Association for Medical Education in Europe (AMEE) | |
---|---|
What teaching methods strengthen professionalism and ethics in medical students? ผู้แต่ง : Wongtimarat K, Suthamnirand A and Thongmeesee S หน่วยงาน : สถาบัน : Chonburi Medical Education Center, Chonburi Hospital ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
The utility of portfolios in the undergraduate medical curriculum: what have we
learned in four years? ผู้แต่ง : Danai Wangsaturaka*, Jitladda Deerojanawong, Nuanchan Prapphal, Chandhanee Itthipanichpong, Juraiporn Somboonwong and Sophon Napathorn หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
The results of assessment by teaching staff and medical students’ peers during the
practice of breaking bad news ผู้แต่ง : Kullawan Chaicharoenpong, Kanokkorn Sawasdichai, Sampop Sarakul and Thitikorn Krisorakul หน่วยงาน : สถาบัน : Prapokklao medical education center, Prapokklao Hospital ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
The Medical Education Centre:The centre for an undergraduate training in
Medicine, Maharaj Hospital, Nakhon Si Thammarat, Thailand ผู้แต่ง : Prachyapan Petchuay หน่วยงาน : สถาบัน : The MEC at Maharaj Hospital ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
The cost of communication-skill practice in skillslab ผู้แต่ง : Kanokkorn Sawasdichai and Kullawan Chaicharoenpong หน่วยงาน : สถาบัน : Prapokklao Medical Education Center, Prapokklao Hospital ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
The assessment of humanized health care practice in final year medical students ผู้แต่ง : Jiratha Budkaew หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen Medical Education Center, Khon Kaen Hospital ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Teaching Evidence Based Medicine via EBM-blog ผู้แต่ง : Hathaitip Tumviriyaku หน่วยงาน : สถาบัน : Hatyai Medical Educational Center Hospital ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Students feedback: their happiness in 6 department rotations ผู้แต่ง : Paworamon Sribussara, Sa_ang Dansawang and Rungrut Rayakeaw หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhachinaraj Hospital ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Structured self-assessment exercises for teaching diagnostic radiology: a
comparison of learning outcome, student satisfaction and clinical practice. ผู้แต่ง : Bussaya Sujitranoooch หน่วยงาน : สถาบัน : Chonburi Medical Education Center, Chonburi Hospital ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Self directed learning: challenges and obstacles among premedical students at
Thammasat University, Thailand ผู้แต่ง : Chittinad Havanond หน่วยงาน : สถาบัน : Thammasat University ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Portfolio as an instrument to identify the weakest link in the curriculum ผู้แต่ง : Danai Wangsaturaka, Parunyou Julayanont, Jitladda Deerojanawong, Nuanchan Prapphal and Sophon Napathorn หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Physical fitness and physical health behavior in medical students ผู้แต่ง : Suchat Tantiniramai หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Centre, Prapokklao Hospital ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Palliative care: attitudes of medical students towards palliative symptom control ผู้แต่ง : Chakarin Wattanamongkol หน่วยงาน : สถาบัน : Prapokklao Hospital ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Observation vs testing method for evaluation of residents’ communication skills: a
360-degree evaluation and OSCE ผู้แต่ง : Woranart Ratanakorn หน่วยงาน : สถาบัน : Chonburi medical education center ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Modified long case examination as comprehensive clinical skills assessment ผู้แต่ง : Maleechat Sripipattanakul หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center, Khon Kaen Hospital ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Models for teaching deep surgical knotting – a study at the Udonthani hospital,
Thailand ผู้แต่ง : Wadwilai Chalapati หน่วยงาน : สถาบัน : Undornthani Medical Education Center, Undornthani Hospital ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Minimal passing level setting on multiple choice tests for small groups of students:
comparison between Angoff and Hofstee method ผู้แต่ง : Siriboonrit U .and Anotayanonth S. หน่วยงาน : สถาบัน : Chonburi Medical Education Center, Chonburi H ospital ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Medical students’ attitudes and behaviours regarding academic misconduct ผู้แต่ง : Somchai Tanawattanacharoen and Chaichana Nimnuan หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Medical Ethics OSCE and workplace performance of rural doctor ผู้แต่ง : Kanokwan Sriruksa หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen Hospital ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Long term memory in team-based learning compared with lecture-based learning
among clinical-year medical students ผู้แต่ง : Tomon Thongsri หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhachinaraj Hospital ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Learn health promotion from extracurricular activity ผู้แต่ง : Ronnaphob Uaphanthasath หน่วยงาน : สถาบัน : ChiangMai University ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Knowledge management in internal quality assessment ผู้แต่ง : Pattana Kaewprasit หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhachinaraj Hospital ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Knowledge and skill retention after the advanced cardiac life support workshop
– a study in nursing practitioners at the Udonthani Hospital, Thailand ผู้แต่ง : Bussaba Prasanatikom หน่วยงาน : สถาบัน : Undornthani Medical Education Center, Undornthani Hospital ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Introducing early clinical experience activities at Udonthani Hospital, Thailand ผู้แต่ง : Kitt Chuapetcharasopon หน่วยงาน : สถาบัน : Udonthani Hospital ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Interns’ knowledge and attitudes regarding cancer pain and cancer pain
