and Yada Siriphannon
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buriram Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Assessment of knowledge and work-placed based education of transfusion medicine in tertiary care, non-university hospital, a pilot study

ผู้แต่ง : Yada Siriphannon*, Detdana Wannapong,Narin Chindavech, Rungnapa Pengprakhon, Surisa Sririwong and Thanatpong Thienwuttiwong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buriram Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Assess the trainees’ ability after ACLS simulation training compared with the non-sim era

ผู้แต่ง : Kalyanee Asanasak* and Sumalin Chumkot
หน่วยงาน :
สถาบัน : MEC, Songkhla Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
Applying community-based learning (CBL) activity for Otorhinolaryngology curriculum

ผู้แต่ง : Chonthicha Chit-ueaophat*, and Prangtip Kongsatree and Natthawan Suangtho
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chaiyaphum Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
An interactive medication error and patient safety workshop for intern and medical students

ผู้แต่ง : Kanokrot Kovjiriyapan
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center Phayao Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
All Aboard for Social Paediatrics (SoPeds) Residency Training Programme

ผู้แต่ง : Chayakamon Niyasom* and Jiranun Weerakul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Naresuan University Hospital (NUH)
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
A study of the first-year interns’ satisfaction in training experience at Udon Thani Hospital

ผู้แต่ง : Titima Nasomtrug
หน่วยงาน :
สถาบัน : Udon Thani Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
A Study of Medical Professionalism in 6th Year Medical Students and Intern Doctors in Vachiraphuket Hospital

ผู้แต่ง : Patipan Juntamongkol*, Apiporn Puengdej, Warisa Archeewarangabrok and Withita Jangiam
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center Vachiraphuket Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
A study of correlation between grades and learning outcome achievement in Home Health Care (HHC), Family Medicine, Prapokklao Hospital, Thailand

ผู้แต่ง : Kullawan Chaicharoenpong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Faculty of Family Medicine, Prapokklao Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
A revolution in Medical English teaching in a non-native English speaking country

ผู้แต่ง : Sarinya Thangsittichok
หน่วยงาน :
สถาบัน : Phichit Hospital, Naresuan University
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
A qualitative analysis of residents’ reflection on palliative care movie: a pilot study in pediatric residency training

ผู้แต่ง : Tipaporn Thongmak* and Thitiporn Borkird
หน่วยงาน :
สถาบัน : Hatyai Medical Education Centre
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
A new innovation: flashlight visual field simulator: easier to understand the complex optic pathway, low cost and more fun

ผู้แต่ง : Napat Thanakitjanont*, Chanatipat Boonyok, Prapaporn Sotakul and Withita Jangiam
หน่วยงาน :
สถาบัน : Vachira Phuket Hospital, Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
A Lesson Learn from Formative Assessments

ผู้แต่ง : Benjamas Wongsatayanon
หน่วยงาน :
สถาบัน : Department of Microbiology, Srinakharinwirot university, Bangkok
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
A Comparison on Attitude to Cadaveric Dissection between Thai and Ethiopian Medical Students

ผู้แต่ง : 1Natthiya Sakulsak*, 1Rachanee Chanasong and 2Abay Mulu
หน่วยงาน :
สถาบัน : 1Naresuan University and 2Department of Human Anatomy, College of Medicine and Health Sciences, Addis Ababa University, Ethiopia
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
A comparison of learning outcome and student satisfactions in game based learning and lecture based learning

ผู้แต่ง : Piyarat Rojsanga
หน่วยงาน :
สถาบัน : Udonthani Medical Education Center, Udonthani Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
A comparison of knowledge, skills and attitudes in post graduate psychiatric training for 1st internship physicians in Tak province

ผู้แต่ง : Chalorwat Inpa*, Chakrapong Puwaysa, Natakorn Lathalapkul and Sudarat Samchimchom
หน่วยงาน :
สถาบัน : Somdejphrajaotaksin Maharaj Hospital Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
10 minutes mindfulness - does it work for Thai medical students?

ผู้แต่ง : Benjawan Yoosamran*, Araya Khaimook and Prapa Ratthanachai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Hatyai Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
“Not all of us can do great things. We can do only small things with great love”

ผู้แต่ง : Chalermpong Sukontapol
หน่วยงาน :
สถาบัน : Vachira Phuket Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
“Makes me like a real doctor”. A students’ & instructors’ evaluation of students using eprescribing program

ผู้แต่ง : Hemmaraj Sukapun*, Wachiraporn Arunothong and Ravin Sony
หน่วยงาน :
สถาบัน : Lampang Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
“Kahoot!” and online group chat boards facilitated the interpretation skills of chest radiograph in medical students

ผู้แต่ง : Rungnapa Pengprakhon*, Narin Chindavech, Surasak Aumkaew, Yada Siriphannon, Thanatpong Thienwuttiwong and Detdanai Wannapong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buriram Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019
“Health System Research” teaching in 5th year medical students by multidisciplinary staff in Medical Teaching Center, Sunprasitthiprasong Hospital, Thailand: 10-year experience

ผู้แต่ง : Siritip Sanguanwongwan*, Wisit Sanguanwongwan, Prapaporn Suwaratchai, Parinya Chamnan and Supot Saithong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Sanpasitthiprasong Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2019
2019

2022 © Faculty of Medicine, Prince of Songkla University.