| ลำดับ | Association for Medical Education in Europe (AMEE) |
|---|---|
| 1 | Will scenario simulation by anesthesia residents improve knowledge retention in
simulation-based Anesthetists Non-Technical Skill? ผู้แต่ง : Maliwan Oofuvong*, Ngamjit Pattaravit, Orarat Kanjanawanichkul, Sirikarn Siripruekpong, Kanjana Nuanjun and Boonthida Suwannarat หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 2 | Why did medical students choose Family Medicine elective? ผู้แต่ง : Siriluk Pongchitsiri หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhasothorn Hospital Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 3 | What soft science activities do medical students prefer to reduce stress? ผู้แต่ง : Pornsuda Krittigamas*, Ladawan Hanphairot, Chidchanok Ruengorn and Worachet Teacharak หน่วยงาน : สถาบัน : Nakornping Medical Education Center, Nakprnping Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 4 | What Medical Students Learned about Professionalism in a Hidden Curriculum: Medical
Teacher and Resident Perspectives ผู้แต่ง : Saranya Prathaithep หน่วยงาน : สถาบัน : Sunpasitthiprasong Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 5 | What is the effective mental support system for medical students in Thammasat
University? ผู้แต่ง : Phiangbunpa Natithamkul*, Thanapat Siangchin, Papitchaya Pethprapatsorn, Thanapat Tinnapan, Thipmani Chartsoot and Peerapon Lerkitkul หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center Suratthani Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 6 | What do medical students learn from Pediatrics family home visit? Mixed method ผู้แต่ง : Nawarat Aroonyadech หน่วยงาน : สถาบัน : Sunprasitthiprasong Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 7 | Visiting rural hospital as an inspiration tool during selection for rural doctors ผู้แต่ง : Araya Khaimook หน่วยงาน : สถาบัน : Hatyai Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 8 | Vaginal Delivery Manikin Test Effect National License Score in Undergraduate Medical
Learning ผู้แต่ง : Phornsawan Wasinghon* and Auttaya Ratanakaew หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhachinnaraj Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 9 | Using smartphones during inpatient visits, is it unprofessional? The patients’ and their
relatives perceptions ผู้แต่ง : Chirabat Techato* and Kalyanee Asanasak หน่วยงาน : สถาบัน : MEC Songkhla Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 10 | Using game based learning as a formative assessment tool in microbiology class ผู้แต่ง : Anirut Limtrakul, Benjamas Wongsatayanon, Chantana Mekseepralard, Wanna Pumeechockchai, Kruawan Chotelersak and Srisombat Puttikamonkul หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 11 | Using a High Fidelity Simulator to improve diagnosis and management of spontaneous
tension pneumothorax by 6th-year medical students of a University-Affiliated Medical
School, Thailand ผู้แต่ง : Woraphot Lueangchiranothai* and Ravin Sony หน่วยงาน : สถาบัน : Lampang Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 12 | Understanding Continuum of Care for Stroke Patients: Teaching Medical Students using
Intermediate Care Model ผู้แต่ง : Taweesak Sutpasanon*, Apijaree Choosakde, Boonta Vititsiri, Nongnuch Junsri, Tassanee Tabthimthai and Patcharin Intamad หน่วยงาน : สถาบัน : Sawanpracharak Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 13 | Transition from Paper-Based to Electronic Portfolio Using On-Hand Social Medias for
Undergrads: Generation Gap Perspective ผู้แต่ง : Chalinee Monsereenusorn*, Piya Rujkijyanont, Chanchai Traivaree and Sangkae Chamnanvanakij หน่วยงาน : สถาบัน : Phramongkutklao Hospital and College of Medicine ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 14 | TOSCE in Obstetric Emergency: Good for improved IPE ผู้แต่ง : Prakarn Ongartboon หน่วยงาน : สถาบัน : Phrae Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 15 | The willingness to perform bystander cardiopulmonary resuscitation in out-of-hospital
cardiac arrest victims of Thai clinical-year medical students ผู้แต่ง : Wachiraporn Phooripoom* and Pakarat Sangkla หน่วยงาน : สถาบัน : Surin Medical Education Center, Suranaree University of Technology ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 16 | The teaching skills that enhance a happy-classroom from students’ perspective versus
reality ผู้แต่ง : Direk Ekbawornwong*, Arunee Tipwong and Thanita Somton หน่วยงาน : สถาบัน : Suratthani Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 17 | The study of agreement between emergency physician staff and paramedic students to
evaluate simulation training ผู้แต่ง : Chaiyaporn Yuksen*, Sorawich watcharakitpaisan and Nicha Cha-aim หน่วยงาน : สถาบัน : Ramathibodi Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 18 | The role of clinical pharmacist in assistant teaching of local anesthetic agents topic in
medical students ผู้แต่ง : Isariya Piromrat*, Patcharee Yimrattanabowon, Wenika Pangvong and Kittayaporn Chirat หน่วยงาน : สถาบัน : Buriram Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 19 | The Political Stress of Postgraduate Medical Students ผู้แต่ง : Pattana Poopattanakul*, Wannida Jitkaroon and Worasit Charoensin หน่วยงาน : สถาบัน : Somdejphrajaotaksin Maharaj Hospital Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 20 | The medical student’s attitude toward the pioneer curriculum on palliative care ผู้แต่ง : Weerajit Thipprasert*, Sucheera Amornmahaphun and Narongchai Sangsa หน่วยงาน : สถาบัน : Roiet Hospital Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 21 | The Learning Reflection of Medical Students on the Sky Doctor Class ผู้แต่ง : Kanjanee Wachirarangsiman* and Sivanath Peeracheir หน่วยงาน : สถาบัน : Somdejphrajaotaksin Maharaj Hospital Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 22 | The Influence of “Wanna Be a Doctor Camp” on Thai High School Students’ Decision to
