ALL202520242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062005200420032002

ค้นพบข้อมูลทั้งหมด 112 รายการ

ลำดับ Association for Medical Education in Europe (AMEE)
1Which learning method can prolong the retention of knowledge in medical students?

ผู้แต่ง : Piyarat Rojsanga
หน่วยงาน :
สถาบัน : Udonthani Medical Education Center, Udonthani
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
2Which are changes of medical professionalism after one year in internal medicine residency training?

ผู้แต่ง : Patnarin Pongkulkiat and Kittisak Sawanyawisuth*
หน่วยงาน :
สถาบัน : Khon Kaen University, Khon Kaen
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
3When clinicians become teachers: a long-term outcomes of faculty development

ผู้แต่ง : Kanokwan Sriruksa*, Rajin Arora and Usa Siriboonrit
หน่วยงาน :
สถาบัน : Khon Kaen Medical Education Center, Khon Kaen Hospital, Khon Kaen
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
4What happened to my mind?

ผู้แต่ง : Kanoknan Intabtim* and Sukanya Rukajeekul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Budhachinaraj Medical Center, Phitsanulok
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
5What factors determine academic achievement in medical education? Perspectives of Thai internists and dropout students

ผู้แต่ง : Navakorn Ingkapairoj*, Suporn Travanichakul and Chitsanupong Tangadurat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buriam Hospital, Buriram
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
6We are a champion for Rational Drug Use

ผู้แต่ง : Lucksamee Haura* and Boonyarat Warachit
หน่วยงาน :
สถาบัน : Hatyai Medical Education Center, Songkla
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
7Utilizing of Logbook - Medical Students’ Viewpoint

ผู้แต่ง : Chonakarn Niyomthong*,Pakarat Sangkla and Mantapond Ittarat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chonakarn Niyomthong, Surin Medical Education Center, Surin
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
8Utilization of internet resources and standard textbooks in emergency medicine questions: A comparison study in correction among medical students

ผู้แต่ง : Chatchawan Uacharuporn* and Chirakit Hengrasmee
หน่วยงาน :
สถาบัน : Department of Emergency Medicine Vajira Hospital Navamindradhiraj University, Bangkok
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
9Using medical record review in flipped classroom to improved OB & GYN learning achievement

ผู้แต่ง : Benjawan Songsrisakul*, Alisara kaehom, Kwanhatai Kammhuang and Pornnapa Suriyachai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center Phayao Hospital, Phayao
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
10Timing of rotation does matter: the effect on prescribing skills in short-stay ward among final-year medical students

ผู้แต่ง : Rungsima Tinmanee*, Thanet Chaisathaphol, Chonticha Auesomwang, Tullaya Sitasuwan and Pochamana Phisalprapa
หน่วยงาน :
สถาบัน : Division of Ambulatory Medicine, Faculty of Medicine Siriraj Hospital, Mahidol University, Bangkok
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
11Time and Communication: lessons learned from Year 1 student engagement team in an ASPIRE medical school

ผู้แต่ง : Pannathorn Nakaphan, Pakorn Pitakkitnukun, Mathurin Suwanwalaikorn*, Manichaya Sukonpatip and Danai Wangsaturaka
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chulalongkorn University, Bangkok
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
12The voice of medical students to establish the meditation course at Maharaj medical education centre

ผู้แต่ง : Naphatsaphon Chumwong*, Paphan Musikawat, Nathamata Ruangon and Kanjana Wongsiri
หน่วยงาน :
สถาบัน : Maharaj Medical Education Centre(MEC), Nakhon Si Thammarat
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
13The Prevalence and Associated Factors of Burnout in Thai Medical Students

ผู้แต่ง : Somporn Wangruangsathit*, Chatchai Ardonk and Wanna Ardonk
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buddhachinnaraj Medical Center, Phitsanulok
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
14The National Policy on RDU Curriculum: Is it possible to implement it in the Medical Education Centers under The Ministry of Public Health (MOPH), Thailand?

