Association for Medical Education in Europe (AMEE) | |
---|---|
Which learning method can prolong the retention of
knowledge in medical students? ผู้แต่ง : Piyarat Rojsanga หน่วยงาน : สถาบัน : Udonthani Medical Education Center, Udonthani ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Which are changes of medical professionalism after one year in internal medicine residency training? ผู้แต่ง : Patnarin Pongkulkiat and Kittisak Sawanyawisuth* หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen University, Khon Kaen ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
When clinicians become teachers: a long-term outcomes of faculty development ผู้แต่ง : Kanokwan Sriruksa*, Rajin Arora and Usa Siriboonrit หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen Medical Education Center, Khon Kaen Hospital, Khon Kaen ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
What happened to my mind? ผู้แต่ง : Kanoknan Intabtim* and Sukanya Rukajeekul หน่วยงาน : สถาบัน : Budhachinaraj Medical Center, Phitsanulok ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
What factors determine academic achievement in medical education? Perspectives of Thai internists and dropout
students ผู้แต่ง : Navakorn Ingkapairoj*, Suporn Travanichakul and Chitsanupong Tangadurat หน่วยงาน : สถาบัน : Buriam Hospital, Buriram ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
We are a champion for Rational Drug Use ผู้แต่ง : Lucksamee Haura* and Boonyarat Warachit หน่วยงาน : สถาบัน : Hatyai Medical Education Center, Songkla ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Utilizing of Logbook - Medical Students’ Viewpoint ผู้แต่ง : Chonakarn Niyomthong*,Pakarat Sangkla and Mantapond Ittarat หน่วยงาน : สถาบัน : Chonakarn Niyomthong, Surin Medical Education Center, Surin ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Utilization of internet resources and standard textbooks in emergency medicine questions: A comparison study in correction among medical students ผู้แต่ง : Chatchawan Uacharuporn* and Chirakit Hengrasmee หน่วยงาน : สถาบัน : Department of Emergency Medicine Vajira Hospital Navamindradhiraj University, Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Using medical record review in flipped classroom to
improved OB & GYN learning achievement ผู้แต่ง : Benjawan Songsrisakul*, Alisara kaehom, Kwanhatai Kammhuang and Pornnapa Suriyachai หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center Phayao Hospital, Phayao ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Timing of rotation does matter: the effect on prescribing
skills in short-stay ward among final-year medical
students ผู้แต่ง : Rungsima Tinmanee*, Thanet Chaisathaphol, Chonticha Auesomwang, Tullaya Sitasuwan and Pochamana Phisalprapa หน่วยงาน : สถาบัน : Division of Ambulatory Medicine, Faculty of Medicine Siriraj Hospital, Mahidol University, Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Time and Communication: lessons learned from Year 1 student engagement team in an ASPIRE medical school ผู้แต่ง : Pannathorn Nakaphan, Pakorn Pitakkitnukun, Mathurin Suwanwalaikorn*, Manichaya Sukonpatip and Danai Wangsaturaka หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University, Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
The voice of medical students to establish the meditation
course at Maharaj medical education centre ผู้แต่ง : Naphatsaphon Chumwong*, Paphan Musikawat, Nathamata Ruangon and Kanjana Wongsiri หน่วยงาน : สถาบัน : Maharaj Medical Education Centre(MEC), Nakhon Si Thammarat ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
The Prevalence and Associated Factors of Burnout in Thai
Medical Students ผู้แต่ง : Somporn Wangruangsathit*, Chatchai Ardonk and Wanna Ardonk หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhachinnaraj Medical Center, Phitsanulok ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
The National Policy on RDU Curriculum: Is it possible to
implement it in the Medical Education Centers under The
Ministry of Public Health (MOPH), Thailand? ผู้แต่ง : Roungtiva Muenpa*, Usa Siriboonrit and Rajin Arora หน่วยงาน : สถาบัน : The Collaborative Project to Increase Production of Rural Doctor, Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