Study Medicine ผู้แต่ง : Anawin Anomasiri*, Komson Wannasai, Kriengkrai Srithanaviboonchai, Manussabhorn Phatsara and Volaluck Supajatura หน่วยงาน : สถาบัน : Chiang Mai University ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 23 | The Iceberg Model of Blood and Body Fluid Exposure Reporting Among the Medical
Students ผู้แต่ง : Pornpimon Kasemsook* and Orawan Chaiyamahapruk หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhachinaraj Hospital Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 24 | The Focused Cardiac Ultrasound skill of newly-graduated doctors: which acoustic
window has the highest yield? ผู้แต่ง : 1Praew Kotruchin*, 2Panupong Damgengkajornwong and 1Kamonwan Ianghong หน่วยงาน : สถาบัน : 1Khon Kaen University, 2Police General Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 25 | The factors related to the burnout of the medical staff in tertiary care medical center ผู้แต่ง : Siriwut Kittiphothinant* and Sujaree Sungngoen หน่วยงาน : สถาบัน : Vachira Phuket Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 26 | The Efficiency of BMB gamification for the 2nd Year Medical students ofPhramongkutklao College of Medicine (PCM) ผู้แต่ง : Montalee Theeraapisakkun, Thanakrit Vichasilp, Prakarn Rudeekulthamrong, Nattaprapa Suriyamontol, Unchalee Visawapoka and Alisa Sanamontre หน่วยงาน : สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 27 | The efficacy of teaching methods for direct ophthalmoscopy comparing between videobased
and traditional lecture-based learning in 4th year medical students: A prospective
randomized controlled study ผู้แต่ง : Nathaya Panyowatkul*, Thanin Lokeskrawee and Kittiya Sinthana หน่วยงาน : สถาบัน : Lampang Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 28 | The comparison of mechanical ventilation learning outcomes between bedside
interactive learning and conventional lecture learning in fifth year medical students,
Phrae medical education center ผู้แต่ง : Parichat Niyomthong หน่วยงาน : สถาบัน : Phrae Medical Education Center, Naresuan University ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 29 | The acceptability of peer assessment of group work participation among medical
students ผู้แต่ง : Apisit Rungruengsirichok*, Thodsawit Tiyarattanachai and Danai Wangsaturaka หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 30 | Thai students’ decision to study in Doctor of Medicine Program in China ผู้แต่ง : Woralak Bunpramuk* and Worasit Charoensin หน่วยงาน : สถาบัน : Somdejphrajaotaksin Maharaj Hospital Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 31 | Team-based learning in Inter-Professional Education (IPE) for Patient Safety Course ผู้แต่ง : Thitima Suntharasaj*, Chitkasaem Suwanrath, Pratyanan Thiangchanya, Nattasiri Thanawuth, Boonyarat Warachit and Arnuparp Lekhakula หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 32 | Teaching Critical Thinking with Osler Techniques ผู้แต่ง : Pongsakorn Srichan*, Chawalit Chayangsu and Praphan Yodnopaklow หน่วยงาน : สถาบัน : Surin Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 33 | Teacher is a Key Success Factor for Pre-Medical Learning in Newly Established Medical
School, Princess of Naradhiwas University ผู้แต่ง : Aornrutai Promsong*, Taksin Ukkahad, Yaowalark Sukthana, Wutthipong Suwannit and Chumpol Piamsomboon หน่วยงาน : สถาบัน : Princess of Naradhiwas University ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 34 | Task-based assignment in community curriculum as a educational tool for achieving real
life professional doctor ผู้แต่ง : Narut Wongsakorn* and Chaowaphon Ittiphanitphong หน่วยงาน : สถาบัน : Sawanpracharak Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 35 | Study guide : A friendly tool to get familiar with Pediatric Oncology ผู้แต่ง : Pitchayanan Kuwatjanakul หน่วยงาน : สถาบัน : Udonthani Medical School ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 36 | Students’ self-reflection on their real experiences during early exposure to conducting
clinical research in their first-year clinical clerkship ผู้แต่ง : Wachiraporn Arunothong หน่วยงาน : สถาบัน : Lampang Regional Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 37 | Students’ rural background and training in well-equipped rural teaching hospitals
enhance intention to return to work in rural hometown ผู้แต่ง : Wasana Hongkan*, Roungtiva Muenpa and Parinya Chamnan หน่วยงาน : สถาบัน : Collaborative Project to Increase Production of Rural Doctors ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 38 | Students’ Learning Outcomes of Patient-Centered Home Care facilitated by Village
Health Volunteer as Educator ผู้แต่ง : Chanat Kanchit*, Sudarat Wijitsetthakul, Sirote Srimahadthai and Anon Sathapornsathid หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center, Ratchaburi Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 39 | Students’ evaluation on Traditional Medicine course in 4th year medical students:
Qualitative study ผู้แต่ง : Watcharin Ratanakasetsin หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center Chiangrai Prachanukroh Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 40 | Student reflections on inter-professional education: what students have learned? ผู้แต่ง : Chitkasaem Suwanrath*, Thitima Suntharasaj, Pratyanan Thiangchanya and Nattasiri Thanawuth หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 41 | Student Personality Types and Learning Outcome of Medical Students in Udonthani
Medical School ผู้แต่ง : Inchaya Sansak* and Pitchayanan Kuwatjanakul หน่วยงาน : สถาบัน : Udonthani Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 42 | Stress, anxiety, and depression among third year medical students at Chulalongkorn
University ผู้แต่ง : Nichaphat Bovornsethanant* , Siwat Techavoranant and Sittisak Honsawek หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 43 | Stress and Depression as a medical Intern, Police General Hospital ผู้แต่ง : Savanya Nganvivattavorn*, Nattapong Khulasittijinda and Krekkamon Yamprayune หน่วยงาน : สถาบัน : Police General Hospital and Vachira Phuket Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 44 | Strengthening mindfulness to enhance learning outcomes by taking a brief meditation
