Association for Medical Education in Europe (AMEE) | |
---|---|
Which learning methods in the pathology pre-Clinical years provide the most perceived benefit for students moving up to the Clinical year? ผู้แต่ง : Tanin Titipungul หน่วยงาน : สถาบัน : Mahasarakham Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Video-assisted self-assessment of basic life
support performance for Thai medical students ผู้แต่ง : Toonchai Indrambarya, Anantachote Vimuktanandana, Atikun Thonnagith, Surunchana Lerdsirisopon, Oraluxan Rodanant and Danai Wangsaturaka หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Validity of Clinical Part in Thai Internal Medicine Board Certifying Examination ผู้แต่ง : Yingyong Chinthamitr and Nitipatana Chierakul หน่วยงาน : สถาบัน : Faculty of Medicine Siriraj Hospital, Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Using SNAPPS model to facilitate diagnostic reasoning skills ผู้แต่ง : Tipaporn Thongmak and Lucksamee Haura หน่วยงาน : สถาบัน : Hatyai Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Using Problem Based Learning (PBL) in teaching critical appraisal: Experiences from Thailand ผู้แต่ง : Win Techakehakij หน่วยงาน : สถาบัน : Suratthani Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Transformative Learning: Eclectic Approach and Life competencies of fourth-year medical students ผู้แต่ง : Panchat Promnurak หน่วยงาน : สถาบัน : Chiangrai Prachanukroh Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Training environment and resident performance ผู้แต่ง : Yingyong Chinthammitr and Nitipatana Chierakul หน่วยงาน : สถาบัน : Siriraj Hospital, Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
The use of Facebook: Prevalence and effects of Facebook addiction disorder to medical students in PSU ผู้แต่ง : Pitchayanont Ngamchaliew หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
The Trainee’s Operative Experiences for General Surgery in Thailand ผู้แต่ง : Potchavit Aphinives หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
The tactic for plagiarism teaching: Team-based learning ผู้แต่ง : Sarinya Thangsittichok หน่วยงาน : สถาบัน : Phichit Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
The survey of clinical medical students' attitude toward fairness of assessment ผู้แต่ง : Rachawan Suksathien หน่วยงาน : สถาบัน : Maharat Nakhon Ratchasima Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
The success in Human Biology subject of first year medical students in the Joint Medical Programme SWU-NU is independent of the IELTS scores ผู้แต่ง : Anongnard Kasorn, Nattaya Mahing, Watchareewan Thongsaard and Chote Weerawong หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
The study of work-related diseases and hazards of the central sterile services department (CSSD) in a community hospital by 4th year medical students ผู้แต่ง : Narongchai Muangjuntuk, Sawitree Visanuyothin and Napak Duangjumpol หน่วยงาน : สถาบัน : The Medical Education Center of Maharat Nakhonratchasima Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
The study of correlation between score of radiology in the fourth-year and Objective Structured Clinical Examination (OSCE) in the sixth-year of medical studies ผู้แต่ง : Kanyarat Katanyoo, Phensri Sirikunakorn and Chiroj Soorapanth หน่วยงาน : สถาบัน : Vajira Hospital, Navamindradhiraj University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
The Respectful Minds: The Important Core of Medical Professionalism ผู้แต่ง : Songkiat Udompornwattana, Kosa Sudhorm and Sireeluck Klanarong หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhachinaraj Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
The rearrangement of timetable by topic difficulty in teaching Pediatrics ผู้แต่ง : Kachaporn Nimdet, Suwicha Saringkarnpoonperm and Wuthichai Amorntiyangkoon หน่วยงาน : สถาบัน : Suratthani Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
The powerpoint presentation versus student-owned technique for studying Clinical Pathology ผู้แต่ง : Ittisak Subrungruang หน่วยงาน : สถาบัน : Faculty of Medicine Vajira Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