The medical students will become expert nutritional advisors if they learn to cook ผู้แต่ง : Pornpimon Kasemsook หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhachinaraj Phitsanulok Hospital Medical Education Center, Phitsanulok ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
The Invention of Low Cost Obstetric Ultrasound Training
Model for Medical Students from Simple Materials ผู้แต่ง : Sapachai Saingtong*, Phanporn Meekaew, Pathom Yachaw, Pornpirun Leeyangyuen, Pornpirun Leeyangyuen and Supassarang Chanpen หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center Vachira Phuket Hospital, Walailak University, Phuket ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
The improvement of abdominal X-ray describing and
interpreting skills by discussing the case through an
interactive feedback chat board ผู้แต่ง : Surasak Aumkaew*, Wirayut Silakun, Narin Chindavech, Thanutpong Thienwuttiwong and Praewphan Ruangekawit หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center, Buriram Hospital, Buriram ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
The Hidden Curriculum in Peer-Assisted Learning: a study
of final year students in a Thai medical school ผู้แต่ง : Amnuayporn Apiraksakorn*, Khon Kaen Medical Education Centre, Khon Kaen Hospital, Khon Kaen, Thailand Stella Howden, The Centre for Medical Education, University of Dundee, Dundee, UK Bryan Roderick Hamman, The Research Affairs, Publication Clinic, Facult หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen Medical Education Centre, Khon Kaen Hospital, Khon Kaen ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
The Effectiveness of Simulation-Based Training in
Management of Acute Asthmatic Attack for Internal
Medicine Residents: 1-Year Follow-Up ผู้แต่ง : Tirachat Sewatanon* and Ruttanakorn Keeratiphaiboon หน่วยงาน : สถาบัน : Maharat Nakhonratchasima Hospital, Nakhonratchasima ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
The effectiveness of blended learning on performance of
medical students in back school program ผู้แต่ง : Radchada Sahaworakulsak* and Chatchai Kraysubun หน่วยงาน : สถาบัน : Chaophyaabhaibhubejhr Hospital, Prachinburi ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
The effect of training with ear examination model on
medical students’ clinical skill ผู้แต่ง : Panchanok Kaewkul หน่วยงาน : สถาบัน : Maharajnakhonsithammarat Hospital, Nakhonsithammarat ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
The effect of breakfast eating habit on academic
performance among medical students of Maharat
Nakhonratchasima Hospital, Thailand ผู้แต่ง : Sirirat Techorueangwiwat หน่วยงาน : สถาบัน : Maharat Nakhonratchasima Hospital, Nakhonratchasima ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
The confidence of medical interns to perform basic
medical procedures based on criteria of The Medical
Council of Thailand ผู้แต่ง : Jantira Hongrapipat*, Pakarat Sangkla and Sirikoon Thunthep หน่วยงาน : สถาบัน : Surin Hospital, Surin ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
The comparative study of an effectiveness in Palliative care teaching methods between bedside teaching versus paper based class case study exercises in medical students ผู้แต่ง : Sukhanit Promrub*, Piyabut Taotip, Orathai Seabmuangsai, Weerajit Thipprasert, Napassawan Puripanpinyo and Sucheera Amornmahaphun หน่วยงาน : สถาบัน : Roi et Hospital Medical Education Center, Roi et ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
The clinical skills confidence: reflection from the first year
of practice ผู้แต่ง : Rossukon Khotcharrat*, Supawadee Makanut, Apirath Wangteeraprasert, Preaw Suwannasrisuk and Sirikasem Sirilak หน่วยงาน : สถาบัน : Naresuan University, Phitsanulok ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
The attitude toward teaching technique in medical
students at Chaiyaphum Medical Education Center ผู้แต่ง : Paweena Kaladee* and Wichunun Kunchai หน่วยงาน : สถาบัน : Chaiyaphum Medical Education Center, Chaiyaphum ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Study of learning and teaching styles in Community and
Family Medicine: A course in Medical Education Center at
MNST Hospital, Thailand ผู้แต่ง : Sompong Karuna*, Sontus Watchanaprapant, Pacharaporn Khajornwattanakul and Suphab Sabkaew หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center at MNST Hospital, Nakhon Si Thamarat ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Study guide encouraging medical students to achieve