prior to a class: a research in fifth-year medical students ผู้แต่ง : 1Naphatsaphon Chumwong*, 1Kanchomkhwan Kankorakoch, 1Nathamata RUANGON, 1Piya Mongkolwongrojn and 2Nitikorn Poriswanich หน่วยงาน : สถาบัน : 1Maharaj Medical Education Centre (MMEC), Maharaj Nakhon Si Thammarat Hospital, 2Forensic medicine department, Siriraj Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 45 | Spreading Happiness for Medical Students with TV Game Shows Teaching Style:
Facilitating Learning-by-Learner ผู้แต่ง : Sahattaya Niyamosot* and Kitirat Rattanathawornkiti หน่วยงาน : สถาบัน : Suranaree University of Technology ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 46 | Special supplementary courses (Soft sciences) experience for reducing stress in medical
students. Time for renovation ผู้แต่ง : Vich Thampanya* and Chulaphong Chanta หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center Chiangrai Prachanukroh Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 47 | Social Media Addiction in Medical Students at Khonkaen University ผู้แต่ง : Intira Anantpinijwatna*, Bunyanut Phanurak, Boonyaporn Hengwichai, Kotchakorn Chomchoei and Chayanit Poonsawaspong หน่วยงาน : สถาบัน : Mahasarakham Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 48 | Social accountability of medical students at Vachira Phuket Medical Center after
participation in social activities ผู้แต่ง : Pornpirun Leeyangyuen*, Akkawan Tanthien, Pimchanok Taweesuwan, Porntip Leeyangyuen, Alisa Limpakanont and Supachai Saingtong หน่วยงาน : สถาบัน : Vachira Phuket Medical Education Center, Walailak University ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 49 | Sky Doctor Project for Medical Students with Role-Play Learning Management ผู้แต่ง : Sivanath Peeracheir* and Kanjanee Wachirarangsiman หน่วยงาน : สถาบัน : Somdejphrajaotaksin Maharaj Hospital Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 50 | Simulation-based learning to improve skills and confidence in Pediatric Advanced Life
Support (PALS) of final year medical students ผู้แต่ง : Pisprapa Noiming หน่วยงาน : สถาบัน : Si Sa Ket, Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 51 | Simulation as a tool for promoting Interprofessional Education (IPE) ผู้แต่ง : 1Paphan Musikawat*, 2Nisakorn Jantawee, 1Pongthorn Jantataeme, 1Panchanok Kaewkul, 2Yupin Muentip and 2Chutima Rukbanglaem หน่วยงาน : สถาบัน : 1Maharaj Medical Education Centre, 2Nakhon Si Thammarat, Boromrajonani College of Nursing (BCN) ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 52 | Self-esteem is Associated with Happiness but not Academic Performance in Thai
Medical Students ผู้แต่ง : Phakdee Kaewpangchan*, Worachet Teacharak and Pornsuda Krittigamas หน่วยงาน : สถาบัน : Nakornping Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 53 | Self-directed Learning Readiness Scale in 4th - 6th Year Medical Student at Chonburi
Hospital - a Community Hospital ผู้แต่ง : Yuthana Khongthip หน่วยงาน : สถาบัน : Chonburi Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 54 | Rural community site visit: the essential step of student selection for rural medical
program ผู้แต่ง : Supat Hasuwannakit หน่วยงาน : สถาบัน : Hatyai Medical Education Center, Ministry of Public Health ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 55 | Resiliency of First Year Clinical Rotations in Thai Medical Students Managed With
Burnout ผู้แต่ง : Piyaporn Sirijanchune* and Panomkorn Lhakum หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center Chiangrai Prachanukroh Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 56 | Research of medical students of Sunpasit Hospital Ubonratchathani, Thailand: A 5-year
audit ผู้แต่ง : Prapaporn Suwaratchai หน่วยงาน : สถาบัน : Sunpasitthiprasong Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 57 | Repeated examination and retention of plastic surgical skills in medical students after
one-day session skills training ผู้แต่ง : Nadda Kaewkumsan หน่วยงาน : สถาบัน : Uttaradit Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 58 | Recharge activities preventing burnout in medical teachers ผู้แต่ง : Prawit Wannaro* and Pairoj Boonluksiri หน่วยงาน : สถาบัน : Hatyai Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 59 | Problem-Based Learning in Pelvic mass Scenario ผู้แต่ง : Ladaporn Wongkunha หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhachinnaraj Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 60 | Pooled Patients' Clinical Data as a Transformative Agent ผู้แต่ง : Thammasorn Jeeraaumponwat หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center, Khon Kaen Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 61 | Physician-Pharmacist Cooperation Workshop for Reducing Medication Errors ผู้แต่ง : Sunee Chayangsu*, Chawalit Chayangsu, Natenapa Triniti and Pakarat Sangkla หน่วยงาน : สถาบัน : Surin Medical Education Center, Suranaree University of Technology ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 62 | Patient Inputs Beneficial in Evaluating a Resident’s Communication Skill During the
Residency Training ผู้แต่ง : Jiratha Budkaew หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen Medical Education Center, Khon Kaen Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 63 | Outcomes of the short session structured Chest X-ray evaluation training for 4th-year
medical students, Suratthani Medical Education Center, Thailand ผู้แต่ง : Thotsaporn Morasert*, Arunee Tipwong and Direk Ekbawornwong หน่วยงาน : สถาบัน : Suratthani Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 64 | Optimizing the potential of social media in undergraduate curriculum: student
perspective in Thailand ผู้แต่ง : Phunlerd Piyaraj* and Kawin Wongthamarin หน่วยงาน : สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 65 | Opinions of Community Hospital Directors in the Northern Thailand (2nd Regional