The Outcomes of the Doctor of Medicine Program of Maharat Nakhon Ratchasima, School of Medicine, Thailand ผู้แต่ง : Sawitree Visanuyothin, Kunruedi Wongbencharat, Panlapat Kocharat and Ratsadakorn Yimsabai หน่วยงาน : สถาบัน : Maharat Nakhon Ratchasima, School of Medicine ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
The Implementation of an Inspirational Project to Build up First Year Medical Students' Consciousness of Being a Giver in Fundamental Ethics Course at Thammasat University ผู้แต่ง : Aphicha Nomsiri หน่วยงาน : สถาบัน : Thammasat University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
The impact of iPads on the pre-clinical students’ lifestyle ผู้แต่ง : Tanat Lertussavavivat, Tatchanapong Chongcharoenyanon, Kawee Voratarapong, Win Kulvichit, Ruangsak Lertkhachonsuk and Chulalongkorn University หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
The efficacy of physical medicine and rehabilitation teaching in medical students at Roi-Et medical education center ผู้แต่ง : Niramon Ungtrakul หน่วยงาน : สถาบัน : Roi-Et Medical Education Center, Roi-Et Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
The Effectiveness of the Developed Innovative Multimedia CAI on Lipid and its Chemical Components Analysis by Spot Test Kit (STK-PCM) for Thai Army Nursing Students Year 2 ผู้แต่ง : Alisa Sanamontre, Unchalee Visawapoka, Nattaprapa Suriyamontol, Preyanant Tobunluepop and Koragot Sangkate หน่วยงาน : สถาบัน : Pramongkutkloa College of Medicine ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
The Effectiveness of Community-Oriented Course of Maharat Nakhon Ratchasima Medical Education Center (MNRHMEC) ผู้แต่ง : Maesar Srisukanya, Sawitree Visanuyothin, Sorarat Lermanuworat and Piyawan Pinyosub หน่วยงาน : สถาบัน : Maharat Nakhon Ratchasima Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
The Effect of English Language in the Multiple Choice Question Scores of Thai Medical Students ผู้แต่ง : Pochamana Phisalprapa, Jintana Assanasen, Torpong Thongngarm, Theera Ruchutrakool, Surapon Kobwanthanakun and Wanchai Dejsomritrutai หน่วยงาน : สถาบัน : Siriraj Hospital, Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
The different contribution of intra-curricular and extracurricular activities to the curriculum outcomes: Evidence from students’ portfolios ผู้แต่ง : Weerawit Wateetip, Weth Wateetip, Saran Kirdsuwan and Danai Wangsaturaka หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
The correlation of a comprehensive MEQ score with the GPA of the last year medical students in Faculty of Medicine, Thammasat University, Thailand ผู้แต่ง : Nonglak Kanitsap and Pisit Wattanaruangkowit หน่วยงาน : สถาบัน : Thammasat University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
The comparison of clinical skills for pelvic examination and cervical cell sampling in model between formative and summative assessment in the 4th year medical students at Naresuan University Hospital ผู้แต่ง : Daranee Sirichaisutdhikorn, Suchila Sritippayawan and Patcharada Amatyakul หน่วยงาน : สถาบัน : Naresuan University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
The analysis of the ASPIRE student engagement criteria by students and medical graduates ผู้แต่ง : Surachai Leksuwankun, James Tisyakorn, Juraiporn Somboonwong and Danai Wangsaturaka หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Studies of the effectiveness of video clips from real patients in the pediatric electrocardiography ผู้แต่ง : Surachai Kiatchaipipat หน่วยงาน : สถาบัน : Ratchaburi Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Students’ perception on their learning through resident-student peer teaching in a university-affiliated hospital in Northeast Thailand ผู้แต่ง : Sumonmaln Klamchuen and Nawarat Aroonyadech หน่วยงาน : สถาบัน : Sunpasitthiprasong Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Student Safety: Exploring the medical student secret ผู้แต่ง : Hathaiporn Kraikruan, Praelada Wongsirimeteekul and Volaluck Supajatura หน่วยงาน : สถาบัน : Chiang Mai University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Stress, Depression and Psychological Factors among Medical Students: A Cross Sectional Study at Buriram Medical Education Center (BRMEC),Institute of medicine,Suranaree University of Technology (SUT) ผู้แต่ง : Chatuphon Phuwongsa, Nisachon Kraisook, Charkrit Ketkratok, Pawut Wattanapongsiri, Namon Santiworawong and Apichart Ekakkatachit หน่วยงาน : สถาบัน : Buriram Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Stress Levels and Stress Coping Methods in Pre-Clinical and Clinical Medical Students of Phramongkutklao College of Medicine ผู้แต่ง : Natthawan Suangtho and Soraya Chatchawalanon หน่วยงาน : สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Standardized patients VS trained medical students in history taking training ผู้แต่ง : Nikom Malitong หน่วยงาน : สถาบัน : Ratchaburi Hospital Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Split rest periods ( SRP ) during OSCE can reduce stress and improve performance of medical students ผู้แต่ง : Surasak Aumkaew, Surisa Siriwong, Vithoon Ruangsuksriwong, Narin Chindavech, Yupin Prawai and Walaiporn Ployted หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center Buriram Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Social Networks Used (Facebook and Line) for Improving Learning Environment and Communication between Medical Students and Department Staff in the Department of Military and Community Medicine ผู้แต่ง : Tanongson Tienthavorn, Ram Rangsin, Kanlaya Chongcherdchutrakul, Trassanee Chartmethakul and Piyanun Sanguanwong หน่วยงาน : สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Smartphone usage among Thai medical students in community-based medical education center ผู้แต่ง : Urawit Piyapromdee หน่วยงาน : สถาบัน : Maharat Nakhon Ratchasima Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Sleep patterns and sleep quality in medical students and graduated doctors in Buriram medical education center, Thailand ผู้แต่ง : Surisa Sririwong, Narin Chindavech, Vithoon Ruangsuksriwong, Surasak Aumkaew, Yupin Prawai and Walaiporn Ployted หน่วยงาน : สถาบัน : Buriram Medication Education Center ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Short note of patient admission improves pediatrics examination scores ผู้แต่ง : Natthachai Muangyod หน่วยงาน : สถาบัน : Lampang Hospital Medical Center ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Role Model and Work Place Experiences in the First Year Medical Students at Faculty of Medicine, Srinakharinwirot University ผู้แต่ง : Woraphon Aramrussameekul, Nantana Choomchuay, Warataporn Sithicharoon, Watchareewan Thongsaard and Chote Werawong หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Risk Management Program in Undergraduate Pharmacy Student Training at Chiangrai Prachanukroh Hospital ผู้แต่ง : Sukanda Denjanta, Watcharaporn Chairat, Warangkana Ngarndee and Yongyuth Losuphakarn หน่วยงาน : สถาบัน : Chiangrai Prachanukroh Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Quality of life and depression among medical students and health care workers ผู้แต่ง : Ronnaphob Uaphanthasath, Wichuda Jiraporncharoen, Chaisiri Angkurawaranon and Juntima Euathrongchit หน่วยงาน : สถาบัน : Chiangmai University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Persistence of attitude of graduated doctor after humanity in medicine teaching: A follow-up study ผู้แต่ง : Satang Supapon หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Pediatric resident medical records: Points to improve ผู้แต่ง : Piyawut Kreetapirom, Somchit Jaruratanasirikul, Wassana Khotchasing and Nannapat Prupetchkaew หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Patient Satisfaction In Bedside teaching ผู้แต่ง : Chaninya Patanasakpinyo หน่วยงาน : สถาบัน : Sawanpracharak Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Multi-dimension modality assessment of humanized empathic response in breaking bad news counseling during objective structured clinical examination (OSCE) ผู้แต่ง : Yupin Prawai, Surasak Aumkaew, Narin Chindavech, Vithoon Ruangsuksriwong, Apichart Ekakkatachit and Walaiporn Ployted หน่วยงาน : สถาบัน : Buriram Medication Education Center ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
MMI is a better way to select students ผู้แต่ง : Kalyanee Asanasak หน่วยงาน : สถาบัน : Songkhla Hospital Meddical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Medical teachers’ attitude towards group chat program for modern medical education ผู้แต่ง : Jithayut Sueajui หน่วยงาน : สถาบัน : Maharat Nakhon Ratchasima Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Medical students' gap in confidence in palliative