learning objectives ผู้แต่ง : Sudarat Wijitsetthakul หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center, Ratchaburi Hospital, Ratchaburi ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Student selective components: the way to improve
community engagement in a community-based
curriculum ผู้แต่ง : Wasana Hongkan หน่วยงาน : สถาบัน : Chonburi Medical Education Center, Chonburi ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Stress Maintained by Medical Staff, Externs and Interns Affects Medical Students' Learning Abilities at Vachira Phuket Medical Center ผู้แต่ง : Pornpirun Leeyangyuen*, Pimchanok Thaveesuwan, Supassarang Chanpen, Supachai Saingtong, Phanpaporn Meekaew and Pathom Yachaw หน่วยงาน : สถาบัน : Walailak University, Phuket ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Stress and Management among Medical Students in
Chiang Rai Hospital, Thailand ผู้แต่ง : Narisararat Triamvisit*, Vich Thampanya, Kittirat Netrkaew and Chulaphong Chan-Ta หน่วยงาน : สถาบัน : Chiang Rai Hospital ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Small-Group Interactive Role-Play Communication
Workshop: Building up confidence ผู้แต่ง : Choedphithu Winatpatthama, Nuttaya Panichdee, Nichpa Nichpanit, Chayanis Trakulthong*, Tanya Apichatvullop and Suthasinee Mataneedol หน่วยงาน : สถาบัน : Kalasin Hospital Medical Education Center, Kalasin ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Self-prediction of exam result on a high stake MCQs examination. Can you believe your gut feeling? ผู้แต่ง : Panwara Paritakul* and Monton Wongwandee หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University, Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Self-development activities and Reflection,
to promote Medical Professionalism ผู้แต่ง : Thawanrat Chayaanantapat หน่วยงาน : สถาบัน : Vachira Phuket Hospital, Phuket ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Self-assessment of safety practices in students attending
the Inter-Professional Education (IPE) for Patient Safety
Course ผู้แต่ง : Thitima Suntharasaj*, Pratyanan Thiangchanya, Nattasiri Thanawuth Wanna Angkasuwan, Boonyarat Warachit and Arnuparp Lekhakula หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University, Songkla ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Reliability of English medical article translation among
fourth and fifth year medical students ผู้แต่ง : Sucheera Amornmahaphun*, Weerajit Thipprasert and Narongchai Sangsa หน่วยงาน : สถาบัน : Roi et Hospital Medical Education Center, Roiet ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Redesign the professionalism teaching and learning :
flipped the classrooms for better understanding, another
role of medical teacher ผู้แต่ง : Kalyanee Asanasak*, Patcharee puttichart, Cheerawan Chootip, Cherabat Techato Patcharee puttichart Cheerawan Chootip Cherabat Techato หน่วยงาน : สถาบัน : Songkhla hospital Songkhla ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Productivity in medical education research: a challenge and opportunity in Thailand ผู้แต่ง : Pairoj Boonluksiri หน่วยงาน : สถาบัน : Hatyai Hospital, Songkhla ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Problem oriented and simulation for teaching mechanical
ventilators in medical students ผู้แต่ง : Yada Siriphannon*, Rungnapa Pengprakhon, Narin Chindavech, Surasak Aumkaew and Thanatpong Thienwuttiwong หน่วยงาน : สถาบัน : Buriram Medical Education Center, Buriram ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Prevention of Sexually Transmitted Diseases and
Pregnancy in Secondary School by Community-based
Approach of Sixth Year Medical Students ผู้แต่ง : Kanokrot Kovjiriyapan*, Chawachai Pongpanus and Anan Malairungsakul หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center Phayao Hospital, Phayao ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Prevalence and factors influencing burnout syndrome among medical teachers in tertiary care non-faculty hospital: a pilot survey ผู้แต่ง : Thanatchanan Thodthasri*, Rungnapa Pengprakhon, Yada Siriphannon, Surasak Aumkaew, Thanatpong Thienwuttiwong and Narin Chindavech หน่วยงาน : สถาบัน : Buriram Medical Education Center, Buriram ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Photo Challenge: An Educational Innovation to Stimulate Effective Learning in