ALL202520242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062005200420032002

ค้นพบข้อมูลทั้งหมด 114 รายการ

ลำดับ Association for Medical Education in Europe (AMEE)
1Which learning methods in the pathology pre-Clinical years provide the most perceived benefit for students moving up to the Clinical year?

ผู้แต่ง : Tanin Titipungul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Mahasarakham Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
2Video-assisted self-assessment of basic life support performance for Thai medical students

ผู้แต่ง : Toonchai Indrambarya, Anantachote Vimuktanandana, Atikun Thonnagith, Surunchana Lerdsirisopon, Oraluxan Rodanant and Danai Wangsaturaka
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
3Validity of Clinical Part in Thai Internal Medicine Board Certifying Examination

ผู้แต่ง : Yingyong Chinthamitr and Nitipatana Chierakul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Faculty of Medicine Siriraj Hospital, Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
4Using SNAPPS model to facilitate diagnostic reasoning skills

ผู้แต่ง : Tipaporn Thongmak and Lucksamee Haura
หน่วยงาน :
สถาบัน : Hatyai Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
5Using Problem Based Learning (PBL) in teaching critical appraisal: Experiences from Thailand

ผู้แต่ง : Win Techakehakij
หน่วยงาน :
สถาบัน : Suratthani Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
6Transformative Learning: Eclectic Approach and Life competencies of fourth-year medical students

ผู้แต่ง : Panchat Promnurak
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chiangrai Prachanukroh Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
7Training environment and resident performance

ผู้แต่ง : Yingyong Chinthammitr and Nitipatana Chierakul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Siriraj Hospital, Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
8The use of Facebook: Prevalence and effects of Facebook addiction disorder to medical students in PSU

ผู้แต่ง : Pitchayanont Ngamchaliew
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
9The Trainee’s Operative Experiences for General Surgery in Thailand

ผู้แต่ง : Potchavit Aphinives
หน่วยงาน :
สถาบัน : Khon Kaen University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
10The tactic for plagiarism teaching: Team-based learning

ผู้แต่ง : Sarinya Thangsittichok
หน่วยงาน :
สถาบัน : Phichit Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
11The survey of clinical medical students' attitude toward fairness of assessment

ผู้แต่ง : Rachawan Suksathien
หน่วยงาน :
สถาบัน : Maharat Nakhon Ratchasima Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
12The success in Human Biology subject of first year medical students in the Joint Medical Programme SWU-NU is independent of the IELTS scores

ผู้แต่ง : Anongnard Kasorn, Nattaya Mahing, Watchareewan Thongsaard and Chote Weerawong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
13The study of work-related diseases and hazards of the central sterile services department (CSSD) in a community hospital by 4th year medical students

ผู้แต่ง : Narongchai Muangjuntuk, Sawitree Visanuyothin and Napak Duangjumpol
หน่วยงาน :
สถาบัน : The Medical Education Center of Maharat Nakhonratchasima Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
14The study of correlation between score of radiology in the fourth-year and Objective Structured Clinical Examination (OSCE) in the sixth-year of medical studies

ผู้แต่ง : Kanyarat Katanyoo, Phensri Sirikunakorn and Chiroj Soorapanth
หน่วยงาน :
สถาบัน : Vajira Hospital, Navamindradhiraj University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
15The Respectful Minds: The Important Core of Medical Professionalism

ผู้แต่ง : Songkiat Udompornwattana, Kosa Sudhorm and Sireeluck Klanarong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buddhachinaraj Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
16The rearrangement of timetable by topic difficulty in teaching Pediatrics

ผู้แต่ง : Kachaporn Nimdet, Suwicha Saringkarnpoonperm and Wuthichai Amorntiyangkoon
หน่วยงาน :
สถาบัน : Suratthani Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
17The powerpoint presentation versus student-owned technique for studying Clinical Pathology

ผู้แต่ง : Ittisak Subrungruang
หน่วยงาน :
สถาบัน : Faculty of Medicine Vajira Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
18The Outcomes of the Doctor of Medicine Program of Maharat Nakhon Ratchasima, School of Medicine, Thailand