care competency ผู้แต่ง : Sakon Singha หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Medical Students from 2 Universities, Clinical Studying Together at the Same Institution; a Comparison Study of the Outcome ผู้แต่ง : Busakorn Taesiri หน่วยงาน : สถาบัน : Sappasitthiprasong Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Medical Student Engagement to promote Standard Precaution ผู้แต่ง : Harutaya Kasyanan, Naritchaya Phattana and Naritchaya Phattana หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhachinaraj Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Medical Ethics Class can be Enjoyable: Using a Stage Play Project as a Tool ผู้แต่ง : Wisree Wayurakul หน่วยงาน : สถาบัน : Thammasat University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Long case examination performance of the 6th year Khon Kaen University (KKU) medical students: Opportunity to improve students’ outcome ผู้แต่ง : Siraphop Suwannaroj, Anupol Panitchote and Kanchana Chansung หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Learning style and Grade point averages ผู้แต่ง : Wichuda Jiraporncharoen, Chaisiri Angkurawaranon, Ronnaphob Uaphanthasath and Juntima Euathrongchit หน่วยงาน : สถาบัน : Chiangmai University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Learning in the 21st century: Identifying the gap between the expectation and the reality ผู้แต่ง : Tatchanapong Chongcharoenyanon, Win Kulvichit, Tanat Lertussavavivat, Kawee Voratarapong and Danai Wangsaturaka หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Lack of team work and patient reassessment in fifth year medical students ผู้แต่ง : Busara Sirivanasandha and Pichaya Waitayawinyu หน่วยงาน : สถาบัน : Siriraj Hospital, Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Internet use for academic and non-academic purposes in 4th-6th medical students ผู้แต่ง : Siwipan Changtham, Kosa Sudhom and Sireeluck Klanarong หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhachinnaraj Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Integrating public health in the Medical curriculum, Suranaree University of Technology ผู้แต่ง : Soraya Kaewpitoon, Waraporn Eoaskoon, Natthawut Kaewpitoon, Vanich Vanapruk, Niwatchai Namvichaisirikul and Fuangfa Benjaoran หน่วยงาน : สถาบัน : Suranaree University of Technology ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Integrating gender in holistic patient care in the 4th year medical students ผู้แต่ง : Nithikorn Sorncha หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center, Khon Kaen Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Inspiration to be a medical physician ผู้แต่ง : Chanpen Buranachokpaisan, Namtip Intab and Sireeluck Klanarong หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhachinnaraj Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Inspiration for Specialty Training from the Recently Established Vachiraphuket Medical School ผู้แต่ง : Acharaporn Mantanawongsin and Noppol Thadakul หน่วยงาน : สถาบัน : Vachiraphuket Hospital Medical School ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Innovative Approach to Research Teaching with “R2R” Concept ผู้แต่ง : Pairoj Boonluksiri หน่วยงาน : สถาบัน : Hatyai Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Improving teaching and learning medical microbiology through system-based infections and trigger words ผู้แต่ง : Chalinee Ronpirin หน่วยงาน : สถาบัน : Thammasat University (Rangsit Campus) ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Impact of Thailand’s political crisis on learning and teaching processes among medical students and doctors ผู้แต่ง : Prasert Srisarakham, Itthipon Wongprom and Tanin Titipungul หน่วยงาน : สถาบัน : Mahasarakham Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Identifying the intergenerational ethical gap between medical teachers and pre-clinical students ผู้แต่ง : Surachai Leksuwankun, Prachaya Thanapornsangsut, On-anya Phianphittayakul, Natnaree Juengrassameepanich and Danai Wangsaturaka หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