Health) toward the Medical Curriculum, Faculty of Medicine, Naresuan University ผู้แต่ง : Pantitra Singkheaw*, Sirikasem Sirilak, Krit Pongpirul, Supawadee Makanut, Inthiporn Kositanurit and Yuthapong Buddharaksa หน่วยงาน : สถาบัน : Naresuan University ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 66 | OB-GYN-4 model: an intra-curricular activity contributes to 7 essential life skills
development ผู้แต่ง : Pornnapa Suriyachai หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center, Phayao Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 67 | Not all of us can do great things. We can do only small things with great love ผู้แต่ง : Chalermpong Sukontapol หน่วยงาน : สถาบัน : Vachira Phuket Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 68 | New module on teaching “Septic Shock” for medical students ผู้แต่ง : Chutima Cheranakhorn* , Komsai Suwanno and Lucksamee Haura หน่วยงาน : สถาบัน : Hatyai Medical Education Centre ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 69 | Music therapy may not help Thai medical students to reduce their stress before the
formative-OSCE test ผู้แต่ง : Wannaphorn Rotchanapanya* and Vich Thampanya หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center Chiangrai Prachanukroh Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 70 | Multiple Mini-Interviews in Medical Student Selection ผู้แต่ง : Anant Khositseth*, Somnuek Sungkanuparph, Pongsak Khowsathit and Orapan Charoonchay หน่วยงาน : สถาบัน : Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital, Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 71 | Multimedia-Assisted Learning in Orthopaedic Clinical Skills ผู้แต่ง : Jirachat Sakuljiumjai หน่วยงาน : สถาบัน : University of Phayao ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 72 | MuayThai boxing fights reduce stress and improve exercise attitudes in medical
students ผู้แต่ง : Narin Chindavech*, Detdanai Wannapong, Rungnapa Pengprakhon, Yada Siriphannon, Surasak Aumkaew and Thanatpong Thienwuttiwong หน่วยงาน : สถาบัน : Buriram Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 73 | Modified Multiple Mini Interview for Suranaree University of Technology Talented
Scholar Selection ผู้แต่ง : Piya-on Numpaisal*, Nantana Sirisup and Jennene Greenhill หน่วยงาน : สถาบัน : Suranaree Univeristy of Technology ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 74 | Mock national licensing examination can help identify clinical competencies needed to
be improved in medical students trained domestically and overseas ผู้แต่ง : Sudathip Nimkingratana*, Hataitip Tangngam, Worachet Teacharak and Pornsuda Krittigamas หน่วยงาน : สถาบัน : Nakornping Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 75 | Mentoring program in a resource-limited setting: what do students want? ผู้แต่ง : Suchadavee Wongchaipawatt* and Piti Phloenchaiwanit หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center Chiangrai Prachanukroh Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 76 | Medical Students’ Motivation and Its Associated Factors ผู้แต่ง : 1Kannika Tasasungkhin*, 2Tinakon Wongpakaran, 3Wanida Lowphrukmanee, 4Darika Thanbuasawan and 1Kanoklak Sirirungwatthanakul หน่วยงาน : สถาบัน : 1Medical Education center at Sawanpracharuk Hospital, Nakhonsawan, 2Department of Psychiatry, Chiang Mai University, 3Department of Anaesthesia, 4Sawanpracharuk, Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 77 | Medical Students’ Life Cycle: stresses and motivations ผู้แต่ง : 1Winitra Kaewpila* and 2Karen Könings หน่วยงาน : สถาบัน : 1Mahidol University, 2Faculty of Health, Medicine and Life Sciences, Maastricht University, Netherlands ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 78 | Medical Law Teaching in Thai Medical Schools ผู้แต่ง : 1Smith Kerdsin*, 2Piti Phloenchaiwanit, 3Chamaiporn Matthawarat and 1Worasit Charoensin หน่วยงาน : สถาบัน : 1Somdejphrajaotaksin Maharaj Hospital Medical Education Center, 2Chiangrai Prachanukroh Hospital, 3Phadungpanya School Tak, ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 79 | Makes me like a real doctor. A students’ & instructors’ evaluation of students using eprescribingprogram ผู้แต่ง : Hemmaraj Sukapun*, Wachiraporn Arunothong and Ravin Sony หน่วยงาน : สถาบัน : Lampang Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 80 | Make a quiz, gain knowledge ผู้แต่ง : Watcharaphol Poonual*, Thidarat Pankaew and Waraporn Solosprom หน่วยงาน : สถาบัน : Uttaradit Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 81 | Level of Confidence in Non-technical skills of Clinical Year Medical Students and the
Contributory Parts of the Medical Curriculum ผู้แต่ง : Popthum Lawtongkum*, Orasa Sukmark, Wipada Laosooksathit and Amarin Narkwichean หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 82 | Learning Outside the Classroom: The Effects of Life Experience Reinforcement Camp
on Medical Student Technical and Nontechnical Skill ผู้แต่ง : Pimpet Sukumalpaiboon*, Taweesak Sutpasanon, Porames Khunrong, Kamolsin Teeyapun, Nongnuch Junsri and Tassanee Tabthimthai หน่วยงาน : สถาบัน : Sawanpracharak Medical Educaton Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 83 | Learning outcome in Radiology after integrated TBL and interactive lectures for fourth
year medical students ผู้แต่ง : Siriporn Jeamwongsa หน่วยงาน : สถาบัน : Ratchaburi Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 84 | Learning obstacles in handling Psychiatric patients ผู้แต่ง : Chonakarn Niyomthong*, Pakarat Sangkla and Mantapond Ittarat หน่วยงาน : สถาบัน : Surin Medical Education Center, Suranaree University of Technology ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 85 | Learning FAST skill for small group using OSCE checklists ผู้แต่ง : Smith Soimadee หน่วยงาน : สถาบัน : VachiraPhuket Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 86 | Learning by Doing in Cataract Lesson - The CBME study ผู้แต่ง : Anant Bhornmata หน่วยงาน : สถาบัน : Chumphon Khet Udomsakdi Hospital, Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 87 | Kahoot! and online group chat boards facilitated the interpretation skills of chestradiograph in medical students ผู้แต่ง : Rungnapa Pengprakhon*, Narin Chindavech, Surasak Aumkaew, Yada Siriphannon, Thanatpong Thienwuttiwong and Detdanai Wannapong หน่วยงาน : สถาบัน : Buriram Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 88 | International clinical exchange programs for medical students: perspectives and