ผู้แต่ง : Roungtiva Muenpa*, Usa Siriboonrit and Rajin Arora
หน่วยงาน :
สถาบัน : The Collaborative Project to Increase Production of Rural Doctor, Bangkok
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
15The medical students will become expert nutritional advisors if they learn to cook

ผู้แต่ง : Pornpimon Kasemsook
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buddhachinaraj Phitsanulok Hospital Medical Education Center, Phitsanulok
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
16The Invention of Low Cost Obstetric Ultrasound Training Model for Medical Students from Simple Materials

ผู้แต่ง : Sapachai Saingtong*, Phanporn Meekaew, Pathom Yachaw, Pornpirun Leeyangyuen, Pornpirun Leeyangyuen and Supassarang Chanpen
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center Vachira Phuket Hospital, Walailak University, Phuket
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
17The improvement of abdominal X-ray describing and interpreting skills by discussing the case through an interactive feedback chat board

ผู้แต่ง : Surasak Aumkaew*, Wirayut Silakun, Narin Chindavech, Thanutpong Thienwuttiwong and Praewphan Ruangekawit
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center, Buriram Hospital, Buriram
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
18The Hidden Curriculum in Peer-Assisted Learning: a study of final year students in a Thai medical school

ผู้แต่ง : Amnuayporn Apiraksakorn*, Khon Kaen Medical Education Centre, Khon Kaen Hospital, Khon Kaen, Thailand Stella Howden, The Centre for Medical Education, University of Dundee, Dundee, UK Bryan Roderick Hamman, The Research Affairs, Publication Clinic, Facult
หน่วยงาน :
สถาบัน : Khon Kaen Medical Education Centre, Khon Kaen Hospital, Khon Kaen
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
19The Effectiveness of Simulation-Based Training in Management of Acute Asthmatic Attack for Internal Medicine Residents: 1-Year Follow-Up

ผู้แต่ง : Tirachat Sewatanon* and Ruttanakorn Keeratiphaiboon
หน่วยงาน :
สถาบัน : Maharat Nakhonratchasima Hospital, Nakhonratchasima
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
20The effectiveness of blended learning on performance of medical students in back school program

ผู้แต่ง : Radchada Sahaworakulsak* and Chatchai Kraysubun
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chaophyaabhaibhubejhr Hospital, Prachinburi
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
21The effect of training with ear examination model on medical students’ clinical skill

ผู้แต่ง : Panchanok Kaewkul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Maharajnakhonsithammarat Hospital, Nakhonsithammarat
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
22The effect of breakfast eating habit on academic performance among medical students of Maharat Nakhonratchasima Hospital, Thailand

ผู้แต่ง : Sirirat Techorueangwiwat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Maharat Nakhonratchasima Hospital, Nakhonratchasima
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
23The confidence of medical interns to perform basic medical procedures based on criteria of The Medical Council of Thailand

ผู้แต่ง : Jantira Hongrapipat*, Pakarat Sangkla and Sirikoon Thunthep
หน่วยงาน :
สถาบัน : Surin Hospital, Surin
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
24The comparative study of an effectiveness in Palliative care teaching methods between bedside teaching versus paper based class case study exercises in medical students

ผู้แต่ง : Sukhanit Promrub*, Piyabut Taotip, Orathai Seabmuangsai, Weerajit Thipprasert, Napassawan Puripanpinyo and Sucheera Amornmahaphun
หน่วยงาน :
สถาบัน : Roi et Hospital Medical Education Center, Roi et
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
25The clinical skills confidence: reflection from the first year of practice

ผู้แต่ง : Rossukon Khotcharrat*, Supawadee Makanut, Apirath Wangteeraprasert, Preaw Suwannasrisuk and Sirikasem Sirilak
หน่วยงาน :
สถาบัน : Naresuan University, Phitsanulok
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
26The attitude toward teaching technique in medical students at Chaiyaphum Medical Education Center

ผู้แต่ง : Paweena Kaladee* and Wichunun Kunchai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chaiyaphum Medical Education Center, Chaiyaphum
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
27Su-Ji-Pu-Li appreciating learning styles in clinical yearsof medical students

ผู้แต่ง : Rungnapa Pengprakhon*,Yada Siriphannon,Narin Chindavech,Surasak Aumkaew andThanatpong Thienwuttiwong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buriram MedicalEducation Center, Buriram
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
28Study of learning and teaching styles in Community and Family Medicine: A course in Medical Education Center at MNST Hospital, Thailand