management ผู้แต่ง : Sasikaan Nimmaanrat and Chatchai Prechawai หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Implementing portfolios in an objective-based curriculum at the MEC at Maharaj
Hospital, Nakhon Si Thammarat, Thailand ผู้แต่ง : Prachyapan Petchuay and Paphan Musikawat หน่วยงาน : สถาบัน : Maharaj Hospital Nakhon Si Thammarat ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Impact of success on strategy management in the training of PCU Nurse
Practitioners (NP) program in Sakonnakorn Province during August–November 2008 ผู้แต่ง : Nitas Raiyawa, Puntipa Kaewmataya, Viroj Virojanawat and Upaluk Raiyawa หน่วยงาน : สถาบัน : Ministry of Public H ealth, Inspector General Office of Permanent Secretary Office ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
How to teach patient safety and medical error in medical students? ผู้แต่ง : Wasana Hongkan หน่วยงาน : สถาบัน : Chonburi Medical Education Center, Chonburi Hospital ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
How to increase the chance of passing the National Licensure Examination ผู้แต่ง : Chote Werawong and Somkiat Wattanasirichaigoon หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
How dare students evaluate teachers! A powerful tool for faculty development and
program monitoring ผู้แต่ง : Jirawadee Chumpol and Saipin Hathirat หน่วยงาน : สถาบัน : Ramathibodi Hospital, Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Hematology workshop for house officers: what they could (not) improve ผู้แต่ง : Saranya Pongudom and Supaluk Raiyawa หน่วยงาน : สถาบัน : Undornthani Medical Education Center, U ndornthani hospital ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Health Promotion Medical School ผู้แต่ง : Wanchai Buppanharun หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Good attitude of teachers toward teaching with few exceptions: roles of Medical
Education Center ผู้แต่ง : Boonyarat Warachit and Araya Khaimook หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center, Hatyai Hospital ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
From “Grand Theft Auto” to “Love of Siam” ผู้แต่ง : Anupong Suthamnirand and Sirinadda Panyapas หน่วยงาน : สถาบัน : Chonburi Hospital ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Factors effecting the fall in GPA and the autonomous regulation learning pattern in pre-clinical medical students ผู้แต่ง : Supaluk Raiyawa หน่วยงาน : สถาบัน : Udornthanee Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Factors determining the readiness of the primary health care unit as a learning
environment for medical students ผู้แต่ง : Aphaphan Narenpitak หน่วยงาน : สถาบัน : Undornthani Medical Education Center, Undornthani Hospital ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Factors affecting house officers’ confidence in doing procedures: a study from
Udonthani hospital, Thailand ผู้แต่ง : Prapaporn Kosomboon หน่วยงาน : สถาบัน : Undornthani Medical Education Center, U ndornthani hospital ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Evaluation of on the job learning for health-care associated infection prevention ผู้แต่ง : Krisriwattana, J and Ponpinit, N. หน่วยงาน : สถาบัน : Undornthani Medical Education Center, Undornthani Hospital, ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Effectiveness of academic camp for One District One Doctor Project ผู้แต่ง : Walaiporn Euanontat หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center, Thammarat Hospital ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Early patient approach with feedback improves clinical skill of medical students ผู้แต่ง : Kiatsak Rajborirug หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Centre, Hatyai Hospital ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Continuing professional development of dentists in rural areas of Thailand – what
did they do? ผู้แต่ง : Supranee Eamrucksa หน่วยงาน : สถาบัน : Undornthani Medical Education Center, Undornthani hospital ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Attitude and perception of patients about medical student during physician
consultation ผู้แต่ง : Phongsak Dandecha and Charoenporn Kaewlaead หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Assessment of academic misconduct in medical students ผู้แต่ง : Chaichana Nimnuan and Somchai Tanawattanacharoen หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
Asian perspective towards a humanistic health care ผู้แต่ง : Alfredo Villarroel and Somkiat Wattanasirichaigoon หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
An easy way to teach medical students during verbal telephone report ผู้แต่ง : Anurak Amornpetchsathaporn หน่วยงาน : สถาบัน : Sawanpracharak Hospital ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
An analysis of Prince of Songkla University (PSU) medical student preparation for the
Thai National Medical Licensing Examination (TNMLE) Step II ผู้แต่ง : Chatchai Preechawai, Nattapa Preechawai and Passorn Preechawai หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
A study of pre-clinical students’ stress levels at Udonthani Hospital, Thailand ผู้แต่ง : Kobchai U engpitakphan หน่วยงาน : สถาบัน : Undornthani Medical Education Center, Undornthani Hospital ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
“Out of box” thinking lesson ผู้แต่ง : Wichai Thantummaroj หน่วยงาน : สถาบัน : Hatyai Hospital ปีที่นำเสนอ : 2009 | |
‘The Moral Tale Shows’ lead medical students to learning in conceptual age ผู้แต่ง : Nitipat Bussabarati หน่วยงาน : สถาบัน : Bhuddhachinnarat Hospital ปีที่นำเสนอ : 2009 |
2022 © Faculty of Medicine, Prince of Songkla University.