influencing factors ผู้แต่ง : Thanaphon Harnpoonvittaya* and Arucha Treesirichod หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 89 | Integration of Professionalism, Health Economics and Evidence-Based Medicine: a New
Learning Method in Radiology ผู้แต่ง : Chalakot Dejarkom*, Kosa Sudhorm and Pornpimon Kasemsook หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhachinaraj Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 90 | Integrating health economics teaching in Family Medicine: a case study from Thailand ผู้แต่ง : Win Techakehakij หน่วยงาน : สถาบัน : Lampang Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 91 | Integrated Interprofessional Collaborative Healthcare to Postgraduate Learning:
Experience from Medical Intensive Care Setting ผู้แต่ง : Pornanan Domthong หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen Hospital, Khon Kaen ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 92 | Integrated family-centeredness questions into acute inpatient care report writing
during pediatric rotation: Can this enhance holistic mind in medical students? ผู้แต่ง : Noppawan Pongsopa*, Arunee Tipwong หน่วยงาน : สถาบัน : Suratthani Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 93 | Influences on medical students’ empathy in Walailak University ผู้แต่ง : Patthira Sangthong*, Krittin Manokarn and Withita Jangiam หน่วยงาน : สถาบัน : Vachira Phuket Hospital Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 94 | Influence of Role Models on First-Year Medical Students’ Perceptions of
Professionalism ผู้แต่ง : Jariya Jiranukool*, Peem Eiamprapai and Sujittra Somsanguan หน่วยงาน : สถาบัน : Mahasarakham University ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 95 | Influence of Artificial Intelligence on Medical Postgraduates: A Multi-center Survey
Study ผู้แต่ง : 1Patranit Nuntasilapachai*, 1Pimpnipa Chaimongkonrojna, 2Nutnicha Pattanadee, 2Kullawan Chaichareonpong and 3Jathurong Kittrakulrat หน่วยงาน : สถาบัน : 1Chulalongkorn University, 2King Prajadhipok Memorial Hospital, Chanthaburi, 3Khlung Hospital, Chanthaburi ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 96 | In Situ Simulation Training as a Tool for Interprofessional Education in Pediatric
Emergency ผู้แต่ง : Wanna Ardonk*, Thumnop Tunnitisupawong, Nipaporn Hanpitakpong and Kusuma Syananondh หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhachinaraj Medical Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 97 | Improving Teaching and Learning with Student Participation Scheme at the Maharaj
Hospital Medical Education Center, Nakhon Si Thammarat, Thailand ผู้แต่ง : Patcharaporn Khajornwattanakul* and Ananya Chutimarat หน่วยงาน : สถาบัน : Maharaj Nakhon Si Thammarat Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 98 | Improvement of Self-confidence of Medical Students after online Procedural Video
Demonstration (SimME5) ผู้แต่ง : 1Rossukon Khotcharrat*, 2Napat Rattanawongsa, 3Thitirat Pattanathaiyanon, 4Sutthini Tirat, 5Thanachai Panaput and 6Withita Jangiam หน่วยงาน : สถาบัน : 1Naresuan University, 2Maharaj Nakhonratchasima Hospital, 3Songkhla Hospital, 4College of Medicine and Public Health Ubonratchathani University, 5Khon Kaen Hospital, 6Vachira Phuket Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 99 | Implementation of Onsite-multisource Feedback of Medical Graduates in the
Community Hospitals ผู้แต่ง : Amnuayporn Apiraksakorn หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen Medical Education Centre ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 100 | Illuminating the impact of a seven-day challenge drawing the celiac trunk on medical
students’ anatomical knowledge retention skills ผู้แต่ง : Piyachat Chansela*, Manop Chaimati and Malee Chanpoo หน่วยงาน : สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 101 | How to increase proper and suitable competency in medical practice ผู้แต่ง : 1Boonyarat Warachit* and 2Varavudh Sumawong หน่วยงาน : สถาบัน : 1Ministry of Public Health, 2Faculty of Medicine ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 102 | How to improve medical students’ interest in rural area: Lessons from TAK ผู้แต่ง : Chaiyakit Udnan*, Worasit Charoensin and Manoch Ouwuttipong, Somdejphrajaotaksin หน่วยงาน : สถาบัน : Maharaj Hospital, Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 103 | How to gain Radiology Knowledge? Comparison between the group lecture and
integration learning of 4th year medical students in Lampang Hospital MEC ผู้แต่ง : Sarawadee Chatchavan* and Jaruporn Ruanrung หน่วยงาน : สถาบัน : Lampang Hospital Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 104 | How the implementation of team-based learning into introductory session regarding
transition into Clinical year influences medical students’ confidence in adapting to
Clinical Year ผู้แต่ง : Sunee Neesanun* and Thanita Uyathanarat หน่วยงาน : สถาบัน : Sawanpracharak Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 105 | How Thai Medical Students spent their time ผู้แต่ง : Suparat Kanjanavanit*, Nantawan Su-Angka, Koonkaow Roekworachai, Pornsuda Krittigamas and Worachet Taecharak หน่วยงาน : สถาบัน : Nakornping Hospital Medical Center, ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 106 | How smartphone overuse is affecting our clinical year medical students ผู้แต่ง : Napattamon Manorat* and Chanthit Phunlap หน่วยงาน : สถาบัน : Roi-Et Hospital Medical Centre ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 107 | How can photography reflect student self-awareness? ผู้แต่ง : Marisa Jitnupong Bunphan* and Thanita Somton หน่วยงาน : สถาบัน : Suratthani Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 108 | House System Inspired by Hogwarts House from the “Harry Potter” Movie ผู้แต่ง : Hataitip Tangngam*, Worachet Teacharak and Pornsuda Krittigamas หน่วยงาน : สถาบัน : Nakornping Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 109 | Health System Research teaching in 5th year medical students by multidisciplinarystaff in Medical Teaching Center, Sunprasitthiprasong Hospital, Thailand: 10-yearexperience ผู้แต่ง : Siritip Sanguanwongwan*, Wisit Sanguanwongwan, Prapaporn Suwaratchai, Parinya Chamnan and Supot Saithong หน่วยงาน : สถาบัน : Sanpasitthiprasong Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 110 | Fostering residency research skills through a multi-mentoring system ผู้แต่ง : Jirawat Moolasart*, and Parinya Chamnan, Piyawadee Wuttikonsammakit, Saranya Prathaithep and Orathai Srisawang หน่วยงาน : สถาบัน : Sanpasitthiprasong Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 111 | Flipped classroom versus traditional lecture to achieve and improve knowledge
