Association for Medical Education in Europe (AMEE) | |
---|---|
Workplace-based assessment: balance between concepts and management in medical education ผู้แต่ง : Nonglak Boonchooduang, Orawan Louthrenoo, Sopha Panyacharoen and Nuthapong Ukarapol หน่วยงาน : สถาบัน : Chiang Mai University, Chiang Mai ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Why Communication Skills for Doctors Who Work with Sexual Assaulted Victims' Mental Health Should Be Composed in Tourist Area Medical School's Curriculum ? ผู้แต่ง : Withita Jangiam, Yaowanit Na-talang and Noppol Thadakul หน่วยงาน : สถาบัน : Vachira Phuket Hospital ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
What is in the Simulated Patient(SP)’s mind? Qualitative study among SP at Chiang Mai University, Thailand ผู้แต่ง : Praelada Wongsirimeteekul and Rapeephat Srichan หน่วยงาน : สถาบัน : Chiang Mai University ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Virtues of the King: Which virtues of the king are applicable to the medical profession? ผู้แต่ง : Pimpet Sukumalpaiboon, Chawaphon Ittiphanitphong, Taweesak Sutpassanon and Darika Thanbuasawan หน่วยงาน : สถาบัน : Sawanpracharak Medical Education Center, Nakhon Sawan ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Video-assisted self-assessment in communication skill for Oriental culture students ผู้แต่ง : Srila Samphao, Gloyjai Kumkong, Piyaporn Kongnuan and Nichapa Intarapan หน่วยงาน : สถาบัน : Prince of Songkla University, Songkhla ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Use of Test-Enhanced Learning Method in Teaching of Electrocardiogram Interpretation ผู้แต่ง : Sittinun Thangjui, Peeriya Watakulsin, Aekarach Ariyachaipanich and Sarinya Puwanant หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University, Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Use of augmented reality to enhance understanding and fun for medical education ผู้แต่ง : Bura Sindhupakorn, Jessada Tanthanuch, Suwittaya Thienpratan, Preyapan Hitapisut and Sittasart Saothong หน่วยงาน : สถาบัน : Suranaree University of Technology, Nakornrachasema ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Unprofessional Behavior on Social Networking Sites among Medical Students ผู้แต่ง : Nopanat Luevitoonvechakij, Anawat Wisetborisut หน่วยงาน : สถาบัน : Chiang Mai University ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Ultrasonography-Guided Leopold’s Maneuver Teaching for Medical Student ผู้แต่ง : Manasicha Mekjarasnapha หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen Hospital ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Three-dimensions feedback strategies in Breaking Bad News in medical students ผู้แต่ง : Wirayut Silakun, Narin Chindavech, Rungnapa Pengprakhon, Yada Siriphannon, Thanatpong Thienwuttiwong and Surasak Aumkaew หน่วยงาน : สถาบัน : Buriram Medication Education Center, Buriram Hospital, Buriram ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
The perceived usefulness of early community based learning experience (ECOBLE) regarding students’ community healthcare services and rural workplace choices ผู้แต่ง : Thanaphop Na Nakhonphanom and Kosin Wirasorn หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen University ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
The parents expectations to the first year medical students of Naresuan University ผู้แต่ง : Jatuwit Howannapakorn, Rossukon Khotcharrat, Supawadee Makanut and Sirikasem Siriluk หน่วยงาน : สถาบัน : Clinical Medical Education Center, Surin Hospital ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
The outcome of students’ perception after developing the educational environment in Sisaket Medical Education Center ผู้แต่ง : Kaettareeya Tensit หน่วยงาน : สถาบัน : Sisaket Medical Education Center, Sisaket ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
The effectiveness of bedside teaching for stroke rehabilitation in improving the attitude towards interprofessional learning ผู้แต่ง : Radchada Sahaworakulsak and Chatchai Kraysubun หน่วยงาน : สถาบัน : Chaophyaabhaibhubejhr Hospital, Prachinburi ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
The Effectiveness of auditory hallucination audio media on Mental Illness Clinicians’ Attitude scale score in fourth and fifth year medical students: Randomized Controlled Trials ผู้แต่ง : Sucheera Amornmahaphun, Jariya Jiranukool and Ueamporn Summart หน่วยงาน : สถาบัน : Roi et Hospital Medical Center, Roi et., Mahasarakham University, Mahasarakham ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