Ophthalmology ผู้แต่ง : Sakchai Vongkittirux*, Tayakorn Kupakanjana and Picha Thunpimon หน่วยงาน : สถาบัน : Thammasat University, Pathum Thani ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Perception of final year medical students on role model and anti-role model characteristics ผู้แต่ง : Arunee Tipwong*, Pranapda Chowanutsavettaku, Kamkarn Sriraksa, Thanchanok Kerdnet, Chuennapa Kaewmeesri and Direk Ekbovonwong หน่วยงาน : สถาบัน : Suratthani Hospital, Suratthani ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Peer-Assessment predicting learning achievement in undergraduates ผู้แต่ง : Ratana Jirakalvisan*, Pairoj Boonluksiri and Lucksamee Haura หน่วยงาน : สถาบัน : Hatyai Hospital, Songkhla ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Patient safety learning: A gap-analysis project to create
solutions/innovations in the corporate Obstetrics and
Anesthesiology module ผู้แต่ง : Wipada Laosooksathit*, Amarin Narkwichean, Patchanee Pasitchakrit, Aurasa Hemachandra,Parit Wachasiddhisilpa and Chaiyapruk Kusumaphanyo หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University, Nakhon-Nayok ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Open book examination and its effectiveness compared
with traditional-style closed book examination in stroke
rehabilitation medicine course for medical students:
randomized controlled trials ผู้แต่ง : Anon Sathapornsathid* and Nikom Malitong หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center Ratchaburi Hospital, Ratchaburi ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Online formative evaluation: a tool to improve learning outcome ผู้แต่ง : Pakwimon Subhaluksuksakorn* and Kanala Chanvirat หน่วยงาน : สถาบัน : Institute of Medicine, Suranaree University of Technology, Nakhon Ratchasima ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Motivational Profiles of Thai Medical Students: Association with Exhaustion, Academic Year, and Performance ผู้แต่ง : Wanna Ardonk*, Kosa Sudhom and Pattavikorn Vaiyamoke หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhachinnaraj Medical Center, Phitsanulok ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Medical Students’ Response to Integrating Kahoot
Application Into Lecture Lessons: a Pilot Study ผู้แต่ง : Sunee Neesanun* and Reweewan Phromsila หน่วยงาน : สถาบัน : Sawanpracharuk Hospital, Nakhonsawan ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Medical students’ attitudes toward a Good Death in North
Eastern part of Thailand ผู้แต่ง : Panita Limpawattana*, Srivieng Pirojkul, Varalak Srinonprasert and Jarin Chindaprasirt หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen University, Khon Kaen ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Medical students' and teachers' perceptions of the Mini-
CEX in a paediatric rotation ผู้แต่ง : Tipaporn Thongmak*, Mandy Moffat หน่วยงาน : สถาบัน : Hatyai Hospital, Songkhla ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Medical Student Suicides in Thailand: The Analysis by Using Reported Cases in Thai Newspapers ผู้แต่ง : Rungnapha Siriphonphaibool* and Worasit Charoensin หน่วยงาน : สถาบัน : Somdejphrajaotaksinmaharaj Hospital Medical Education Center, Tak ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Medical student perception in different types of formative evaluation score feedback ผู้แต่ง : Chadakan Yan*, Piti Phloenchaiwanit, Daranee Intralawan and Kannikar Saisawat หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center Chiangrai Prachanukroh Hospital, Chiangrai ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Medical Curriculum Development for the Pre-clinic
Medical Students in Naresuan University, Phitsanulok ผู้แต่ง : Saisiri Mirasena*, Unyaporn Chusakul, Natthapit Jantaramanee and Supawadee Makanut หน่วยงาน : สถาบัน : Naresuan University, Phitsanulok ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Knowledge retention after team-based learning for
cardiopulmonary resuscitation training in 6th year
medical students ผู้แต่ง : Ratchayakorn Limapichat*, Aksorn Pulnitiporn, Achariya Polrat and Poranuch Chaichoosorn หน่วยงาน : สถาบัน : Khonkaen Hospital, Khonkaen ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Key Success of Teaching Medical Ethics in Clinical Years:
WHO and HOW? ผู้แต่ง : Patcharada Amatyakul*, Suchila Srithippayawan, Apiradee Jirattigalachote and Taweesak Nopkasorn หน่วยงาน : สถาบัน : Naresuan University, Phitsanulok ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Interviewing clinicians as a group assignment is an
effective method to facilitate transformative learning in
teaching Health Economics in Thailand ผู้แต่ง : Win Techakehakij หน่วยงาน : สถาบัน : Lampang Hospital, Lampang ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Internet addiction among medical students in clinical year
at Nakornping Medical Education Center ผู้แต่ง : Hataitip Tangngam* and Thamrong Hanwongsa หน่วยงาน : สถาบัน : Nakornping Medical Education Center, Chingmai ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Interinstitutional Point-Of-Care Ultrasound Workshop for Enhancing Performance Capacity: Learners’ perspective ผู้แต่ง : Jirapa Chansangrat* and Nattawut Keeratibharat หน่วยงาน : สถาบัน : Suranaree University of Technology, Nakhonratchasima ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Improve PALS learning of final-year medical students
with simulation scenarios ผู้แต่ง : Natthachai Muangyod หน่วยงาน : สถาบัน : Cardiovascular Unit, Pediatrics Division, Lampang Medical Student Center, Lampang Hospital, Lampang ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Implement “ Stroke Round” to improve health science
students’ Interprofessional education ผู้แต่ง : Bandit Sirilert*, Kanokrot Kovjiriyapan and Pornnapa Suriyachai หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center Phayao Hospital, Phayao ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
How might medical teachers enhance the transfer of
basic physiological knowledge into clinical applications? A
Case Analysis of SWU Medical Students’ Fluid Therapy in
Paediatric Patients ผู้แต่ง : Achara Wuttiprasittipol*, Panyananthaphikkhu Chonprathan and Stuart Cable CME, University of Dundee, Dundee, UK หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Centre (PCMC), Srinakharinwirot University (SWU), Nonthaburi ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
How can internship doctors apply patient-centered
medicine in the community hospitals? ผู้แต่ง : Thanita Somton*, Nichapat Phuakkong, Supak Charoenparakhun, Wilawut Leelapongwattana, Pakawat Prompetch and Suparat Saetun หน่วยงาน : สถาบัน : Suratthani Medical Center, Suratthani ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
How “Patient Centered Medicine” helps medical students
get clinical competencies in Medical Education Center,
Vachira Phuket Hospital ผู้แต่ง : Withita Jangiam หน่วยงาน : สถาบัน : Vachira Phuket Hospital, Phuket ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
High definition Video Recording With a GoPro Hero 5
Black in the operating room: A novel technique to
improve learning in general surgery ผู้แต่ง : Thawatchai Tullavardhana หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University, Ongkharak, Nakhon Nayok ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Happiness and relative factors among medical students at
Kalasin Hospital in the 2017 academic year ผู้แต่ง : Phithaya Piyapattanakorn หน่วยงาน : สถาบัน : Kalasin Thailand Jarupan Manosittisak ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
From single home visit to continuous family and
community study: the better learning process for rural
attachment ผู้แต่ง : Supat Hasuwannakit*, Suwat Wiriyapongsukit and Prawit Vanichanon หน่วยงาน : สถาบัน : Chana Hospital, Hatyai Medical Education Center, Ministry of Public Health, Hatyai ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
From nobody to somebody by a surgical safety checklist
ward round ผู้แต่ง : Smith Soimadee หน่วยงาน : สถาบัน : Smith Soimadee, VachiraPhuket Hospital, Phuket ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Factors affecting motivation toward learning in clinical
years ผู้แต่ง : Nattaphorn Sriwicha* and Chaowaphon Ittiphanitphong หน่วยงาน : สถาบัน : Sawanpracharak Hospital, Nakhon Sawan ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Facilitators and barriers of extra-curriculum research
among medical students in Thailand: the student
perspective ผู้แต่ง : Phunlerd Piyaraj*, Kawin Wongthamarin, Sakarn Charoensakulchai, Paanjit Taamasri, Saovanee Leelayoova and Mathirut Mungthin หน่วยงาน : สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine, Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Exploring medical students’ use of internet search