ผู้แต่ง : Sawitree Visanuyothin, Kunruedi Wongbencharat, Panlapat Kocharat and Ratsadakorn Yimsabai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Maharat Nakhon Ratchasima, School of Medicine
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
19The Implementation of an Inspirational Project to Build up First Year Medical Students' Consciousness of Being a Giver in Fundamental Ethics Course at Thammasat University

ผู้แต่ง : Aphicha Nomsiri
หน่วยงาน :
สถาบัน : Thammasat University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
20The impact of iPads on the pre-clinical students’ lifestyle

ผู้แต่ง : Tanat Lertussavavivat, Tatchanapong Chongcharoenyanon, Kawee Voratarapong, Win Kulvichit, Ruangsak Lertkhachonsuk and Chulalongkorn University
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
21The efficacy of physical medicine and rehabilitation teaching in medical students at Roi-Et medical education center

ผู้แต่ง : Niramon Ungtrakul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Roi-Et Medical Education Center, Roi-Et Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
22The Effectiveness of the Developed Innovative Multimedia CAI on Lipid and its Chemical Components Analysis by Spot Test Kit (STK-PCM) for Thai Army Nursing Students Year 2

ผู้แต่ง : Alisa Sanamontre, Unchalee Visawapoka, Nattaprapa Suriyamontol, Preyanant Tobunluepop and Koragot Sangkate
หน่วยงาน :
สถาบัน : Pramongkutkloa College of Medicine
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
23The Effectiveness of Community-Oriented Course of Maharat Nakhon Ratchasima Medical Education Center (MNRHMEC)

ผู้แต่ง : Maesar Srisukanya, Sawitree Visanuyothin, Sorarat Lermanuworat and Piyawan Pinyosub
หน่วยงาน :
สถาบัน : Maharat Nakhon Ratchasima Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
24The Effect of English Language in the Multiple Choice Question Scores of Thai Medical Students

ผู้แต่ง : Pochamana Phisalprapa, Jintana Assanasen, Torpong Thongngarm, Theera Ruchutrakool, Surapon Kobwanthanakun and Wanchai Dejsomritrutai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Siriraj Hospital, Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
25The different contribution of intra-curricular and extracurricular activities to the curriculum outcomes: Evidence from students’ portfolios

ผู้แต่ง : Weerawit Wateetip, Weth Wateetip, Saran Kirdsuwan and Danai Wangsaturaka
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
26The correlation of a comprehensive MEQ score with the GPA of the last year medical students in Faculty of Medicine, Thammasat University, Thailand

ผู้แต่ง : Nonglak Kanitsap and Pisit Wattanaruangkowit
หน่วยงาน :
สถาบัน : Thammasat University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
27The comparison of clinical skills for pelvic examination and cervical cell sampling in model between formative and summative assessment in the 4th year medical students at Naresuan University Hospital

ผู้แต่ง : Daranee Sirichaisutdhikorn, Suchila Sritippayawan and Patcharada Amatyakul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Naresuan University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
28The analysis of the ASPIRE student engagement criteria by students and medical graduates

ผู้แต่ง : Surachai Leksuwankun, James Tisyakorn, Juraiporn Somboonwong and Danai Wangsaturaka
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
29Studies of the effectiveness of video clips from real patients in the pediatric electrocardiography

ผู้แต่ง : Surachai Kiatchaipipat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Ratchaburi Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
30Students’ perception on their learning through resident-student peer teaching in a university-affiliated hospital in Northeast Thailand

ผู้แต่ง : Sumonmaln Klamchuen and Nawarat Aroonyadech
หน่วยงาน :
สถาบัน : Sunpasitthiprasong Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
31Student Safety: Exploring the medical student secret