retention in generation Y medical students ผู้แต่ง : Maleechat Sripipattanakul* and Thumwadee Tangsiriwatthana หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 112 | Factors related to drop out rate of clinical medical students in a CPIRD, Collaborative
Project to Increase Production of Rural Doctors, Suratthani Hospital, Rural Medical
School ผู้แต่ง : 1Kiattisak Wongvorachart*, 2Juntima Euathrongchit and 1Termsak Napattalung หน่วยงาน : สถาบัน : 1Suratthani Hospital, 2Chiangmai Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 113 | Factors influencing Resilience Growth in Preclinical and Clinical Medical Students ผู้แต่ง : Krittanont Wattanavaekin*, Tanyamon Poomontienchai, Bhumin Chotiwatanadilok, Yanin Tangjaroenpaisan, Amarin Narkwichean and Chaiyapruk Kusumaphanyo หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 114 | Factors facilitating the success of fourth-year medical students conducting clinical
research according to a new curriculum: Lessons learned ผู้แต่ง : Roungtiva Muenpa*, Win Techakehakij and Ravin Sony หน่วยงาน : สถาบัน : Lampang Medical Center, Lampang Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 115 | Factors associated with Life Long Learning in Graduates ผู้แต่ง : Koonlawadee Netsakkasem*, Satabongkot Tangtong, Monchai Siribungrongwong and Srikalya Wuttinanchai หน่วยงาน : สถาบัน : Phichit Education Medical Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 116 | Factors affecting medical students burnout and motivation in the new mentoring
program ผู้แต่ง : Thunyaporn Pruangmethangkul*, Winitra Kaewpila and Pongtong Puranitee หน่วยงาน : สถาบัน : Mahidol University (Ramathibodi Hospital) ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 117 | Factors affecting Medical Student Engagement in Institute of Medicine ผู้แต่ง : Areerat Siripongpan* and Theeranit Namkunee หน่วยงาน : สถาบัน : Suranaree University of Technology ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 118 | Factors affecting fifth year medical students’ selection of elective subject in medical
school ผู้แต่ง : Chonthicha Chawachart*, Anon Panyoyai and Kanokrot Kovjiriyapan หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center Phayao Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 119 | Factor affecting CPIRD and ODOD medical students’ efficiency in passing the national
license examination ผู้แต่ง : Piyabut Taotip*, Tawatchai Amornmoragot and Sucheera Amornmahaphun หน่วยงาน : สถาบัน : Roi Et Hospital Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 120 | Evaluation of Team-Based Learning in Respiratory System II Course in Two Academic
Years ผู้แต่ง : Napat Chatteeraphat*, Ornjira Trithiphen and Danai Wangsaturaka หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 121 | Evaluation of bedside teaching programme in surgical clerkship ผู้แต่ง : Samanchit Samakprakhon หน่วยงาน : สถาบัน : Sunpasitthiprasong Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 122 | Entrustable procedural skill teaching to improve patient safety ผู้แต่ง : Adisak Tantiworawit*, Parichat Salee, Atikun Limsukon, Pattraporn Tajarernmuang, Nuntana Kasitanon and Chalerm Liwsrisakun หน่วยงาน : สถาบัน : ChiangMai University ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 123 | Enneagram for medical students to nourish empathy ผู้แต่ง : Harutaya Kasyanan* and Sukanya Rakkhajeekul หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhachinaraj Hospital Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 124 | Enhancing student learning by Simulation ผู้แต่ง : Ngamjit Pattaravit*, Orarat Karnjanawanichkul, Maliwan Oofuvong, Pannawit Benjhawaleemas and Boonthida Suwannarat หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 125 | Enhanced health awareness for non-medical students through digital learning at Prince
of Songkla University ผู้แต่ง : Kanyanatt Kanokwiroon*, Kanyika Chamniprasas, Nongluk Rukleng, Kamonwan Songkroh, Sophin Kaewsalubsri and Srirat Fungtosatum หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 126 | Empathy Assessment in Thai Medical Students: The Acceptability of Thai Translation of
Jefferson Scale of Physician Empathy-Student Version ผู้แต่ง : Bhumin Chotiwatanadilok*, Krittanont Wattanavaekin, Tanyamon Poomontienchai, Wasin Boonnitchasin, Chaiyapruk Kusumaphanyo and Amarin Narkwichean หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 127 | Effects of integrations of stroke patients, family and multidisciplinary team’s
perspectives compared with traditional-style lecture on student learning outcomes in
stroke rehabilitation course ผู้แต่ง : Anon Sathapornsathid* and Sudarat Wijitsetthakul หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center Ratchaburi Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 128 | Effects of breakfast consumption on the learning ability in medical students ผู้แต่ง : Natnicha Pongbangli*, Piyaporn Sirijanchune and Sasivimon Jai-Aue หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center Chiangrai Prachanukroh Hospital, Chiangrai ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 129 | Effect of Using Counseling Checklist in Colonoscopy Counseling Course for Colorectal