engines in radiology ผู้แต่ง : Thipsumon Tangsiwong*, Kosa Sudhom and Tipsuda Tangsriwong หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhachinaraj Medical Education Center, Phitsanulok ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Exercise Physiology as a Preclinical Elective Course in Medical Education ผู้แต่ง : Phunphen Napradit* and Panadda Hatthachote หน่วยงาน : สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine, Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Evaluation learning curve of endotracheal intubation in
high-fidelity manikin ผู้แต่ง : Tanawadee Teeratchanan หน่วยงาน : สถาบัน : Navamindradhiraj University, Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Enhancing the Student Engagement with Kahoot! ผู้แต่ง : Panomkorn Lhakum*, Vich Thampanya, Nonlawan Cheumuangphan and Chulaphong Chan-ta หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center Chiangrai Prachanukroh Hospital, Chiangrai ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Effectiveness of a self-selected “SMILeSS” Intervention
to reduce and/or prevent depression and general wellbeing
of preclinical medical student ผู้แต่ง : Thanita Thongtan*, Tantawan Awirutworakul, Winitra Kaewpila, Karn Jumroonrojana and Jonggonnee Wattanapermpool หน่วยงาน : สถาบัน : Mahidol University, Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Effect of Direct Feedback on Success Rate of Pediatric Intubation in Final Year Medical Students ผู้แต่ง : Woranart Ratanakorn หน่วยงาน : สถาบัน : Chonburi Hospital, Chonburi ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Does the team leader role affect medical students’
confidence levels, in simulated shock resuscitation? ผู้แต่ง : Veerapong Vattanavanit*, Thanapon Nilmoje and Bodin Khwannimit หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University, Hat Yai ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Diversity of narrative feedback (NF) of formative comprehensive examination (FCE) in medical students in tertiary care hospital ผู้แต่ง : Narin Chindavech*, Rungnapa Pengprakhon, Yada Siriphannon Surasak Aumkaew and Thanatpong Thienwuttiwong หน่วยงาน : สถาบัน : Buriram Medication Education Center, Buriram ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Development of Information Literacy Skills Evaluation in Preclinical Medical Students based on the American Library Association 2015 Framework: A Pilot Study ผู้แต่ง : Werapat Pathanasri*, Lokachet Tanasugarn, Kanat Chantongdee, Dhanach Dhirachaikulpanich, Pongsakorn Buraphat, Mayuree Homsanit and Cherdsak Iramaneerat หน่วยงาน : สถาบัน : Faculty of Medicine Siriraj Hospital, Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Depression Factors During Internship In Medical Students ผู้แต่ง : Komcharn Prompalad and Chonnikarn Weng* หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center Phuket Hospital, Phuket ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Curriculum in Medicine might have had a gap for
occupational histories taking in daily practice ผู้แต่ง : Naesinee Chaiear*, Manuchet Manotham, Kwanchanok Yimtae and Tala Thammaroj หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen University, Khon Kaen ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Curiosity drives learning, a simply inspirational way for
medical students’ research engagement through extracurriculum
activity ผู้แต่ง : Preecha Wanichsetakul* and Panadda Rojpibulstit หน่วยงาน : สถาบัน : Thammasat University, Pathumthani ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Cultivating effective utilization in medical students
provides cost awareness and beyond ผู้แต่ง : Inchaya Sansak หน่วยงาน : สถาบัน : Udonthani Medical Education Center, Udon Thani ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Controversy over the Effectiveness of the Flipped
Classroom: In-class Video Blended Learning versus Out-ofclass
Video Flipped Classroom ผู้แต่ง : Monton Wongwandee* and Panwara Paritakul หน่วยงาน : สถาบัน : Faculty of Medicine, Srinakharinwirot University, Nakhon Nayok ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Competency testing of knowledge in management of
emergency nephrology conditions in externs and interns