The big deal with direct ophthalmoscope in medical students – Once in Community equal to many in Hospital (Outpatient department) ผู้แต่ง : Anant Bhornmata หน่วยงาน : สถาบัน : Thammasat University Chumphonketudomsakdi Campus, Chumphon ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
The assessment of performance of graduates from Naresuan Medical Faculty during their first year of practice: a three-layered-approach of feedback ผู้แต่ง : Yuthapong Buddharaksa, Rossukon Khotcharrat, Supawadee Makanut and Sirikasem Siriluk หน่วยงาน : สถาบัน : Naresuan University, Phitsanulok ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Students’ Transformative Theaters: Learning to Inspire the Institution Intention ผู้แต่ง : Saraporn Matayart, Prapa Ratanachai, Nuttha Leawchawalit, Sirilak Pongchitsiri and Unyarat Tanrattananon หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhasothorn Medical Education Center, Chachoengsao, Buddhasothorn Medical Education Center, Chachoengsao ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Students’ confidence and skills required for well child clinic ผู้แต่ง : Nawarat Aroonyadech and Parinya chamnan หน่วยงาน : สถาบัน : Sapprasitthiprasong Hospital, Ubonratchathani ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Students’ attitudes towards the integration of English medium teaching in the clinical years at Lampang Hospital ผู้แต่ง : Nipon Pantarote หน่วยงาน : สถาบัน : Lampang Hospital ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Student Engagement in Developing Web-Based Formative Assessment ผู้แต่ง : Sarun Intaralawan, Kasidis Phongkhun, Nattapat Anuduang and Danai Wangsaturaka หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Student behavior and feedback in undergraduate orthopaedic teaching using flipped classroom model in Thailand ผู้แต่ง : Jirun Apinun, Kawee Pataradool and Danai Wangsaturaka หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Stroke Wars, Could We Win The Battle with Stroke Fast Track? ผู้แต่ง : Chanakarn Suwattanasilp หน่วยงาน : สถาบัน : Mahasarakham Hospital, Mahasarakham ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Spiral Transformative teaching model to develop professional doctor in 21st century ผู้แต่ง : Chaowaphon Ittiphanitphong หน่วยงาน : สถาบัน : Sawanpracharak Hospital, Mahidol University, Nakhonsawan ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Smartphone for fundus examination by medical student ผู้แต่ง : Atiporn Surawongsin หน่วยงาน : สถาบัน : Mahasarakarm Hospital ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Sleep Quality and Affected Factors in Residents of Tertiary Care Hospital ผู้แต่ง : Woranart Ratanakorn หน่วยงาน : สถาบัน : Chonburi Hospital ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Sleep behavior prior to examination among medical students of Maharat Nakhonratchasima Hospital,Thailand ผู้แต่ง : Sirirat Techorueangwiwat หน่วยงาน : สถาบัน : Maharat Nakhonratchasima Hospital, Nakhonratchasima ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Skeletal Model Enhanced Medical Student Knee Joint Aspiration Skill ผู้แต่ง : Krits Salang หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center of Khon Kaen Hospital ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Siriraj International Medical Microbiology Parasitology and Immunology Competition (SIMPIC): The Platform for Academic Competition and International Relations for International Medical Students ผู้แต่ง : Suchanan Kanjanapong, Pattarachai Kiratisin, Natthawut Adulyanukosol, Kornkanok Saringkarisate, Vorapat Vorapanya and Paweenawitch Sroypudtan หน่วยงาน : สถาบัน : Mahidol University ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Self-Assessments of Medical Professionalism Standard in Postgraduate Physicians ผู้แต่ง : Meena Permthai, Sineenart Kontun and Orawan Chaiyamahapurk หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhachinaraj Medical Education Center, Phitsanulok ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Rural Community-Based Medical Education (RCBME): Teaching and Learning Challenges in a New Context in Thailand ผู้แต่ง : Praphun Somporn, Lucie Walters and Julie Ash หน่วยงาน : สถาบัน : Hatyai Medical Education Centre, Songkhla and Flinders University South Australia, Australia ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Revealing Challenges in Teaching Health Economics in Thailand: a national survey throughout 37 medical education centers in Thailand ผู้แต่ง : Win Techakehakij หน่วยงาน : สถาบัน : Lampang Hospital ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Retention of Pediatric advanced life support (PALS) skill in final year medical students ผู้แต่ง : Wasana Hongkan หน่วยงาน : สถาบัน : Ministry of Public Health, Chonburi ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Push your performance toward excellence: Let the ASPIRE ACADEMY help! ผู้แต่ง : Debra Klamen, Pat O’Sullivan, Danai Wangsaturaka, Kim Whittlestone and Marko Zdravkovic หน่วยงาน : สถาบัน : Florida International University, USA , University of California San Francisco, USA, Chulalongkorn University, Thailand, Royal Veterinary College London, UK, University Medical Centre Maribor, Slovenia ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Public Mind Activity of 6th year Medical Students on Basic Life Support Training Workshop has Helped Increase the Pride and Confidence of the Students’ Life Support Skills ผู้แต่ง : Krittaya Promrat, Pongkamon Tongpong, Thanyalak Naowapan, Apichaya Jantataeme and Pongthorn Jantateme หน่วยงาน : สถาบัน : Maharaj Nakorn Si Thammarat Hospital Medical Education Center, Nakorn Si Thammarat ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Professionally ethical development in medical students: How and What have they learned? ผู้แต่ง : Boonsak Hanterdsith หน่วยงาน : สถาบัน : Maharat Nakhonratchasima Hospital, Nakhonratchasima ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Perceptions of first-year medical students gained from early experience with patients in rural communities ผู้แต่ง : Watcharaporn Taburee, Supinda Sirilak and Choomnoom Promkutkao หน่วยงาน : สถาบัน : Naresuan University, Phitsanulok ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Peer teaching : Early Clinical Exposure taught by senior Medical Students ผู้แต่ง : Volaluck Supajatura and Jaruluck Klunklin หน่วยงาน : สถาบัน : Chiang Mai University ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Mock Examination Helped Improve Nation Medical License OSCE Pass Rate ผู้แต่ง : Orawan Chaiyamahapurk, Peerapat Pengnim and Rungrut Rayakaew หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhachinaraj Phitsanulok Hospital, Phitsanulok ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Mirror, Mirror on the Wall. What could extracurricular activities teach us all? ผู้แต่ง : Kasidis Phongkhun, Nattapat Anuduang, Piyapat Manasatitpong and Danai Wangsaturaka หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Medical students’ reflection on learning experiences in early approach to community in their preclinical year ผู้แต่ง : Somjit Prueksaritanond, Mayuri Phithaksilp and Puangtong Inchai หน่วยงาน : สถาบัน : Burapha University, Chon Buri ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Medical students’ learning outcomes of Medical Resources Integration and Optimization in Family Medicine ผู้แต่ง : Sudarat Wijitsetthakul and Apichai Wattanapisit หน่วยงาน : สถาบัน : Ratchaburi Hospital, Ratchaburi, Walailak University, Nakhon Si Thammarat ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Medical students will lower stress by attending a meditation course ผู้แต่ง : Pornsuda Krittigamas, Penpuck Ratanarungrong and Thamrong Hanwongsa หน่วยงาน : สถาบัน : NakornPing Medical Education Center, Chiang Mai ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Medical Student’ Learning Outcome Among Extra Curricular Activities Through Transdisciplinary and University Community Engagement ผู้แต่ง : Soraya J Kaewpitoon, Supanne Junpirom, Setthawit Phochaya, Jun Norkaew, Ryan A Loys and Natthawut Kaewpitoon หน่วยงาน : สถาบัน : Suranaree University of Technology, Nakhonratchasima, Vongchavalitkul University, Nakhonratchasima, Suranaree University of Technology, Nakhonratchasima ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Medical record review and TBL make intern conference more interesting and valuable ผู้แต่ง : Pornnapa Suriyachai, Kanokrot Kovjiriyapan, Kwanhatai Kammhuang and Panadda Kannika หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center Phayao Hospital ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Medical errors recognition among fourth-year to sixthyear medical students during clinical practice in Surin Hospital ผู้แต่ง : Sunphat Paireepinas and Supapan Witthayanuwat หน่วยงาน : สถาบัน : Surin Clinical Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Medical Educational Climate and Paediatric Resident Burnout in Thailand ผู้แต่ง : Pongtong Puranitee, Fred Stevens, Samart Pakakasama, Adisak Plitponkarnpim and