HRV study in Phuket 4th year medical students ผู้แต่ง : Jessada Chungpaibulpatana, Tappana Sumpatanarax and Maytinee Konkaew หน่วยงาน : สถาบัน : Vachira Phuket Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
How to train your students in procedural skill ผู้แต่ง : Komol Praphasit หน่วยงาน : สถาบัน : Prapokklao Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
How to Increase Cooperated Learning in Medical Students with Poker Card ผู้แต่ง : Noppol Thadakul and Tanitnun Paprad หน่วยงาน : สถาบัน : Vachiraphuket Hospital Medical School ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
How did we teach Patient safety? ผู้แต่ง : Somkid Lertsinudom and Wanjak Pongsamakthai หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center of Khon Kaen Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
How can we achieve the country's goal in production of rural doctors? ผู้แต่ง : Achara Nitiapinyasakul, Suwat Lertsukprasert, Boonyarat Warachit, Rajin Arora, Pimjai Bunyoung and Rattiya Rittirong หน่วยงาน : สถาบัน : Collaborative Project to Increase Production of Rural Doctors, Ministry of Public Health, Nonthaburi ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Heart-Head-Hand Interpersonal Skills Learning ผู้แต่ง : Pornpit Treebupachatsakul, Harutaya Kasyanan and Polchai Peumpanupat หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhachinaraj Phitsanulok Hospital Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Giving effective feedback to improve trainee communication skills ผู้แต่ง : Krishna Suvarnabhumi and Wadee Amruklert หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
From extracurricular activity to curricular activity in 21st century education: “50 fo SCI” project ผู้แต่ง : Juntima Euathrongchit, Ronnaphob Uaphanthasath, Narong Maneeton, Nitaya Chaiwong and Udom Chaithong หน่วยงาน : สถาบัน : Chiang Mai University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Factors associated with attitudes towards medical ethics and professionalism in medical teachers in Thailand ผู้แต่ง : Saranya Prathaithep and Parinya Chamnan หน่วยงาน : สถาบัน : Sanpasitthiprasong Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Extracurricular activities and the seven learning outcomes ผู้แต่ง : Weerawit Wateetip, Saran Kirdsuwan, Weth Wateetip and Danai Wangsaturaka หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Experience and confidence to perform medical procedural skills of medical students and graduate junior doctors, Buriram medical education center, Thailand ผู้แต่ง : Narin Chindavech, Surisa Siriwong, Vithoon Ruangsuksriwong, Yupin Prawai, Thanatpong Thienwuttiwong and Surasak Aumkaew หน่วยงาน : สถาบัน : Buriram Medication Education Center ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Evaluation of Level-1 Procedural Skills in Recent Graduates Among Different Teaching Hospitals of Thammasat Medical School ผู้แต่ง : Pattharawin Pattharanitima and Pisit Wattanaruangkowit หน่วยงาน : สถาบัน : Thammasat University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Evaluating an academic research program: An additional component ผู้แต่ง : Watcharapol Poonual หน่วยงาน : สถาบัน : Uttaradit Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Effects of 10 minutes meditation on an immediate memory and memory span in the 1st year medical students ผู้แต่ง : Atcha Pongpitakdamrong หน่วยงาน : สถาบัน : Medicine, Pediatrics, Nakhonratchasima ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Effect of Simple Happiness class to quality of life of medical students ผู้แต่ง : Rungrat Jitvaropas, Supara Chaopricha, Panadda Rojpibulstit and Winitra Nuallaong หน่วยงาน : สถาบัน : Thammasat University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Educational Outcomes of Recent Graduates from Different Teaching Hospitals ผู้แต่ง : Pisit Wattanaruangkowit and Pattharawin Pattharanitima หน่วยงาน : สถาบัน : Thammasat University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Educational impact of Objective Structured Clinical Examination (OSCE) as a formative assessment on undergraduate medical students ผู้แต่ง : Jitima Tiyayon and Prapon Jaruyawongs หน่วยงาน : สถาบัน : Rajavithi Hospital, Rangsit University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Education environment of undergraduate students in Prapokklao Hospital ผู้แต่ง : Suchat Tantiniramai หน่วยงาน : สถาบัน : Prapokklao Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Education Criteria for Performance Excellence in Medical Education Center ผู้แต่ง : Kunruedi Wongbencharat, Sawitree Visanuyothin, Yothi Tongpenyai and Panlapat Kocharat หน่วยงาน : สถาบัน : Maharat Nakhon Ratchasima, School of Medicine ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Does the result of medical students’ hand washing technique 18 months after teaching inform efficacy of the teaching method? ผู้แต่ง : Apinya Fakthongyoo หน่วยงาน : สถาบัน : Uttaradit ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Does the number of skill practice and previous background experiences of medical students affect counseling communication OSCE score or not ? ผู้แต่ง : Walaiporn Ployted, Surasak Aumkaew, Thanatpong Thienwuttiwong, Narin Chindavej, Surisa Siriwong and Vithoon Ruangsuksriwong หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center Buriram Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Does multimedia learning theory apply to medical students ผู้แต่ง : Kawee Voratarapong, Watchara Verapornpongkul, Maythinee Potongcamphan, Tanat Lertussavavivat, Win Kulvichit, Tatchanapong Chongcharoenyanon and Danai Wangsaturaka หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Do our graduated students meet educational outcomes? Multisource feedback ผู้แต่ง : Metha Songthamwat and Srisuda Songthamwat หน่วยงาน : สถาบัน : Udonthani Medical Education Centre ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Discordance of students’ self-perceived level of knowledge and academic performance score in Pediatrics Surgery ผู้แต่ง : Chira Trairongchitmoh หน่วยงาน : สถาบัน : Sanpasitthiprasong Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Difference in teaching methods and their satisfaction/dissatisfaction levels during 2-week Anesthesia rotation in 5th year medical students ผู้แต่ง : Pichaya Waitayawinyu, Patiparn Toomtong, Busara Sirivanasandha and Saowapark Lapmahapaisan หน่วยงาน : สถาบัน : Siriraj Hospital, Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Development of the web-based formative test: the assessment of students, by students, for students ผู้แต่ง : Win Kulvichit, Kittisak Chotikkakamthorn, Kawee Voratarapong, Tatchanapong Chongcharoenyanon, Tanat Lertussavavivat and Danai Wangsaturaka หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Development of the assessment system for outcome-based undergraduate medical curriculum ผู้แต่ง : Danai Wangsaturaka, Ruangsak Lertkhachonsuk and Pongsak Wannakrairot หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Development of communication skills in medical students of Srinakharinwirot University, Thailand ผู้แต่ง : Laddawal Phivthong-ngam and Panunat Muangnoi หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Development of 21st Century Skills Self-Assessment Tool for Siriraj Medical Students ผู้แต่ง : Lokachet Tanasugarn, Supasaek Virojanapa, Nuttagarn Jantanapornchai, Panom Ketumarn, Supawadee Likitmaskul and Supinya In-iw หน่วยงาน : สถาบัน : Siriraj Hospital Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Crossword puzzles as an educational tool in a large class medical teaching at Faculty of Medicine Vajira Hospital, Navamindradhiraj University, Thailand ผู้แต่ง : Prirayapak Sakoonwatanyoo หน่วยงาน : สถาบัน : Vajira Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Correlation between academic record of high school students and achievement of the First year Pre-medical students ผู้แต่ง : Worapon Wilaem หน่วยงาน : สถาบัน : Thammasat University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Continuous building of a holistic mind throughout the medical curriculum ผู้แต่ง : Bhorn-ake Manasvanich and Danai Wangsaturaka หน่วยงาน : สถาบัน : King Chulalongkorn Memorial Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Comparison of the achievement in the Medical National License Examination Step 1 between the Joint Medical Programme SWU-UoN and the