ผู้แต่ง : Hathaiporn Kraikruan, Praelada Wongsirimeteekul and Volaluck Supajatura
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chiang Mai University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
32Stress, Depression and Psychological Factors among Medical Students: A Cross Sectional Study at Buriram Medical Education Center (BRMEC),Institute of medicine,Suranaree University of Technology (SUT)

ผู้แต่ง : Chatuphon Phuwongsa, Nisachon Kraisook, Charkrit Ketkratok, Pawut Wattanapongsiri, Namon Santiworawong and Apichart Ekakkatachit
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buriram Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
33Stress Levels and Stress Coping Methods in Pre-Clinical and Clinical Medical Students of Phramongkutklao College of Medicine

ผู้แต่ง : Natthawan Suangtho and Soraya Chatchawalanon
หน่วยงาน :
สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
34Standardized patients VS trained medical students in history taking training

ผู้แต่ง : Nikom Malitong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Ratchaburi Hospital Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
35Split rest periods ( SRP ) during OSCE can reduce stress and improve performance of medical students

ผู้แต่ง : Surasak Aumkaew, Surisa Siriwong, Vithoon Ruangsuksriwong, Narin Chindavech, Yupin Prawai and Walaiporn Ployted
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center Buriram Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
36Social Networks Used (Facebook and Line) for Improving Learning Environment and Communication between Medical Students and Department Staff in the Department of Military and Community Medicine

ผู้แต่ง : Tanongson Tienthavorn, Ram Rangsin, Kanlaya Chongcherdchutrakul, Trassanee Chartmethakul and Piyanun Sanguanwong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
37Smartphone usage among Thai medical students in community-based medical education center

ผู้แต่ง : Urawit Piyapromdee
หน่วยงาน :
สถาบัน : Maharat Nakhon Ratchasima Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
38Sleep patterns and sleep quality in medical students and graduated doctors in Buriram medical education center, Thailand

ผู้แต่ง : Surisa Sririwong, Narin Chindavech, Vithoon Ruangsuksriwong, Surasak Aumkaew, Yupin Prawai and Walaiporn Ployted
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buriram Medication Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
39Short note of patient admission improves pediatrics examination scores

ผู้แต่ง : Natthachai Muangyod
หน่วยงาน :
สถาบัน : Lampang Hospital Medical Center
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
40Role Model and Work Place Experiences in the First Year Medical Students at Faculty of Medicine, Srinakharinwirot University

ผู้แต่ง : Woraphon Aramrussameekul, Nantana Choomchuay, Warataporn Sithicharoon, Watchareewan Thongsaard and Chote Werawong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
41Risk Management Program in Undergraduate Pharmacy Student Training at Chiangrai Prachanukroh Hospital

ผู้แต่ง : Sukanda Denjanta, Watcharaporn Chairat, Warangkana Ngarndee and Yongyuth Losuphakarn
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chiangrai Prachanukroh Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
42Quality of life and depression among medical students and health care workers

ผู้แต่ง : Ronnaphob Uaphanthasath, Wichuda Jiraporncharoen, Chaisiri Angkurawaranon and Juntima Euathrongchit
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chiangmai University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
43Persistence of attitude of graduated doctor after humanity in medicine teaching: A follow-up study

ผู้แต่ง : Satang Supapon
หน่วยงาน :
สถาบัน : Khon Kaen Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
44Pediatric resident medical records: Points to improve

ผู้แต่ง : Piyawut Kreetapirom, Somchit Jaruratanasirikul, Wassana Khotchasing and Nannapat Prupetchkaew
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
45Patient Satisfaction In Bedside teaching

ผู้แต่ง : Chaninya Patanasakpinyo
หน่วยงาน :
สถาบัน : Sawanpracharak Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
46Multi-dimension modality assessment of humanized empathic response in breaking bad news counseling during objective structured clinical examination (OSCE)

ผู้แต่ง : Yupin Prawai, Surasak Aumkaew, Narin Chindavech, Vithoon Ruangsuksriwong, Apichart Ekakkatachit and Walaiporn Ployted
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buriram Medication Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
47MMI is a better way to select students