Cancer Screening Patients in Fourth Year Medical Students, Vachira Phuket Hospital ผู้แต่ง : Nutchaya Sukon*, Kawintharath Harirugsakul and Bundit Wannasuphapol หน่วยงาน : สถาบัน : Vachira Phuket Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 130 | E-learning attitudes and perspectives of medical students at Chulalongkorn University ผู้แต่ง : Chatuthanai Savigamin*, Nattapat Anuduang, Natcha Anantakool and Sittisak Honsawek หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 131 | Does the surgeon’s assistant role affect medical students’ confidence levels in surgical
airway management? ผู้แต่ง : Sorracha Sophanate หน่วยงาน : สถาบัน : Ratchaburi Medical Education Center, Ratchaburi Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 132 | Does simulated video creation get more memory retention for medical students? ผู้แต่ง : Watchara Rattanachaisit* and Vich Thampanya หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Educational Center Chiangrai Prachanukroh Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 133 | Do the medical skill and performance outcomes of medical students differ by type of
training? ผู้แต่ง : Anchalee Buangoen หน่วยงาน : สถาบัน : Songkhla hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 134 | Diary for improvement of time management skill in medical student ผู้แต่ง : Kitiya Vutibenjarasamee*, Maleechat Sripipattanakul and Thumwadee Tungsiriwattana หน่วยงาน : สถาบัน : Obstetrics and Gynecology Department Khon Kaen Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 135 | Determining Factors Influencing Empathy in Preclinical and Clinical Year Medical
Students ผู้แต่ง : Tanyamon Poomontienchai*, Bhumin Chotiwatanadilok, Krittanont Wattanavaekin, Yanin Tangjaroenpaisan, Amarin Narkwichean and Chaiyapruk Kusumaphanyo หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 136 | Desirable characteristics of medical doctors from the perspectives of medical students
and academic staff in rural generalist medical training program ผู้แต่ง : Krongkaew Thongruangsooksai หน่วยงาน : สถาบัน : Trang Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 137 | Cyberbullying among medical students: A study of medical students' experiences about
this phenomenon ผู้แต่ง : Tipsuda Tangsriwong* and Thipsumon Tangsiwong หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhachinaraj Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 138 | Correlation in the student-generated asking question and Level of Bloom’s Taxonomy in
the medical students ผู้แต่ง : Narongwit Nakwan หน่วยงาน : สถาบัน : Hatyai Medical Education Center, Songkhla ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 139 | Competency assessment of postgraduate year 1: a preliminary report for implementing
national-level graduate competency assessment ผู้แต่ง : Kanokwan Sriruksa หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 140 | Comparison of the reliability of three methods used for peer assessment ผู้แต่ง : Pongpol Jameekornkul*, Thanin Rianpairoj and Danai Wangsaturaka หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 141 | Comparison of desired mentor characteristics in regular and strengthening tract
medical students ผู้แต่ง : Nonglak Butdee* and Nalinrat Chaikitthai หน่วยงาน : สถาบัน : Phichit Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 142 | Comparison between medical students' and medical postgraduates' perspectives on
Artificial Intelligence (AI) in medical fields: a multi-center survey study ผู้แต่ง : 1Pimpnipa Chaimongkonrojna*, 1Patranit Nuntasilapachai, 1Nutnicha Pattanadee, 2Kullawan Chaichareonpong and 3Jathurong Kittrakulrat หน่วยงาน : สถาบัน : 1Chulalongkorn University, 2King Prajadhipok Memorial Hospital, Chanthaburi, 3Khlung hospital, Chanthaburi ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 143 | Comparative Study of Learning Outcomes Between in-Class Didactic and Self-Directed
Learning in Sixth Year Medical Students During Pediatric Rotation at Phramongkutklao
Hospital and College of Medicine ผู้แต่ง : Chanchai Traivaree*, Chalinee Monsereenusorn and Piya Rujkijyanont หน่วยงาน : สถาบัน : Phramongkutklao Hospital and College of Medicine ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 144 | Community Research of Undergraduate Medical Students: Sharing Experiences from
Mae Fah Luang University (MFU), Chiangrai Province, Thailand ผู้แต่ง : 1Chitrlada Utaipiboon*, 1Paween Tangchitpisut, 1Arnon Jumlongkul, 1Patcharin Pingmuangkaew, 1Waraporn Eoaskoon and 2Chaiyos Kunanusont หน่วยงาน : สถาบัน : 1School of Medicine, Mae Fah Luang University, 2Bangkok Dusit Medical Service ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 145 | Community Emergency Medicine (CEM): Multiprofessional education to encourage
learning experience, four years of implementation ผู้แต่ง : Sirote Srimahadthai*, Anon Sathapornsathid and Athip Sangrungruang หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center, Ratchaburi Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 146 | Community based medical camp as one of the best methodologies of community based
educational learning to approach patient as educator ผู้แต่ง : 1Tuangprot Porapaktham* and 2Chaowaphon Ittiphanitphong หน่วยงาน : สถาบัน : 1Sawanpracharuk Medical Educational Center, 2Sawanpracharuk Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 147 | Communication in Emergency Department: How red is red? ผู้แต่ง : Krittaya Kanjanarut หน่วยงาน : สถาบัน : Udonthani Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 148 | Combination of Game-based learning and Team-based learning for Improving Medical
Knowledge and Self-Confidence in Patient Management ผู้แต่ง : Noosara Klumsombut หน่วยงาน : สถาบัน : Ratchaburi Hospital Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 149 | Class attendance in the disruptive era: what undergraduate medical students and