ผู้แต่ง : Sompong Karuna*, Sontus Watchanaprapant, Pacharaporn Khajornwattanakul and Suphab Sabkaew
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center at MNST Hospital, Nakhon Si Thamarat
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
29Study guide encouraging medical students to achieve learning objectives

ผู้แต่ง : Sudarat Wijitsetthakul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center, Ratchaburi Hospital, Ratchaburi
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
30Student selective components: the way to improve community engagement in a community-based curriculum

ผู้แต่ง : Wasana Hongkan
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chonburi Medical Education Center, Chonburi
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
31Stress Maintained by Medical Staff, Externs and Interns Affects Medical Students' Learning Abilities at Vachira Phuket Medical Center

ผู้แต่ง : Pornpirun Leeyangyuen*, Pimchanok Thaveesuwan, Supassarang Chanpen, Supachai Saingtong, Phanpaporn Meekaew and Pathom Yachaw
หน่วยงาน :
สถาบัน : Walailak University, Phuket
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
32Stress and Management among Medical Students in Chiang Rai Hospital, Thailand

ผู้แต่ง : Narisararat Triamvisit*, Vich Thampanya, Kittirat Netrkaew and Chulaphong Chan-Ta
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chiang Rai Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
33Small-Group Interactive Role-Play Communication Workshop: Building up confidence

ผู้แต่ง : Choedphithu Winatpatthama, Nuttaya Panichdee, Nichpa Nichpanit, Chayanis Trakulthong*, Tanya Apichatvullop and Suthasinee Mataneedol
หน่วยงาน :
สถาบัน : Kalasin Hospital Medical Education Center, Kalasin
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
34Self-prediction of exam result on a high stake MCQs examination. Can you believe your gut feeling?

ผู้แต่ง : Panwara Paritakul* and Monton Wongwandee
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University, Bangkok
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
35Self-development activities and Reflection, to promote Medical Professionalism

ผู้แต่ง : Thawanrat Chayaanantapat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Vachira Phuket Hospital, Phuket
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
36Self-assessment of safety practices in students attending the Inter-Professional Education (IPE) for Patient Safety Course

ผู้แต่ง : Thitima Suntharasaj*, Pratyanan Thiangchanya, Nattasiri Thanawuth Wanna Angkasuwan, Boonyarat Warachit and Arnuparp Lekhakula
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prince of Songkla University, Songkla
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
37Reliability of English medical article translation among fourth and fifth year medical students

ผู้แต่ง : Sucheera Amornmahaphun*, Weerajit Thipprasert and Narongchai Sangsa
หน่วยงาน :
สถาบัน : Roi et Hospital Medical Education Center, Roiet
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
38Redesign the professionalism teaching and learning : flipped the classrooms for better understanding, another role of medical teacher

ผู้แต่ง : Kalyanee Asanasak*, Patcharee puttichart, Cheerawan Chootip, Cherabat Techato Patcharee puttichart Cheerawan Chootip Cherabat Techato
หน่วยงาน :
สถาบัน : Songkhla hospital Songkhla
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
39Productivity in medical education research: a challenge and opportunity in Thailand

ผู้แต่ง : Pairoj Boonluksiri
หน่วยงาน :
สถาบัน : Hatyai Hospital, Songkhla
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
40Problem oriented and simulation for teaching mechanical ventilators in medical students

ผู้แต่ง : Yada Siriphannon*, Rungnapa Pengprakhon, Narin Chindavech, Surasak Aumkaew and Thanatpong Thienwuttiwong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buriram Medical Education Center, Buriram
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
41Prevention of Sexually Transmitted Diseases and Pregnancy in Secondary School by Community-based Approach of Sixth Year Medical Students

ผู้แต่ง : Kanokrot Kovjiriyapan*, Chawachai Pongpanus and Anan Malairungsakul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center Phayao Hospital, Phayao
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
42Prevalence and factors influencing burnout syndrome among medical teachers in tertiary care non-faculty hospital: a pilot survey