ผู้แต่ง : Kalyanee Asanasak
หน่วยงาน :
สถาบัน : Songkhla Hospital Meddical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
48Medical teachers’ attitude towards group chat program for modern medical education

ผู้แต่ง : Jithayut Sueajui
หน่วยงาน :
สถาบัน : Maharat Nakhon Ratchasima Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
49Medical students' gap in confidence in palliative care competency

ผู้แต่ง : Sakon Singha
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
50Medical Students from 2 Universities, Clinical Studying Together at the Same Institution; a Comparison Study of the Outcome

ผู้แต่ง : Busakorn Taesiri
หน่วยงาน :
สถาบัน : Sappasitthiprasong Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
51Medical Student Engagement to promote Standard Precaution

ผู้แต่ง : Harutaya Kasyanan, Naritchaya Phattana and Naritchaya Phattana
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buddhachinaraj Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
52Medical Ethics Class can be Enjoyable: Using a Stage Play Project as a Tool

ผู้แต่ง : Wisree Wayurakul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Thammasat University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
53Long case examination performance of the 6th year Khon Kaen University (KKU) medical students: Opportunity to improve students’ outcome

ผู้แต่ง : Siraphop Suwannaroj, Anupol Panitchote and Kanchana Chansung
หน่วยงาน :
สถาบัน : Khon Kaen University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
54Learning style and Grade point averages

ผู้แต่ง : Wichuda Jiraporncharoen, Chaisiri Angkurawaranon, Ronnaphob Uaphanthasath and Juntima Euathrongchit
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chiangmai University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
55Learning in the 21st century: Identifying the gap between the expectation and the reality

ผู้แต่ง : Tatchanapong Chongcharoenyanon, Win Kulvichit, Tanat Lertussavavivat, Kawee Voratarapong and Danai Wangsaturaka
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
56Lack of team work and patient reassessment in fifth year medical students

ผู้แต่ง : Busara Sirivanasandha and Pichaya Waitayawinyu
หน่วยงาน :
สถาบัน : Siriraj Hospital, Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
57Internet use for academic and non-academic purposes in 4th-6th medical students

ผู้แต่ง : Siwipan Changtham, Kosa Sudhom and Sireeluck Klanarong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buddhachinnaraj Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
58Integrating public health in the Medical curriculum, Suranaree University of Technology

ผู้แต่ง : Soraya Kaewpitoon, Waraporn Eoaskoon, Natthawut Kaewpitoon, Vanich Vanapruk, Niwatchai Namvichaisirikul and Fuangfa Benjaoran
หน่วยงาน :
สถาบัน : Suranaree University of Technology
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
59Integrating gender in holistic patient care in the 4th year medical students

ผู้แต่ง : Nithikorn Sorncha
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center, Khon Kaen Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
60Inspiration to be a medical physician

ผู้แต่ง : Chanpen Buranachokpaisan, Namtip Intab and Sireeluck Klanarong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buddhachinnaraj Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
61Inspiration for Specialty Training from the Recently Established Vachiraphuket Medical School

ผู้แต่ง : Acharaporn Mantanawongsin and Noppol Thadakul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Vachiraphuket Hospital Medical School
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
62Innovative Approach to Research Teaching with “R2R” Concept

ผู้แต่ง : Pairoj Boonluksiri
หน่วยงาน :
สถาบัน : Hatyai Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
63Improving teaching and learning medical microbiology through system-based infections and trigger words

ผู้แต่ง : Chalinee Ronpirin
หน่วยงาน :
สถาบัน : Thammasat University (Rangsit Campus)
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
64Impact of Thailand’s political crisis on learning and teaching processes among medical students and doctors

ผู้แต่ง : Prasert Srisarakham, Itthipon Wongprom and Tanin Titipungul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Mahasarakham Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
65Identifying the intergenerational ethical gap between medical teachers and pre-clinical students

ผู้แต่ง : Surachai Leksuwankun, Prachaya Thanapornsangsut, On-anya Phianphittayakul, Natnaree Juengrassameepanich and Danai Wangsaturaka
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
66HRV study in Phuket 4th year medical students