teachers think ผู้แต่ง : 1Vorapol Jaroonvanichkul* and 2Stella Howden หน่วยงาน : สถาบัน : 1Chulalongkorn University, 2The Centre for Medical Education, University of Dundee, UK ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 150 | Chunk training versus holistic training for trauma boot camps ผู้แต่ง : Osaree Akaraborworn* and Burapat Sangthong หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla university ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 151 | Characteristic of medical students mentoring in Walailak University, Thailand ผู้แต่ง : Waritsara Leepaopan*, Patpawi Ngamsing and Withita Jangiam หน่วยงาน : สถาบัน : Vachira Phuket Hospital Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 152 | Can the Standardized-Patient Substitute the Faculty-Physician in OSCE ผู้แต่ง : Panomkorn Lhakum* and Piyaporn Sirijanchune หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center Chiangrai Prachanukroh Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 153 | Breaking Bad News: Assessing Medical Student Skills ผู้แต่ง : Pirunrat Jiaraksuwan* and Pinyok Srisansanee หน่วยงาน : สถาบัน : Surin Hospital Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 154 | Benefits of Homestay in Community Engaged Medical Education for Undergraduate
Medical Students in Thailand ผู้แต่ง : Ananya Chutimarat* and Sompong Karuna หน่วยงาน : สถาบัน : MNST Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 155 | Attitudes and awareness of healthcare professionalism in social media ผู้แต่ง : Surasak Aumkaew*, Narin Chindavech, Rungnapa Pengprakhon and Yada Siriphannon หน่วยงาน : สถาบัน : Buriram Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 156 | Assessment of knowledge and work-placed based education of transfusion medicine in
tertiary care, non-university hospital, a pilot study ผู้แต่ง : Yada Siriphannon*, Detdana Wannapong,Narin Chindavech, Rungnapa Pengprakhon, Surisa Sririwong and Thanatpong Thienwuttiwong หน่วยงาน : สถาบัน : Buriram Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 157 | Assess the trainees’ ability after ACLS simulation training compared with the non-sim
era ผู้แต่ง : Kalyanee Asanasak* and Sumalin Chumkot หน่วยงาน : สถาบัน : MEC, Songkhla Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 158 | Applying community-based learning (CBL) activity for Otorhinolaryngology curriculum ผู้แต่ง : Chonthicha Chit-ueaophat*, and Prangtip Kongsatree and Natthawan Suangtho หน่วยงาน : สถาบัน : Chaiyaphum Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 159 | An interactive medication error and patient safety workshop for intern and medical
students ผู้แต่ง : Kanokrot Kovjiriyapan หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center Phayao Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 160 | All Aboard for Social Paediatrics (SoPeds) Residency Training Programme ผู้แต่ง : Chayakamon Niyasom* and Jiranun Weerakul หน่วยงาน : สถาบัน : Naresuan University Hospital (NUH) ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 161 | A study of the first-year interns’ satisfaction in training experience at Udon Thani
Hospital ผู้แต่ง : Titima Nasomtrug หน่วยงาน : สถาบัน : Udon Thani Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 162 | A Study of Medical Professionalism in 6th Year Medical Students and Intern Doctors in
Vachiraphuket Hospital ผู้แต่ง : Patipan Juntamongkol*, Apiporn Puengdej, Warisa Archeewarangabrok and Withita Jangiam หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center Vachiraphuket Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 163 | A study of correlation between grades and learning outcome achievement in Home
Health Care (HHC), Family Medicine, Prapokklao Hospital, Thailand ผู้แต่ง : Kullawan Chaicharoenpong หน่วยงาน : สถาบัน : Faculty of Family Medicine, Prapokklao Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 164 | A revolution in Medical English teaching in a non-native English speaking country ผู้แต่ง : Sarinya Thangsittichok หน่วยงาน : สถาบัน : Phichit Hospital, Naresuan University ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 165 | A qualitative analysis of residents’ reflection on palliative care movie: a pilot study in
pediatric residency training ผู้แต่ง : Tipaporn Thongmak* and Thitiporn Borkird หน่วยงาน : สถาบัน : Hatyai Medical Education Centre ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 166 | A new innovation: flashlight visual field simulator: easier to understand the complex
optic pathway, low cost and more fun ผู้แต่ง : Napat Thanakitjanont*, Chanatipat Boonyok, Prapaporn Sotakul and Withita Jangiam หน่วยงาน : สถาบัน : Vachira Phuket Hospital, Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 167 | A Lesson Learn from Formative Assessments ผู้แต่ง : Benjamas Wongsatayanon หน่วยงาน : สถาบัน : Department of Microbiology, Srinakharinwirot university, Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 168 | A Comparison on Attitude to Cadaveric Dissection between Thai and Ethiopian Medical
Students ผู้แต่ง : 1Natthiya Sakulsak*, 1Rachanee Chanasong and 2Abay Mulu หน่วยงาน : สถาบัน : 1Naresuan University and 2Department of Human Anatomy, College of Medicine and Health Sciences, Addis Ababa University, Ethiopia ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 169 | A comparison of learning outcome and student satisfactions in game based learning
and lecture based learning ผู้แต่ง : Piyarat Rojsanga หน่วยงาน : สถาบัน : Udonthani Medical Education Center, Udonthani Hospital ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 170 | A comparison of knowledge, skills and attitudes in post graduate psychiatric training
for 1st internship physicians in Tak province ผู้แต่ง : Chalorwat Inpa*, Chakrapong Puwaysa, Natakorn Lathalapkul and Sudarat Samchimchom หน่วยงาน : สถาบัน : Somdejphrajaotaksin Maharaj Hospital Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
| 171 | 10 minutes mindfulness - does it work for Thai medical students? ผู้แต่ง : Benjawan Yoosamran*, Araya Khaimook and Prapa Ratthanachai หน่วยงาน : สถาบัน : Hatyai Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2019 |
2022 © Faculty of Medicine, Prince of Songkla University.