Sakda Arj-Ong Vallipakorn หน่วยงาน : สถาบัน : Ramathibodi Hospital, Mahidol University and Maastricht University, Netherlands ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Measuring Strength of Motivation and Dedication Factors in Thai Medical Students ผู้แต่ง : Wanna Ardonk, Sukunya Rakkhajeekul and Pornpimon Kasemsook หน่วยงาน : สถาบัน : Buddhachinnaraj Medical Education Center, Phitsanulok ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Marrying healthcare professionals to technologists: hackathon as a venue for interdisciplinary education ผู้แต่ง : Atipong Pathanasethpong, Michael Morley and Daris Theerakulpisut หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen University ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Learning-style Preferences, Academic Performance and Active Learning of Phramongkutklao College of Medicine, Thailand, 2016 ผู้แต่ง : Phunlerd Piyaraj, Paanjit Taamasri, Saovanee Leelayoova, Picha Suwannahitatorn and Mathirut Mungthin หน่วยงาน : สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine, Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Learning-by-teaching strategy of first aid and basic life support training for medical students can improve the knowledge about life support skills of trainers and trainees ผู้แต่ง : Krongkarn Sutham, Wachira Wongtanasarasin, Pavita Laohakul, Kamphee Sruamsiri and Borwon Wittayachamnankul หน่วยงาน : สถาบัน : Chiang Mai University ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Learning style in clinical year medical students of Bhumibol Adulyadej Hospital ผู้แต่ง : Pornpavee Somsirivattana, Sasiwan Atithammarak, Mutita Ngamlamai Nattapat Attanatho, Nattaporntira Phalakornkul and Jutarat Mekmullica หน่วยงาน : สถาบัน : Bhumibol Adulyadej Hospital, Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Learning by acting as a team of educators, entertainers and patient interviewers ผู้แต่ง : Smith Soimadee หน่วยงาน : สถาบัน : VachiraPhuket Hospital, Phuket ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Key for students’ success in manuscript writing: learning by doing ผู้แต่ง : Sirirat Veerasethakul and Aphaphun Narenpituck หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center, Udonthani hospital, Udonthani ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Is flipped classroom stimulating knowledge retention? ผู้แต่ง : Amornnat Thuppia, Nantawan Soonklang, Pornrut Rabintossaporn, Suphaket Saenthaweesuk and Nuntiya Somparn หน่วยงาน : สถาบัน : Thammasat University ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Internal Medicine Residency Selection Criteria: The stakeholders' perspectives ผู้แต่ง : Chutima Cheranakhorn, Komsai Suwanno, Lucksamee Haura and Kiatsak Rajborirug หน่วยงาน : สถาบัน : Hatyai Medical Education Center, Songkhla ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Interactive Workshop for Post-graduate Medical students (Interns): The effective way of continuous medical education ผู้แต่ง : Parichart Dolchalermyuttana, Sakulrat Srirojana, Mingkwan Ubanisakorn, Soontaree Boonsing, Sujitra Eaktasang and Pailin Choosrichom หน่วยงาน : สถาบัน : Kalasin Hospital ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Integrated Learning: A New Approach for Community Geriatric Health Education ผู้แต่ง : Aphaphan Narenpitak หน่วยงาน : สถาบัน : Udon Thani Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Improving Adjustable Skill in Medical Students by Using Game Base Learning ผู้แต่ง : Kengkaj Unrit หน่วยงาน : สถาบัน : Mahasarakham Hospital ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Improvement of Thai National Licence Examination Step 1 (NLE-1) outcome of the Joint Medical Programme (SWU - UoN) students: a decade review ผู้แต่ง : Watchareewan Thongsaard, Chote Weerawong, Ramida Watanapokasin, Amarin Narkwichean, Sureerat Ruangsri and Vince Wilson หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University, Bangkok, University of Nottingham, Nottingham, UK ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Improvement in the understanding of ophthalmologic emergency using trauma bedside teaching ผู้แต่ง : Pirunrat Jiaraksuwan, Siriwan Thewthong and Krisana Roysri หน่วยงาน : สถาบัน : Clinical Medical Education Center, Surin ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Implementation WHO Patient Safety Curriculum Guide in Undergraduate Medical Curriculum, a Way Forward ผู้แต่ง : Boonyarat Warachit, Varavudh Sumawong, Rajin Arora, Chairat Chayakul and Piyawan Limpanyalert หน่วยงาน : สถาบัน : Ministry of Public Health, Nonthaburi ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Imbalance of Specialist Doctor Distribution in the Ministry of Public Health Thailand ผู้แต่ง : Hathaitip Tumviriyakul, Rajin Arora, Parinya Chamnan, Win Techakehakij, Pairoj Boonluksiri and Arunee Tipwong หน่วยงาน : สถาบัน : Social Medicine of Hatyai Hospital, Amphur, Hatyai, Songkhla ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