ผู้แต่ง : Jessada Chungpaibulpatana, Tappana Sumpatanarax and Maytinee Konkaew
หน่วยงาน :
สถาบัน : Vachira Phuket Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
67How to train your students in procedural skill

ผู้แต่ง : Komol Praphasit
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prapokklao Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
68How to Increase Cooperated Learning in Medical Students with Poker Card

ผู้แต่ง : Noppol Thadakul and Tanitnun Paprad
หน่วยงาน :
สถาบัน : Vachiraphuket Hospital Medical School
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
69How did we teach Patient safety?

ผู้แต่ง : Somkid Lertsinudom and Wanjak Pongsamakthai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center of Khon Kaen Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
70How can we achieve the country's goal in production of rural doctors?

ผู้แต่ง : Achara Nitiapinyasakul, Suwat Lertsukprasert, Boonyarat Warachit, Rajin Arora, Pimjai Bunyoung and Rattiya Rittirong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Collaborative Project to Increase Production of Rural Doctors, Ministry of Public Health, Nonthaburi
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
71Heart-Head-Hand Interpersonal Skills Learning

ผู้แต่ง : Pornpit Treebupachatsakul, Harutaya Kasyanan and Polchai Peumpanupat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buddhachinaraj Phitsanulok Hospital Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
72Giving effective feedback to improve trainee communication skills

ผู้แต่ง : Krishna Suvarnabhumi and Wadee Amruklert
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
73From extracurricular activity to curricular activity in 21st century education: “50 fo SCI” project

ผู้แต่ง : Juntima Euathrongchit, Ronnaphob Uaphanthasath, Narong Maneeton, Nitaya Chaiwong and Udom Chaithong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chiang Mai University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
74Factors associated with attitudes towards medical ethics and professionalism in medical teachers in Thailand

ผู้แต่ง : Saranya Prathaithep and Parinya Chamnan
หน่วยงาน :
สถาบัน : Sanpasitthiprasong Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
75Extracurricular activities and the seven learning outcomes

ผู้แต่ง : Weerawit Wateetip, Saran Kirdsuwan, Weth Wateetip and Danai Wangsaturaka
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
76Experience and confidence to perform medical procedural skills of medical students and graduate junior doctors, Buriram medical education center, Thailand

ผู้แต่ง : Narin Chindavech, Surisa Siriwong, Vithoon Ruangsuksriwong, Yupin Prawai, Thanatpong Thienwuttiwong and Surasak Aumkaew
หน่วยงาน :
สถาบัน : Buriram Medication Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
77Evaluation of Level-1 Procedural Skills in Recent Graduates Among Different Teaching Hospitals of Thammasat Medical School

ผู้แต่ง : Pattharawin Pattharanitima and Pisit Wattanaruangkowit
หน่วยงาน :
สถาบัน : Thammasat University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
78Evaluating an academic research program: An additional component

ผู้แต่ง : Watcharapol Poonual
หน่วยงาน :
สถาบัน : Uttaradit Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
79Effects of 10 minutes meditation on an immediate memory and memory span in the 1st year medical students

ผู้แต่ง : Atcha Pongpitakdamrong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medicine, Pediatrics, Nakhonratchasima
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
80Effect of Simple Happiness class to quality of life of medical students

ผู้แต่ง : Rungrat Jitvaropas, Supara Chaopricha, Panadda Rojpibulstit and Winitra Nuallaong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Thammasat University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
81Educational Outcomes of Recent Graduates from Different Teaching Hospitals

ผู้แต่ง : Pisit Wattanaruangkowit and Pattharawin Pattharanitima
หน่วยงาน :
สถาบัน : Thammasat University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
82Educational impact of Objective Structured Clinical Examination (OSCE) as a formative assessment on undergraduate medical students

ผู้แต่ง : Jitima Tiyayon and Prapon Jaruyawongs
หน่วยงาน :
สถาบัน : Rajavithi Hospital, Rangsit University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
83Education environment of undergraduate students in Prapokklao Hospital

ผู้แต่ง : Suchat Tantiniramai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prapokklao Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
84Education Criteria for Performance Excellence in Medical Education Center

ผู้แต่ง : Kunruedi Wongbencharat, Sawitree Visanuyothin, Yothi Tongpenyai and Panlapat Kocharat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Maharat Nakhon Ratchasima, School of Medicine
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
85Does the result of medical students’ hand washing technique 18 months after teaching inform efficacy of the teaching method?