indicates the need for change in the teaching process ผู้แต่ง : Duangrat Tanratananon, Krisana Roysri* and Bundit Thanaboonsombat หน่วยงาน : สถาบัน : Clinical Medical Education Center, Surin Hospital, Surin ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Comparison of Teaching Basic Orthopedic Procedural
Skills by Peer Assisted Learning (PAL) Tutoring and by A Teacher's Teaching in Undergraduate Medical Students ผู้แต่ง : Meena Permthai* and Orawan Chaiyamahapurk หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhachinaraj Medical Education Center, Phitsanulok ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Comparison of empathy scores among students from two
distinct medical curriculums (the Joint Medical
Programme and the Regular Thai programme) across
different stages in medical education ผู้แต่ง : Wasin Boonnitchasin*, Ramida Wattanapokasin, Panwara Paritakul, Wipada Laosooksathit and Amarin Narkwichean หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University, Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Comparison between the Multuple Mini Interviews and the conventional interview in selection of students of the Joint medical programme (between Srinakharinwirot University and University of Nottingham) ผู้แต่ง : Ramida Watanapokasin*, Amarin Narkwichean, Nussara Wangpitak, Nittaya Raknun, Watchareewan Thongsaard and Vince Wilson หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University, Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Comparing three modes of learning-teaching in the acute
coronary syndrome (ACS) topic for the fourth-year
medical students at Lampang Hospital, Thailand ผู้แต่ง : Yotsawee Chotechuang หน่วยงาน : สถาบัน : Lampang Hospital, Lampang ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Community and Medical Student Perspectives on
Community Engaged Medical Education: Impact of CEME
on Learning ผู้แต่ง : Pimpet Sukumalpaiboon*, Praphun Somporn, Nongnuch Junsri, Peanporn Yoongtong, Darika Thanbuasawan and Utit Jitngem หน่วยงาน : สถาบัน : Department of Otolaryngology, Sawanpracharak Medical Educaton Center, Nakhon Sawan ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
CHEAP and CHEERFUL: Using locally invented simulators
to teach physical examination of a neonatal scalp
hematoma to medical students ผู้แต่ง : Kultida Pongdetudom*, Rawee Ausawakittipong and Win Techakehakit หน่วยงาน : สถาบัน : Lampang Hospital, Lampang ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Challenges in Conducting a Community Psychiatry Class in
English for Medical Students in a Non-English-Speaking
Country ผู้แต่ง : Wachiraporn Arunothong หน่วยงาน : สถาบัน : Lampang Regional Hospital, Lampang ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Can short term rural practice-based learning program
promote clinical and non-clinical skills in CPIRD junior
doctors? ผู้แต่ง : Noppawan Pongsopa หน่วยงาน : สถาบัน : Suratthani Hospital, Suratthani ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Can Emergency Response Team (ERT) training by
paramedic students improve basic life support quality in
undergraduate students and university staff in Mahidol
university? ผู้แต่ง : Jaruwan Pruktayanunt*, Suwimon Moonsuwa, Chaiyaporn Yuksen and Yuwares Sittichanbuncha หน่วยงาน : สถาบัน : Ramathibodi Hospital, Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Burnout in clinical years medical students and its relation
to the body and brain ผู้แต่ง : Napattamon Manorat*, Chanthit Phunlap and Krisada Manorat หน่วยงาน : สถาบัน : Roi Et Hospital Medical Center, Roi Et ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
BMBOC-Gamification as an Innovative Tool of Medical
Education in Phramongkutklao College of Medicine ผู้แต่ง : Thanakrit Vichasilp*, Montalee Theeraapisakkun, Charin Cheungsirakulvit, Nattaprapa Suriyamontol, Prakarn Rudeekulthamrong and Unchalee Visawapoka หน่วยงาน : สถาบัน : Department of Biochemistry, Phramongkutklao College of Medicine, Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Basic Obstetrics and Gynecology procedures of 6th year
Medical Students in Roi-et Hospital, Thailand ผู้แต่ง : Sirikanya Somsri หน่วยงาน : สถาบัน : Roi-et Hospital Medical Education Center, Roi-et ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Attitudes of last-year medical students recruited from
special recruitment tracks toward working in rural