ผู้แต่ง : Thanatchanan Thodthasri*, Rungnapa Pengprakhon, Yada Siriphannon, Surasak Aumkaew, Thanatpong Thienwuttiwong and Narin Chindavech
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buriram Medical Education Center, Buriram
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
43Photo Challenge: An Educational Innovation to Stimulate Effective Learning in Ophthalmology

ผู้แต่ง : Sakchai Vongkittirux*, Tayakorn Kupakanjana and Picha Thunpimon
หน่วยงาน :
สถาบัน : Thammasat University, Pathum Thani
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
44Perception of final year medical students on role model and anti-role model characteristics

ผู้แต่ง : Arunee Tipwong*, Pranapda Chowanutsavettaku, Kamkarn Sriraksa, Thanchanok Kerdnet, Chuennapa Kaewmeesri and Direk Ekbovonwong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Suratthani Hospital, Suratthani
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
45Peer-Assessment predicting learning achievement in undergraduates

ผู้แต่ง : Ratana Jirakalvisan*, Pairoj Boonluksiri and Lucksamee Haura
หน่วยงาน :
สถาบัน : Hatyai Hospital, Songkhla
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
46Patient safety learning: A gap-analysis project to create solutions/innovations in the corporate Obstetrics and Anesthesiology module

ผู้แต่ง : Wipada Laosooksathit*, Amarin Narkwichean, Patchanee Pasitchakrit, Aurasa Hemachandra,Parit Wachasiddhisilpa and Chaiyapruk Kusumaphanyo
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University, Nakhon-Nayok
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
47Open book examination and its effectiveness compared with traditional-style closed book examination in stroke rehabilitation medicine course for medical students: randomized controlled trials

ผู้แต่ง : Anon Sathapornsathid* and Nikom Malitong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center Ratchaburi Hospital, Ratchaburi
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
48Online formative evaluation: a tool to improve learning outcome

ผู้แต่ง : Pakwimon Subhaluksuksakorn* and Kanala Chanvirat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Institute of Medicine, Suranaree University of Technology, Nakhon Ratchasima
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
49Motivational Profiles of Thai Medical Students: Association with Exhaustion, Academic Year, and Performance

ผู้แต่ง : Wanna Ardonk*, Kosa Sudhom and Pattavikorn Vaiyamoke
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buddhachinnaraj Medical Center, Phitsanulok
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
50Medical Students’ Response to Integrating Kahoot Application Into Lecture Lessons: a Pilot Study

ผู้แต่ง : Sunee Neesanun* and Reweewan Phromsila
หน่วยงาน :
สถาบัน : Sawanpracharuk Hospital, Nakhonsawan
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
51Medical students’ attitudes toward a Good Death in North Eastern part of Thailand

ผู้แต่ง : Panita Limpawattana*, Srivieng Pirojkul, Varalak Srinonprasert and Jarin Chindaprasirt
หน่วยงาน :
สถาบัน : Khon Kaen University, Khon Kaen
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
52Medical students' and teachers' perceptions of the Mini- CEX in a paediatric rotation

ผู้แต่ง : Tipaporn Thongmak*, Mandy Moffat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Hatyai Hospital, Songkhla
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
53Medical Student Suicides in Thailand: The Analysis by Using Reported Cases in Thai Newspapers

ผู้แต่ง : Rungnapha Siriphonphaibool* and Worasit Charoensin
หน่วยงาน :
สถาบัน : Somdejphrajaotaksinmaharaj Hospital Medical Education Center, Tak
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
54Medical student perception in different types of formative evaluation score feedback

ผู้แต่ง : Chadakan Yan*, Piti Phloenchaiwanit, Daranee Intralawan and Kannikar Saisawat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center Chiangrai Prachanukroh Hospital, Chiangrai
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
55Medical Curriculum Development for the Pre-clinic Medical Students in Naresuan University, Phitsanulok

ผู้แต่ง : Saisiri Mirasena*, Unyaporn Chusakul, Natthapit Jantaramanee and Supawadee Makanut
หน่วยงาน :
สถาบัน : Naresuan University, Phitsanulok
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
56Knowledge retention after team-based learning for cardiopulmonary resuscitation training in 6th year medical students

ผู้แต่ง : Ratchayakorn Limapichat*, Aksorn Pulnitiporn, Achariya Polrat and Poranuch Chaichoosorn
หน่วยงาน :
สถาบัน : Khonkaen Hospital, Khonkaen
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
57Key Success of Teaching Medical Ethics in Clinical Years: WHO and HOW?