ผู้แต่ง : Apinya Fakthongyoo
หน่วยงาน :
สถาบัน : Uttaradit
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
86Does the number of skill practice and previous background experiences of medical students affect counseling communication OSCE score or not ?

ผู้แต่ง : Walaiporn Ployted, Surasak Aumkaew, Thanatpong Thienwuttiwong, Narin Chindavej, Surisa Siriwong and Vithoon Ruangsuksriwong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center Buriram Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
87Does multimedia learning theory apply to medical students

ผู้แต่ง : Kawee Voratarapong, Watchara Verapornpongkul, Maythinee Potongcamphan, Tanat Lertussavavivat, Win Kulvichit, Tatchanapong Chongcharoenyanon and Danai Wangsaturaka
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
88Do our graduated students meet educational outcomes? Multisource feedback

ผู้แต่ง : Metha Songthamwat and Srisuda Songthamwat
หน่วยงาน :
สถาบัน : Udonthani Medical Education Centre
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
89Discordance of students’ self-perceived level of knowledge and academic performance score in Pediatrics Surgery

ผู้แต่ง : Chira Trairongchitmoh
หน่วยงาน :
สถาบัน : Sanpasitthiprasong Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
90Difference in teaching methods and their satisfaction/dissatisfaction levels during 2-week Anesthesia rotation in 5th year medical students

ผู้แต่ง : Pichaya Waitayawinyu, Patiparn Toomtong, Busara Sirivanasandha and Saowapark Lapmahapaisan
หน่วยงาน :
สถาบัน : Siriraj Hospital, Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
91Development of the web-based formative test: the assessment of students, by students, for students

ผู้แต่ง : Win Kulvichit, Kittisak Chotikkakamthorn, Kawee Voratarapong, Tatchanapong Chongcharoenyanon, Tanat Lertussavavivat and Danai Wangsaturaka
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
92Development of the assessment system for outcome-based undergraduate medical curriculum

ผู้แต่ง : Danai Wangsaturaka, Ruangsak Lertkhachonsuk and Pongsak Wannakrairot
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
93Development of communication skills in medical students of Srinakharinwirot University, Thailand

ผู้แต่ง : Laddawal Phivthong-ngam and Panunat Muangnoi
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
94Development of 21st Century Skills Self-Assessment Tool for Siriraj Medical Students

ผู้แต่ง : Lokachet Tanasugarn, Supasaek Virojanapa, Nuttagarn Jantanapornchai, Panom Ketumarn, Supawadee Likitmaskul and Supinya In-iw
หน่วยงาน :
สถาบัน : Siriraj Hospital Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
95Crossword puzzles as an educational tool in a large class medical teaching at Faculty of Medicine Vajira Hospital, Navamindradhiraj University, Thailand

ผู้แต่ง : Prirayapak Sakoonwatanyoo
หน่วยงาน :
สถาบัน : Vajira Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
96Correlation between academic record of high school students and achievement of the First year Pre-medical students

ผู้แต่ง : Worapon Wilaem
หน่วยงาน :
สถาบัน : Thammasat University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
97Continuous building of a holistic mind throughout the medical curriculum

ผู้แต่ง : Bhorn-ake Manasvanich and Danai Wangsaturaka
หน่วยงาน :
สถาบัน : King Chulalongkorn Memorial Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
98Comparison of the achievement in the Medical National License Examination Step 1 between the Joint Medical Programme SWU-UoN and the Thai Programme