Thai Programme ผู้แต่ง : Chote Werawong, Anongnard Kasorn, Amarin Narkwichean and Watchareewan Thongsaard หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Comparison of pig’s rib and mannequin on sensation of chest drain insertion ผู้แต่ง : Sirote Srimahadthai หน่วยงาน : สถาบัน : Ratchaburi Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Comparing the best learning methods of neonatal chest x-ray interpretation within a limited time by 5th year medical students ผู้แต่ง : Uhkrit Jirapiti หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center Chiangrai Prachanukroh Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Community-Based Learning in Community Medicine curriculum: The experience of the Medical Education Center, Chiang Rai Prachanukroh Hospital, Chiang Rai, Thailand ผู้แต่ง : Daranee Intralawan and Supalert Nedsuwan หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center Chiang Rai Prachanukroh Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Clinical Skills Confidence enhanced by OSCEs with real-time clinician feedback ผู้แต่ง : Banjong Preungprasob หน่วยงาน : สถาบัน : Ratchaburi Hospital Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Clinical significance after training with virtual laparoscopic training box ผู้แต่ง : Taweesak Tongtawee and Somboon Subwongjaroen หน่วยงาน : สถาบัน : Suranaree University of Technology ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
CIPP Model for Evaluation of Pediatric Training Program: Residency Perspective ผู้แต่ง : Woranart Ratanakorn หน่วยงาน : สถาบัน : Chonburi Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Cheering and the ultimate aim of Education ผู้แต่ง : Chanodom Piankusol หน่วยงาน : สถาบัน : Chiang Mai University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Change of moral level perspective when medical students switch role to patients ผู้แต่ง : Rawiwan Hansudewechakul หน่วยงาน : สถาบัน : Chiangrai Prachanukroh Hospital ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Attitude of medical students towards Problem-Based Learning in clinical years ผู้แต่ง : Arucha Treesirichod, Somboon Chansakulporn, Laddawal Phivthong-ngam, Chaiyapruk Kusumaphanyo and Aroonchai Sangpanich หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Attitude of graduating Thai medical students on role of teachers: Reality vs. expectations ผู้แต่ง : Amnuayporn Apiraksakorn หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen Medical Education Centre ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
An Analysis of Prince of Songkla University (PSU) Medical Students’ Preparation for the Thai National Medical Licensing Examination (TNMLE) Step I, II and III ผู้แต่ง : Sasikaan Nimmaanrat, Chatchai Prechawai, Chitkasaem Suwanrath, Sudarat Shoosing, Sukanya Srisawat and Siriporn Klinthong หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Advanced Cardiac Life Support (ACLS) provider training course in CPR center, Srinagarind Hospital, Khon Kaen University ผู้แต่ง : Anupol Panitchote, Siraphop Suwannaroj, Nittaya Pittayawattanachai, Sawitree Maneepong and Polpun Boonmak หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen University ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
Accuracy of resilience scale and general health questionnaire for the detection of academic performance in medical students ผู้แต่ง : Sirina Satthapisit หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
A model of Interprofessional Education (IPE) at Udonthani Rehabilitation Department ผู้แต่ง : Sunee Sethasathien หน่วยงาน : สถาบัน : Udonthani Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
A comparison between routine questionnaire (which includes open questions method) and In-depth interview in Post-undergraduate evaluation ผู้แต่ง : Thawanrat Srichan หน่วยงาน : สถาบัน : Lampang Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2014 | |
A comparison between four- and five-option multiple-choice questions for assessment of postgraduate medical training: A randomized study ผู้แต่ง : Pairaya Rujirojindakul หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University ปีที่นำเสนอ : 2014 |
2022 © Faculty of Medicine, Prince of Songkla University.