How to balance stress during OSCE examination ผู้แต่ง : Kamonwan Limsakul, Supphalak Laongpech and Noppol Thadakul หน่วยงาน : สถาบัน : Vachiraphuket Medical Education Center, Phuket ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
How Effective Is Computer-based Simulation Compared to Traditional Simulation Training in Improving Educational Outcomes for Medical staff/students? : A Systematic Review ผู้แต่ง : Anchalee Chainual, Thamrong Hanwongsa and Charnchai Pojchamarnwiputh หน่วยงาน : สถาบัน : Nakornping Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Highlighted Misconceptions among Medical Students in the International Anatomy Quiz
Chiraphat Boonnag, Faculty of Medicine, Chiang Mai University, Chiang Mai, Thailand ผู้แต่ง : Anawat Wisetborisut, Sikrai Laowatthanaphong and Nutcharin Pakdeewong หน่วยงาน : สถาบัน : Chiang Mai University ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Good health is a laughing matter: A good inspirational movie is a matter of education ผู้แต่ง : Wisree Wayurakul หน่วยงาน : สถาบัน : Thammasat University, Pathumthani ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Formative evaluation enhances clinical skill of interpretation of peripheral blood smear in medical students ผู้แต่ง : Narin Chindavech, Surasak Aumkaew, Yada Siriphannon, Wirayut Silakun and Thanatpong Thienwuttiwong หน่วยงาน : สถาบัน : Medication Education Center, Buriram Hospital, Buriram ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Follow up assessments of newly graduated physicians for improvement of the medical education program ผู้แต่ง : Sunee Sethasathien หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center, Udonthani ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Flipped classroom: Interactive CAI gives better result of learning than reading textbook ผู้แต่ง : Watanaporn Vorasilapa หน่วยงาน : สถาบัน : Chonburi Medical Education Center, Chonburi ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
First aid and Basic life support training for university students as the “real practice” method to develop teaching skills for emergency medicine resident ผู้แต่ง : Wachira Wongtanasarasin, Borwon Wittayachamnankul and Parinya Tianwibool หน่วยงาน : สถาบัน : Chiang Mai University ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Feeling drives learning ผู้แต่ง : Satang Supapon หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen Medical Education Center, Khon Kaen ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Factors Influencing Problem-Based Learning (PBL): Students’ and Educators’ perspectives, Phramongkutklao College of Medicine ผู้แต่ง : Sakarn Charoensakulchai หน่วยงาน : สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine, Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Factors affecting delayed students in CPIRD Hatyai
Hospital ผู้แต่ง : Araya Khaimook, Luksamee Haura and Rutchanee Peumthaweesup หน่วยงาน : สถาบัน : Hatyai Hospital, Songkhla ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Extracurricular activity: What does the student perceive? ผู้แต่ง : Chira Trairongchitmoh หน่วยงาน : สถาบัน : Sunpasitthiprasong Hospital, Ubonratchathani ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Enhancing Reflection in Medical Students by Chat Application ผู้แต่ง : Chawalit Chayangsu, Sunee Chayangsu, Pinyok Srisansanee, Jeerawat Kaewwinud หน่วยงาน : สถาบัน : SUT, Surin ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Electronic logbook: more than just a personal monitoring tool ผู้แต่ง : Krittin Pitiseree, Piyapat Manasatitpong and Danai Wangsaturaka หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Effects of Study Modification on Knowledge Retention by Integration of Lecture, Teamwork & Peer-feedback in Pediatric Basic Life Support ผู้แต่ง : Kachaporn Nimdet and Win Techakehakij หน่วยงาน : สถาบัน : Suratthani Hospital, Suratthani ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Doing a research step by step: model of teaching ผู้แต่ง : Saranya Pongudom หน่วยงาน : สถาบัน : Udonthani Medical Education center, Udonthani ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Do