ผู้แต่ง : Chote Werawong, Anongnard Kasorn, Amarin Narkwichean and Watchareewan Thongsaard
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
99Comparison of pig’s rib and mannequin on sensation of chest drain insertion

ผู้แต่ง : Sirote Srimahadthai
หน่วยงาน :
สถาบัน : Ratchaburi Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
100Comparing the best learning methods of neonatal chest x-ray interpretation within a limited time by 5th year medical students

ผู้แต่ง : Uhkrit Jirapiti
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center Chiangrai Prachanukroh Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
101Community-Based Learning in Community Medicine curriculum: The experience of the Medical Education Center, Chiang Rai Prachanukroh Hospital, Chiang Rai, Thailand

ผู้แต่ง : Daranee Intralawan and Supalert Nedsuwan
หน่วยงาน :
สถาบัน : Medical Education Center Chiang Rai Prachanukroh Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
102Clinical Skills Confidence enhanced by OSCEs with real-time clinician feedback

ผู้แต่ง : Banjong Preungprasob
หน่วยงาน :
สถาบัน : Ratchaburi Hospital Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
103Clinical significance after training with virtual laparoscopic training box

ผู้แต่ง : Taweesak Tongtawee and Somboon Subwongjaroen
หน่วยงาน :
สถาบัน : Suranaree University of Technology
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
104CIPP Model for Evaluation of Pediatric Training Program: Residency Perspective

ผู้แต่ง : Woranart Ratanakorn
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chonburi Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
105Cheering and the ultimate aim of Education

ผู้แต่ง : Chanodom Piankusol
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chiang Mai University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
106Change of moral level perspective when medical students switch role to patients

ผู้แต่ง : Rawiwan Hansudewechakul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Chiangrai Prachanukroh Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
107Attitude of medical students towards Problem-Based Learning in clinical years

ผู้แต่ง : Arucha Treesirichod, Somboon Chansakulporn, Laddawal Phivthong-ngam, Chaiyapruk Kusumaphanyo and Aroonchai Sangpanich
หน่วยงาน :
สถาบัน : Srinakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
108Attitude of graduating Thai medical students on role of teachers: Reality vs. expectations

ผู้แต่ง : Amnuayporn Apiraksakorn
หน่วยงาน :
สถาบัน : Khon Kaen Medical Education Centre
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
109An Analysis of Prince of Songkla University (PSU) Medical Students’ Preparation for the Thai National Medical Licensing Examination (TNMLE) Step I, II and III

ผู้แต่ง : Sasikaan Nimmaanrat, Chatchai Prechawai, Chitkasaem Suwanrath, Sudarat Shoosing, Sukanya Srisawat and Siriporn Klinthong
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
110Advanced Cardiac Life Support (ACLS) provider training course in CPR center, Srinagarind Hospital, Khon Kaen University

ผู้แต่ง : Anupol Panitchote, Siraphop Suwannaroj, Nittaya Pittayawattanachai, Sawitree Maneepong and Polpun Boonmak
หน่วยงาน :
สถาบัน : Khon Kaen University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
111Accuracy of resilience scale and general health questionnaire for the detection of academic performance in medical students

ผู้แต่ง : Sirina Satthapisit
หน่วยงาน :
สถาบัน : Khon Kaen Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
112A model of Interprofessional Education (IPE) at Udonthani Rehabilitation Department

ผู้แต่ง : Sunee Sethasathien
หน่วยงาน :
สถาบัน : Udonthani Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
113A comparison between routine questionnaire (which includes open questions method) and In-depth interview in Post-undergraduate evaluation

ผู้แต่ง : Thawanrat Srichan
หน่วยงาน :
สถาบัน : Lampang Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
114A comparison between four- and five-option multiple-choice questions for assessment of postgraduate medical training: A randomized study

ผู้แต่ง : Pairaya Rujirojindakul
หน่วยงาน :
สถาบัน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014

2022 © Faculty of Medicine, Prince of Songkla University.