ผู้แต่ง : Patcharada Amatyakul*, Suchila Srithippayawan, Apiradee Jirattigalachote and Taweesak Nopkasorn
หน่วยงาน :
สถาบัน : Naresuan University, Phitsanulok
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
58Interviewing clinicians as a group assignment is an effective method to facilitate transformative learning in teaching Health Economics in Thailand

ผู้แต่ง : Win Techakehakij
หน่วยงาน :
สถาบัน : Lampang Hospital, Lampang
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
59Internet addiction among medical students in clinical year at Nakornping Medical Education Center

ผู้แต่ง : Hataitip Tangngam* and Thamrong Hanwongsa
หน่วยงาน :
สถาบัน : Nakornping Medical Education Center, Chingmai
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
60Interinstitutional Point-Of-Care Ultrasound Workshop for Enhancing Performance Capacity: Learners’ perspective

ผู้แต่ง : Jirapa Chansangrat* and Nattawut Keeratibharat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Suranaree University of Technology, Nakhonratchasima
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
61Improve PALS learning of final-year medical students with simulation scenarios

ผู้แต่ง : Natthachai Muangyod
หน่วยงาน :
สถาบัน : Cardiovascular Unit, Pediatrics Division, Lampang Medical Student Center, Lampang Hospital, Lampang
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
62Implement “ Stroke Round” to improve health science students’ Interprofessional education

ผู้แต่ง : Bandit Sirilert*, Kanokrot Kovjiriyapan and Pornnapa Suriyachai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center Phayao Hospital, Phayao
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
63How might medical teachers enhance the transfer of basic physiological knowledge into clinical applications? A Case Analysis of SWU Medical Students’ Fluid Therapy in Paediatric Patients

ผู้แต่ง : Achara Wuttiprasittipol*, Panyananthaphikkhu Chonprathan and Stuart Cable CME, University of Dundee, Dundee, UK
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Centre (PCMC), Srinakharinwirot University (SWU), Nonthaburi
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
64How can internship doctors apply patient-centered medicine in the community hospitals?

ผู้แต่ง : Thanita Somton*, Nichapat Phuakkong, Supak Charoenparakhun, Wilawut Leelapongwattana, Pakawat Prompetch and Suparat Saetun
หน่วยงาน :
สถาบัน : Suratthani Medical Center, Suratthani
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
65How “Patient Centered Medicine” helps medical students get clinical competencies in Medical Education Center, Vachira Phuket Hospital

ผู้แต่ง : Withita Jangiam
หน่วยงาน :
สถาบัน : Vachira Phuket Hospital, Phuket
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
66High definition Video Recording With a GoPro Hero 5 Black in the operating room: A novel technique to improve learning in general surgery

ผู้แต่ง : Thawatchai Tullavardhana
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University, Ongkharak, Nakhon Nayok
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
67Happiness and relative factors among medical students at Kalasin Hospital in the 2017 academic year

ผู้แต่ง : Phithaya Piyapattanakorn
หน่วยงาน :
สถาบัน : Kalasin Thailand Jarupan Manosittisak
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
68From single home visit to continuous family and community study: the better learning process for rural attachment

ผู้แต่ง : Supat Hasuwannakit*, Suwat Wiriyapongsukit and Prawit Vanichanon
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chana Hospital, Hatyai Medical Education Center, Ministry of Public Health, Hatyai
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
69From nobody to somebody by a surgical safety checklist ward round

ผู้แต่ง : Smith Soimadee
หน่วยงาน :
สถาบัน : Smith Soimadee, VachiraPhuket Hospital, Phuket
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
70Factors affecting motivation toward learning in clinical years

ผู้แต่ง : Nattaphorn Sriwicha* and Chaowaphon Ittiphanitphong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Sawanpracharak Hospital, Nakhon Sawan
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
71Facilitators and barriers of extra-curriculum research among medical students in Thailand: the student perspective