Medical Students Need Advisors? ผู้แต่ง : Krisana Roysri, Duangrat Tanratananon, Yupin Prawai and Chawalit Chayangsu หน่วยงาน : สถาบัน : Clinical Medical Education Center, Surin Hospital ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Diversity in flipped classroom models by using clinical experience and mobile group-chat application to enhance team-based learning and application of knowledge in medical students ผู้แต่ง : Surasak Aumkaew, Wirayut Silakun, Narin Chindavech, Thanatpong Thienwuttiwong, Naththanan Sriputsa and Warintorn Sodsawas หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center, Buriram Hospital ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Development of student-engaged clinical learning guideline: it is not a bed of roses ผู้แต่ง : Phawat Luangtangvarodom, Surachai Leksuwankun, Kunathip Nissaipan, Win Kulvichit and Danai Wangsaturaka หน่วยงาน : สถาบัน : Chulalongkorn University ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Development and Validation of Medical Leadership Questionnaire (MLQ) for Medical Cadets in Community Medicine Program ผู้แต่ง : Nutchar Hempatawee, Wisit Kaewput, Mathirut Mungthin and Anupong Kantiwong หน่วยงาน : สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine, Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Developing story-based study guide as a tool for harmonizing teaching and learning under the situation of various undergraduate medical curricula ผู้แต่ง : Arunee Tipwong, Rajin Arora and Boonyarat Warachit หน่วยงาน : สถาบัน : Ministry of Public Health, Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Developing Conscientization To Be Professional Among 4th Year Medical Students In Community Medicine Subjects ผู้แต่ง : Suthee Rattanamongkolgul, Taweesak Nopkesorn, Chanuantong Tanasugarn and Narongchai Yingsakmongkol หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University, Mahidol University, Kasetsart University ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Develop and Implement Thai Traditional Medicine Course in Medical Student Education ผู้แต่ง : Chatchai Kraysubun and Waleerat Kraikosol หน่วยงาน : สถาบัน : Chaophyaabhaibhubejhr Hospital, Prachinburi ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Comparison of Team-Based Learning with Online Tools and Conventional Lecture for Summative Evaluation Scores ผู้แต่ง : Piti Phloenchaiwanit, Kiran Sony and Yaowalak Jariyapongpaiboon หน่วยงาน : สถาบัน : Medical Education Center Chiangrai Prachanukroh Hospital ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Comparison of Allied Health Science Students' Outcome towards Learning Methods between Flipped Classroom and Traditional Lecture in Basic Anatomy of the Nervous System ผู้แต่ง : Nutcharin Pakdeewong หน่วยงาน : สถาบัน : Chiang Mai University ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Community-Based Learning: Authentic Learning Experience of Second Year Medical Students in ‘Holistic Health Care I’ Course at Thammasat University ผู้แต่ง : Aphicha Nomsiri, Supika Dangkrajang, Sawanee Tengrungsun and Siriwan Rangsomran หน่วยงาน : สถาบัน : Thammasat University, Pathumthani ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Community based learning enhancing rural doctor retention ผู้แต่ง : Pairoj Boonluksiri, Rajin Arora, Parinya Chamnan, Win Techakehakij, Hathaitip Tumviriyakul and Nawapat Umthong หน่วยงาน : สถาบัน : Hatyai Hospital, Songkla ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Building the Giver- Educational Culture: Patient Safety in Resident as Teacher Program ผู้แต่ง : Sermsak Sukpanichyingyong and Thananit Sangkomkamhang หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen Hospital, Khon Kaen ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Breast feeding teaching by Interactive Training Method : Medical students should know and practice well ผู้แต่ง : Sakulrat Srirojana, Napaporn Chotchuangnirund, Thunyarut Wiangkae and Wiboonluk Sriussadron หน่วยงาน : สถาบัน : Kalasin Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Basic Life Support in Primary School by First Year Medical Students ผู้แต่ง : Borwon Wittayachamnankul, Chananthon Suwanpairoj, Thanakorn Wongsombut, Kittipitch Maisawat and Nita Torod หน่วยงาน : สถาบัน : CMU, Chiang Mai ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Attitudes to social media with medical ethics in medical students ผู้แต่ง : Jantira Hongrapipat, Pakarat Sangkla and Kea Pongwatcharaporn หน่วยงาน : สถาบัน : Clinical Medical Education