hospitals ผู้แต่ง : Dumratsiri Paiopree* and Woottinun Punthasane หน่วยงาน : สถาบัน : Emergency Department, Buriram ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Attitude towards classroom discipline of medical
students ผู้แต่ง : Pathama Leewanich* and Veeravan Lekskulchai หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University, Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Attitude of health care staff to medical students ผู้แต่ง : Savanya Nganvivattavorn*, Adulwit Thaneerat and Thida Aurkridathikarn หน่วยงาน : สถาบัน : Vachira Phuket Hospital, Phuket ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Association of Different Medical Student Selections and
Mid-term Testing in Year One of Medical School ผู้แต่ง : Anant Khositseth*, Tantawan Awirutworakul and Orapan Charooncahy หน่วยงาน : สถาบัน : Ramathibodi Hospital, Mahidol University, Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Are you still happy and want to be a medical teacher? ผู้แต่ง : Pinyok Srisansanee*, Chawalit Chayangsu, Sunee Chayangsu and Jeerawat Kaewwinud หน่วยงาน : สถาบัน : Surin Medical Education Center, Surin ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Application of flipped classroom strategy in Pediatric dermatology learning: medical student attitudes ผู้แต่ง : Arucha Treesirichod หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University, Nakhonnayok ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Application of ‘Design Thinking’ to foster collaborative
and innovative mindsets in medical students through
interprofessional education ผู้แต่ง : Quankamon Dejatiwongse Na Ayudhya*, Chareeya Dhammaniyom, Jakkrapat Tangsongjareon, Nonthaphat Aviphant and Galyakorn Rasdjarmrearnsook Yodying Dangprapai หน่วยงาน : สถาบัน : Siriraj Hospital, Mahidol University, Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Active learning instructional strategies for patient safety
education ผู้แต่ง : Wanna Angkasuvan หน่วยงาน : สถาบัน : Hatyai Medical Center Hospital, Songkla ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
Academic achievement and stakeholder satisfaction on
expected learning outcomes of the graduates from the
Srinakharinwirot University–University of Nottingham
Joint Medical Programme ผู้แต่ง : Tawima Sirirassamee*, Ramida Watanapokasin, Narongchai Yingsakmongkol and Chairat Neruntarat หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University, Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
A survey to assess high school students’ and medical
students’ perspectives on a research-focused medical
curriculum and a seven-year integrated Bachelor of
Science/Doctor of Medicine Degree (iBSc/MD) Program in
Thailand ผู้แต่ง : Watanya Chaiwong*, Teerapat Ungtrakul, Wisut Lamlertthon and Chirayu U Auewarakul หน่วยงาน : สถาบัน : Chulabhorn Royal Academy (CRA), Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
A study of the correlation between INHOMESSS
acknowledgement and application of holistic home
healthcare in Family Medicine ผู้แต่ง : Kullawan Chaichareonpong*, Patranit Nuntasilapachai, Nutnicha Pattanadee and Pimpnipa Chaimongkonrojna หน่วยงาน : สถาบัน : Prapokklao Hospital, Chantaburi ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
A Study of Medical Students’ Satisfaction with Clinical
Education in Surgery Section comparing with Medicine
Section: Why do they prefer Medicine Section? ผู้แต่ง : Titima Nasomtrug หน่วยงาน : สถาบัน : Udon Thani Hospital ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
A qualitative analysis of students’ perceptions on
professionalism in hidden curriculum: a pilot study in
internal medicine rotation ผู้แต่ง : Saranya Prathaithep หน่วยงาน : สถาบัน : Sunpasitthiprasong Hospital, Ubon Ratchathani ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
A comparison of case-based learning and traditional
lecture in endocrine session ผู้แต่ง : Krairat Komdee*, Kanokrot Kovjiriyapan, Jirachat Sakuljiumjai, Anon Panyoyai and Chonthicha Chawachart หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center Phayao Hospital, Phayao ปีที่นำเสนอ : 2018 | |
“Su-Ji-Pu-Li” appreciating learning styles in clinical years
of medical students ผู้แต่ง : Rungnapa Pengprakhon*, Yada Siriphannon, Narin Chindavech, Surasak Aumkaew and Thanatpong Thienwuttiwong หน่วยงาน : สถาบัน : Buriram Medical Education Center, Buriram ปีที่นำเสนอ : 2018 |
2022 © Faculty of Medicine, Prince of Songkla University.