ผู้แต่ง : Phunlerd Piyaraj*, Kawin Wongthamarin, Sakarn Charoensakulchai, Paanjit Taamasri, Saovanee Leelayoova and Mathirut Mungthin
หน่วยงาน :
สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine, Bangkok
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
72Exploring medical students’ use of internet search engines in radiology

ผู้แต่ง : Thipsumon Tangsiwong*, Kosa Sudhom and Tipsuda Tangsriwong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buddhachinaraj Medical Education Center, Phitsanulok
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
73Exercise Physiology as a Preclinical Elective Course in Medical Education

ผู้แต่ง : Phunphen Napradit* and Panadda Hatthachote
หน่วยงาน :
สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine, Bangkok
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
74Evaluation learning curve of endotracheal intubation in high-fidelity manikin

ผู้แต่ง : Tanawadee Teeratchanan
หน่วยงาน :
สถาบัน : Navamindradhiraj University, Bangkok
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
75Enhancing the Student Engagement with Kahoot!

ผู้แต่ง : Panomkorn Lhakum*, Vich Thampanya, Nonlawan Cheumuangphan and Chulaphong Chan-ta
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center Chiangrai Prachanukroh Hospital, Chiangrai
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
76Effectiveness of a self-selected “SMILeSS” Intervention to reduce and/or prevent depression and general wellbeing of preclinical medical student

ผู้แต่ง : Thanita Thongtan*, Tantawan Awirutworakul, Winitra Kaewpila, Karn Jumroonrojana and Jonggonnee Wattanapermpool
หน่วยงาน :
สถาบัน : Mahidol University, Bangkok
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
77Effect of Direct Feedback on Success Rate of Pediatric Intubation in Final Year Medical Students

ผู้แต่ง : Woranart Ratanakorn
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chonburi Hospital, Chonburi
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
78Does the team leader role affect medical students’ confidence levels, in simulated shock resuscitation?

ผู้แต่ง : Veerapong Vattanavanit*, Thanapon Nilmoje and Bodin Khwannimit
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prince of Songkla University, Hat Yai
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
79Diversity of narrative feedback (NF) of formative comprehensive examination (FCE) in medical students in tertiary care hospital

ผู้แต่ง : Narin Chindavech*, Rungnapa Pengprakhon, Yada Siriphannon Surasak Aumkaew and Thanatpong Thienwuttiwong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buriram Medication Education Center, Buriram
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
80Development of Information Literacy Skills Evaluation in Preclinical Medical Students based on the American Library Association 2015 Framework: A Pilot Study

ผู้แต่ง : Werapat Pathanasri*, Lokachet Tanasugarn, Kanat Chantongdee, Dhanach Dhirachaikulpanich, Pongsakorn Buraphat, Mayuree Homsanit and Cherdsak Iramaneerat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Faculty of Medicine Siriraj Hospital, Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
81Depression Factors During Internship In Medical Students

ผู้แต่ง : Komcharn Prompalad and Chonnikarn Weng*
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center Phuket Hospital, Phuket
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
82Curriculum in Medicine might have had a gap for occupational histories taking in daily practice

ผู้แต่ง : Naesinee Chaiear*, Manuchet Manotham, Kwanchanok Yimtae and Tala Thammaroj
หน่วยงาน :
สถาบัน : Khon Kaen University, Khon Kaen
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
83Curiosity drives learning, a simply inspirational way for medical students’ research engagement through extracurriculum activity

ผู้แต่ง : Preecha Wanichsetakul* and Panadda Rojpibulstit
หน่วยงาน :
สถาบัน : Thammasat University, Pathumthani
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
84Cultivating effective utilization in medical students provides cost awareness and beyond

ผู้แต่ง : Inchaya Sansak
หน่วยงาน :
สถาบัน : Udonthani Medical Education Center, Udon Thani
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
85Controversy over the Effectiveness of the Flipped Classroom: In-class Video Blended Learning versus Out-ofclass Video Flipped Classroom