Center, Surin Hospital, Surin ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Association of sleep hygiene and other factors on morbid stress of Medical Students at Clinical Level ผู้แต่ง : Parkpoom Manositisak and Siwaboon Chaisongkram หน่วยงาน : สถาบัน : Kalasin Medical Education Center ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Assessment of Knowledge and Satisfaction after participating in School-based Student-guided Child Accident Prevention Activities ผู้แต่ง : Chestsada Tonusin หน่วยงาน : สถาบัน : Sunprasitthiprasong Hospital, Ubonratchathanee ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Are CPIRD doctors remaining in the rural environment after AEC ? ผู้แต่ง : Savanya Nganvivattavorn, Jirawan Pongrujikorn, Mananya Laopratai and Noppol Thadakul หน่วยงาน : สถาบัน : Vachira Phuket hospital ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Applying basic Facilitation for patient safety education ผู้แต่ง : Wanna Angkasuvan หน่วยงาน : สถาบัน : Hatyai Hospital, Songkla ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
Acquisition of Knowledge and Attitude among Medical Cadets after a Rural Community Survey, parts of Community Medicine ผู้แต่ง : Noppawit Aiumtrakul, Anupong Kantiwong, Mathirut Mungthin, Ram Rangsin, Phunlerd Piyaraj and Ploypun Narindrarangkura หน่วยงาน : สถาบัน : Phramongkutklao College of Medicine, Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
A Longitudinal Study on Medical Students’ Attitudinal Changes towards Cadaver Dissection in a Thai Medical School ผู้แต่ง : Natthiya Sakulsak, Rachanee Chanasong, Abay Mulu, Natthapit Jantaramanee and Unyaporn Chuesakul หน่วยงาน : สถาบัน : Naresuan University, Phitsanulok ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
A conversation in prison! Transformative learning for professional skill development in the first year medical students of the Joint Medical Programme ผู้แต่ง : Amarin Narkwichean, Ramida Wattanapokasin, Wipada Laosooksathit, Sureerat Ruangsri, Nittaya Raknun and Suthee Rattanamongkolgul หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University, Nakhon Nayok ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
A comparison of two teaching methods of basic ventilator management in medical students: Combined case-based conference and lecture versus simulated bedside teaching ผู้แต่ง : Pornanan Domthong, Suraphan Charoenthanyaluck and Seksun Chaisuksant หน่วยงาน : สถาบัน : Khon Kaen Hospital ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
A Comparison of Physician Examiners and Postgraduate Assessors in OSCE Assessment ผู้แต่ง : Watcharin Suntornlimsiri, Charnchai Pojchamarnwiputh and Thamrong Hanwongsa หน่วยงาน : สถาบัน : Nakornping Medical Education Center, Nakornping Hospital, Chiang Mai ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
A comparison between the commercial perineal repair trainer and the sponge model, a low-cost alternative for experiential learning of obstetric perineal laceration repair at the undergraduate level ผู้แต่ง : Panwara Paritakul, Aurasa Hemachandra, Wipada Laosooksathit, Parit Watchara and Saroot Kitanchareon หน่วยงาน : สถาบัน : Srinakharinwirot University, Bangkok ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
A 10- year experience of the “new track” doctor production program in Thailand ผู้แต่ง : P Ongartboon, T Dusitsoonthornkul, S Natongsong, K Jaruchart, O Chaimahapruk and S Siriluk หน่วยงาน : สถาบัน : Phare Medical Education Center, Phichit Medical Education Center, Taksin Medical Education Center, Uttaradit Medical Education Center, Buddhachinaraj Medical Education Center and Naresuan University ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
A “four- boxes” framework used as a tool for a small group clinical ethics teaching ผู้แต่ง : Sarinya Thangsittichok, Viriya Lewprasert and Peerapong Rothanapiboon หน่วยงาน : สถาบัน : Phichit Medical Education Center, Naresuan University, Phichit ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
“CPIRD DNA”: The Professional Identity in Community Tract Medical Student ผู้แต่ง : Anupong Suthamnirand หน่วยงาน : สถาบัน : Collaborative Project for Increasing Rural Doctor, Ministry of Health., Chonburi ปีที่นำเสนอ : 2017 | |
“Accident or Intention” to disclose patients’ health records among medical students ผู้แต่ง : Wachiraporn Arunothong and Derek Nazareth หน่วยงาน : สถาบัน : Lampang Hospital, University of Wisconsin Milwaukee, Milwaukee, USA ปีที่นำเสนอ : 2017 |
2022 © Faculty of Medicine, Prince of Songkla University.