ผู้แต่ง : Monton Wongwandee* and Panwara Paritakul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Faculty of Medicine, Srinakharinwirot University, Nakhon Nayok
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
86Competency testing of knowledge in management of emergency nephrology conditions in externs and interns indicates the need for change in the teaching process

ผู้แต่ง : Duangrat Tanratananon, Krisana Roysri* and Bundit Thanaboonsombat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Clinical Medical Education Center, Surin Hospital, Surin
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
87Comparison of Teaching Basic Orthopedic Procedural Skills by Peer Assisted Learning (PAL) Tutoring and by A Teacher's Teaching in Undergraduate Medical Students

ผู้แต่ง : Meena Permthai* and Orawan Chaiyamahapurk
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buddhachinaraj Medical Education Center, Phitsanulok
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
88Comparison of empathy scores among students from two distinct medical curriculums (the Joint Medical Programme and the Regular Thai programme) across different stages in medical education

ผู้แต่ง : Wasin Boonnitchasin*, Ramida Wattanapokasin, Panwara Paritakul, Wipada Laosooksathit and Amarin Narkwichean
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University, Bangkok
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
89Comparison between the Multuple Mini Interviews and the conventional interview in selection of students of the Joint medical programme (between Srinakharinwirot University and University of Nottingham)

ผู้แต่ง : Ramida Watanapokasin*, Amarin Narkwichean, Nussara Wangpitak, Nittaya Raknun, Watchareewan Thongsaard and Vince Wilson
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University, Bangkok
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
90Comparing three modes of learning-teaching in the acute coronary syndrome (ACS) topic for the fourth-year medical students at Lampang Hospital, Thailand

ผู้แต่ง : Yotsawee Chotechuang
หน่วยงาน :
สถาบัน : Lampang Hospital, Lampang
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
91Community and Medical Student Perspectives on Community Engaged Medical Education: Impact of CEME on Learning

ผู้แต่ง : Pimpet Sukumalpaiboon*, Praphun Somporn, Nongnuch Junsri, Peanporn Yoongtong, Darika Thanbuasawan and Utit Jitngem
หน่วยงาน :
สถาบัน : Department of Otolaryngology, Sawanpracharak Medical Educaton Center, Nakhon Sawan
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
92CHEAP and CHEERFUL: Using locally invented simulators to teach physical examination of a neonatal scalp hematoma to medical students

ผู้แต่ง : Kultida Pongdetudom*, Rawee Ausawakittipong and Win Techakehakit
หน่วยงาน :
สถาบัน : Lampang Hospital, Lampang
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
93Challenges in Conducting a Community Psychiatry Class in English for Medical Students in a Non-English-Speaking Country

ผู้แต่ง : Wachiraporn Arunothong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Lampang Regional Hospital, Lampang
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
94Can short term rural practice-based learning program promote clinical and non-clinical skills in CPIRD junior doctors?

ผู้แต่ง : Noppawan Pongsopa
หน่วยงาน :
สถาบัน : Suratthani Hospital, Suratthani
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
95Can Emergency Response Team (ERT) training by paramedic students improve basic life support quality in undergraduate students and university staff in Mahidol university?

ผู้แต่ง : Jaruwan Pruktayanunt*, Suwimon Moonsuwa, Chaiyaporn Yuksen and Yuwares Sittichanbuncha
หน่วยงาน :
สถาบัน : Ramathibodi Hospital, Bangkok
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
96Burnout in clinical years medical students and its relation to the body and brain

ผู้แต่ง : Napattamon Manorat*, Chanthit Phunlap and Krisada Manorat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Roi Et Hospital Medical Center, Roi Et
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
97BMBOC-Gamification as an Innovative Tool of Medical Education in Phramongkutklao College of Medicine

ผู้แต่ง : Thanakrit Vichasilp*, Montalee Theeraapisakkun, Charin Cheungsirakulvit, Nattaprapa Suriyamontol, Prakarn Rudeekulthamrong and Unchalee Visawapoka
หน่วยงาน :
สถาบัน : Department of Biochemistry, Phramongkutklao College of Medicine, Bangkok
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
98Basic Obstetrics and Gynecology procedures of 6th year Medical Students in Roi-et Hospital, Thailand

ผู้แต่ง : Sirikanya Somsri
หน่วยงาน :
สถาบัน : Roi-et Hospital Medical Education Center, Roi-et
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
99Attitudes of last-year medical students recruited from special recruitment tracks toward working in rural hospitals

ผู้แต่ง : Dumratsiri Paiopree* and Woottinun Punthasane
หน่วยงาน :
สถาบัน : Emergency Department, Buriram
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
100Attitude towards classroom discipline of medical students

ผู้แต่ง : Pathama Leewanich* and Veeravan Lekskulchai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University, Bangkok
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
101Attitude of health care staff to medical students

ผู้แต่ง : Savanya Nganvivattavorn*, Adulwit Thaneerat and Thida Aurkridathikarn
หน่วยงาน :
สถาบัน : Vachira Phuket Hospital, Phuket
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
102Association of Different Medical Student Selections and Mid-term Testing in Year One of Medical School

ผู้แต่ง : Anant Khositseth*, Tantawan Awirutworakul and Orapan Charooncahy
หน่วยงาน :
สถาบัน : Ramathibodi Hospital, Mahidol University, Bangkok
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
103Are you still happy and want to be a medical teacher?

ผู้แต่ง : Pinyok Srisansanee*, Chawalit Chayangsu, Sunee Chayangsu and Jeerawat Kaewwinud
หน่วยงาน :
สถาบัน : Surin Medical Education Center, Surin
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
104Application of flipped classroom strategy in Pediatric dermatology learning: medical student attitudes

ผู้แต่ง : Arucha Treesirichod
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University, Nakhonnayok
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
105Application of ‘Design Thinking’ to foster collaborative and innovative mindsets in medical students through interprofessional education

ผู้แต่ง : Quankamon Dejatiwongse Na Ayudhya*, Chareeya Dhammaniyom, Jakkrapat Tangsongjareon, Nonthaphat Aviphant and Galyakorn Rasdjarmrearnsook Yodying Dangprapai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Siriraj Hospital, Mahidol University, Bangkok
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
106Active learning instructional strategies for patient safety education

ผู้แต่ง : Wanna Angkasuvan
หน่วยงาน :
สถาบัน : Hatyai Medical Center Hospital, Songkla
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
107Academic achievement and stakeholder satisfaction on expected learning outcomes of the graduates from the Srinakharinwirot University–University of Nottingham Joint Medical Programme

ผู้แต่ง : Tawima Sirirassamee*, Ramida Watanapokasin, Narongchai Yingsakmongkol and Chairat Neruntarat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University, Bangkok
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
108A survey to assess high school students’ and medical students’ perspectives on a research-focused medical curriculum and a seven-year integrated Bachelor of Science/Doctor of Medicine Degree (iBSc/MD) Program in Thailand

ผู้แต่ง : Watanya Chaiwong*, Teerapat Ungtrakul, Wisut Lamlertthon and Chirayu U Auewarakul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chulabhorn Royal Academy (CRA), Bangkok
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
109A study of the correlation between INHOMESSS acknowledgement and application of holistic home healthcare in Family Medicine

ผู้แต่ง : Kullawan Chaichareonpong*, Patranit Nuntasilapachai, Nutnicha Pattanadee and Pimpnipa Chaimongkonrojna
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prapokklao Hospital, Chantaburi
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
110A Study of Medical Students’ Satisfaction with Clinical Education in Surgery Section comparing with Medicine Section: Why do they prefer Medicine Section?

ผู้แต่ง : Titima Nasomtrug
หน่วยงาน :
สถาบัน : Udon Thani Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
111A qualitative analysis of students’ perceptions on professionalism in hidden curriculum: a pilot study in internal medicine rotation

ผู้แต่ง : Saranya Prathaithep
หน่วยงาน :
สถาบัน : Sunpasitthiprasong Hospital, Ubon Ratchathani
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
112A comparison of case-based learning and traditional lecture in endocrine session

ผู้แต่ง : Krairat Komdee*, Kanokrot Kovjiriyapan, Jirachat Sakuljiumjai, Anon Panyoyai and Chonthicha Chawachart
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center Phayao Hospital, Phayao
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018

2022 © Faculty of Medicine, Prince of Songkla University.